Golive Cyberstudio
Fra : Poul Westborg

Dato : 09-09-01 19:53

Jeg er ved at lave en hjemmeside i Golive og vil lige høre om der er
nogen, der ved, hvordan man laver en henvisning til sin e-mail adresse ?
Altså at man skriver e-mail adressen, hvor der så kan klikkes på den og
så laver browseren automatisk et nyt email vindue med adressen i.

Jeg ville også høre om hvordan man fjerne understregningen af tekst, som
er lavet om til links ?

På forhånd tak !
Mvh Poul

Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-09-01 20:11

In article <3B9BBAA3.A87B06AE@city.dk>, Poul Westborg <poul.w@city.dk>
wrote:

> [...]
> Altså at man skriver e-mail adressen, hvor der så kan klikkes på den og
> så laver browseren automatisk et nyt email vindue med adressen i.

Skriv "mailto:" foran adressen.

> Jeg ville også høre om hvordan man fjerne understregningen af tekst, som
> er lavet om til links ?

Du skal lige gøre dig helt klart at du derved fjerne et meget vigtigt
visuelt hjælpemiddel til brugernes navigation på dit site. Du risikerer
at de ikke opdager at der er links (se f.eks. brødteksterne på
Mediamac.dk for et eksempel).

Når det så er sagt - brug CSS. Der kan du slå text-decoration fra.

//Peter Gersmann

Fra : Poul Westborg

Dato : 11-09-01 00:01

Peter Gersmann wrote:

> [...]
> visuelt hjælpemiddel til brugernes navigation på dit site. Du risikerer
> at de ikke opdager at der er links (se f.eks. brødteksterne på

Det er helt korrekt, men der er enkelte steder det kunne være rart, at kunne
fjerne dem.

> Når det så er sagt - brug CSS. Der kan du slå text-decoration fra.

CSS... er det en funktion i Golive ?

Fra : Peter Gersmann

Dato : 11-09-01 02:36

In article <3B9D4624.BE09BB7E@city.dk>, Poul Westborg <poul.w@city.dk>
wrote:

> CSS... er det en funktion i Golive ?

Ja, de blå vandfald i øverste højre hjørne. Mener det er en Golive 3
funktion fra Pro edition.

//Peter

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-09-01 21:06

On Sun, 09 Sep 2001 20:53:28 +0200,
Poul Westborg <poul.w@city.dk> wrote:

> Jeg er ved at lave en hjemmeside i Golive og vil lige høre om der er
> nogen, der ved, hvordan man laver en henvisning til sin e-mail adresse ?

Marker teksten (dit navn/adresse) der skal gøres klikbar, tryk på
kæde-knappen, skriv "mailto:poul.w@city.dk" i feltet for URL.

-j

--
Uwaga!