Grafikkort til ca 2000 kr
Fra : Lars

Dato : 09-09-01 21:59

Jeg har et problem med at vælge et fornuftigt grafikkort til ca 2000 kr på
edbpriser.dk. En del kan idelukkes, da det skal være Geforce 2 Pro med 64 MB
DDR ram, og jeg er ligeglad med om det er med TV-out eller DVI-udgang, eller
i bulkversion.

Her er nogle af dem, som dukker op på edbpriser.dk:

Asus AGP-V7700 GeForce2 Pro TV-Out 1.937 kr
Creative 3DB GeForce2 Pro 1.811 kr
Innovison GeForce2 GTS Pro TV-Out GTS 1.575 kr.
Leadtek Winfast GeForce2 Pro m./TV-Out Bulk 1.619 kr.
Suma GeForce2 PRO Special Edition TV-Out /DVI 1.989 kr.

Jeg har hørt (vel og mærke kun hørt), at Winfast skulle give de bedste
benchmark efterfulgt af Suma, men ellers ved jeg intet.

MVH Lars

Fra : Lasse

Dato : 09-09-01 22:56

Jeg har et Innovision Retail. Det kører fandme godt :)

Fra : Wizeguy

Dato : 10-09-01 15:35

> [...]
>
> Jeg har hørt (vel og mærke kun hørt), at Winfast skulle give de bedste
> benchmark efterfulgt af Suma, men ellers ved jeg intet.

Leadtek har kun 5,5 ns. DDR-RAM (366 MHz), så det skal du ikke købe. Hvis du
skal overclocke kortet er Suma det bedste, da det har RAM sinks, hvilket
betyder, at det snildt lader sig overclocke til 460 MHz (som GeForce 2
Ultra). Ellers giver kortet fra Innovision mest for pengene, men det kan
ikke overclockes helt så meget, da det ikke har RAM-sinks.

---
Mvh
Anders

Fra : Lasse

Dato : 10-09-01 15:47

Nej jeg kører 450 MHz på rammene. Og 235 MHz på GPU.
Men det er jo også med standard køler :))

Lasse

Fra : Lars

Dato : 10-09-01 16:10

Lasse <plex@edb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9nijpk$but$1@news.cybercity.dk...
> Nej jeg kører 450 MHz på rammene. Og 235 MHz på GPU.
> Men det er jo også med standard køler :))

Tak for alle besvarelserne, som har fået mig til at vælge et Suma-kort.

Hvis man har installeret en detonator 3 driver, hvorhenne i menuerne kan man
ændre det, således at rammene kører 450 MHZ og GPU'en 235?

Mvh Lars

P.s. er Suma et tidligere koreansk småkagefirma, deres indpakning ligner i
hvert fald en kagedåse

Fra : Wizeguy

Dato : 10-09-01 17:44

"Lars" <nomail@nomail.com> wrote in message news:9nil58$enr$1@sunsite.dk...

> [...]
man
> ændre det, således at rammene kører 450 MHZ og GPU'en 235?

Du kan f.eks. bruge programmet Rivatuner http://guru3d.com/rivatuner/.
---
Anders

Fra : Lars