Lidt inside-teknik på Dixanets box
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 09-09-01 23:19

Hvad skal jeg sige?

http://sources.redhat.com/ml/binutils/2001-01/msg00162.html

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org
Jeg udtaler mig altid på mine egne vegne
Sjov og spas, øh: http://boomer.dk.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-09-01 00:13

On Sun, 9 Sep 2001 22:19:07 +0000 (UTC), spam@boomer.dk (Anders Vind
Ebbesen) wrote:

>http://sources.redhat.com/ml/binutils/2001-01/msg00162.html

Indlægget er dog fra 12. januar. En umiddelbar søgning på DIXA på
Computerworld og ComOn tyder på, at første gang, man hører om DIXA, er
i Politiken den 7. juni 2001.

Henrik er i øvrigt gammel Daisy.net-ansat (og en flinker fyr), så det
er ikke sikkert, at der absolut er tale om "den berømte kasse".

--
- Peter Brodersen

Fra : Charbax

Dato : 10-09-01 02:18

> det
> er ikke sikkert, at der absolut er tale om "den berømte kasse".

kassen, var det ikke noget med en komputer med linux installeret eller noget
lignene? skal der proppes standard motherboard, processor, harddisk, ram,
lydkort og grafikkort?

på edbpriser hvis jeg prøver at sætte sådan noget sammen koster det måske
3-4000 kroner så har man altså mindst noget 1,4ghz athlon, med 20gb
harddisk, 256mb ram, sblive og matrox g450 med tv-in/tv-out (intern adsl pci
modem og ethernet kort).. det var fandme dejligt så hvis man kunne plugge
den box direkte til et fjernsyn og så bruge remoten og zappe mellem
millionner af video programmer on-demand.. med i prisen kan der sikkert også
være råd til en DVD/CD/CD-brænder drev så man nemt kan arkivere ens
downloads hvis man skulle have lyst til det (for at spare de 10 kroner det
koster i traffik at downloade en film hvis man skulle have lyst til at se
den samme film engang til)..

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-09-01 09:16

On Mon, 10 Sep 2001 03:17:52 +0200, "Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote:

>kassen, var det ikke noget med en komputer med linux installeret eller noget
>lignene? skal der proppes standard motherboard, processor, harddisk, ram,
>lydkort og grafikkort?

Det kan jo være noget lignende denne her kasse:
http://ezgo.dk/ - den kan også køre Linux, og der er tv-out foruden
den kan fås med dvd-drev.

Kurt Brixen