Andet multimedie
bentjuul 3670
link til farvecirkel søges
Fra : keeper

Dato : 09-09-01 09:21

jeg er ved at lave en opgave om Goethe's farvelære og har brug for en
farvecirkel, hvor utroligt det end kan lyde, så er det meget magert
hvad der findes i div. søgemaskiner......
så jeg ville være taknemmelig for et link, evt. en mail med en fil i
whatever-format, hvis du skulle have en liggende på din egen maskine
mvh Kristian

Fra : Lars

Dato : 09-09-01 10:35

keeper <keeper@NOSPAMmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b9b25bc.2652098@news.stofanet.dk...
> [...]
> så jeg ville være taknemmelig for et link, evt. en mail med en fil i
> whatever-format, hvis du skulle have en liggende på din egen maskine

http://www.were-here.com/Assets/color_theory/color_circle.gif

Mvh Lars

Fra : keeper

Dato : 09-09-01 23:06

On Sun, 9 Sep 2001 11:34:33 +0200, "Lars" <nomail@nomail.com> wrote:

>http://www.were-here.com/Assets/color_theory/color_circle.gif
>
>Mvh Lars

Mange tak for linket Lars.........i øvrigt en spændende side
(were-here.com)
Mvh Kristian

Fra : Lars

Dato : 11-09-01 18:55

keeper <keeper@NOSPAMmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b9be782.10363930@news.stofanet.dk...

> Mange tak for linket Lars.........i øvrigt en spændende side
> (were-here.com)

Det er bestemt en spændende side.

Et tip til dig (hvis du ikke allerede ved det):

Brug www.google.com og vælg avanceret, hvor der er en billedsøgefunktion,
som er i betastadie, men den virker rigtigt godt. Det var på den måde, at
jeg fandt were-here.com.

Mvh Lars

Fra : Ninzen

Dato : 09-09-01 15:01

> [...]

> så jeg ville være taknemmelig for et link, evt. en mail med en fil i
> whatever-format, hvis du skulle have en liggende på din egen maskine

For et par år siden blev der vist en film i Filmhuset:

Lyset, Mørket og Farverne.
Af Henrik Botius, Marie Louise Lauridsen og Marie Louise Lefévre.
En video på 52 min og en bog på 120 s. til 240 kr. (1999).
Forlaget Multivers og Magic Hour Films + Det Danske Filminstitut.

Har vist været vist i fjernsynet.
- Jeg havde gemt en artikel fra Politiken om det fra dec. 1998.
(Og - ja, - en underlig ting at gøre!!!)

Men din opgave skal måske være færdig imorgen?
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : keeper

Dato : 11-09-01 14:22

On Sun, 9 Sep 2001 16:00:31 +0200, "Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>(Og - ja, - en underlig ting at gøre!!!)
>
>Men din opgave skal måske være færdig imorgen?
Hej Ninzen!!
Jeg har afleveret min opgave, jeg tror nok at jeg kender den video du
skriver om, der gøres rede for Goethes farveteori udfra nogle
eksempler bl.a. med lysets brydning i en linse...

Hvis vi tænker på den samme er det en aldeles fremragende film, og jeg
vidste ikke der var udgivet en bog i tilknytning til.

Jeg læser fysik, og er meget optaget af lys og farver, så jeg vil
meget gerne købe bog og video, og vil nu prøve at finde et tlf.nr. på
Multivers, men hvis du ved yderligere, vil jeg være taknemmelig for et
vink.

Ligeledes hvis det ikke er til vild stor ulejlighed, og du har adgang
til en scanner vil jeg da blive glad, hvis du kunne maile en kopi af
artiklen fra Politiken til mig..

Under alle omstændigheder tak for den venlige interesse.

Mvh

Kristian Maahr Cortzen

Fra : Ninzen

Dato : 11-09-01 18:43

"keeper" <keeper@mailme.dkk> skrev

> [...]
> Hvis vi tænker på den samme er det en aldeles fremragende film, og jeg
> vidste ikke der var udgivet en bog i tilknytning til.

Det er den samme.
Han mente selv det var det vigtigste han havde bidraget med i sit liv.
Desværre fik jeg aldrig set filmen, men havde altså gemt artiklen
fordi jeg også er fascineret af de der farve og lys-fænomener.
Jeg havde tænkt at undersøge om bogen fås på biblioteket.

> [...]
> meget gerne købe bog og video, og vil nu prøve at finde et tlf.nr. på
> Multivers, men hvis du ved yderligere, vil jeg være taknemmelig for et

Jeg ved ikke mere.

> Ligeledes hvis det ikke er til vild stor ulejlighed, og du har adgang
> til en scanner vil jeg da blive glad, hvis du kunne maile en kopi af
> artiklen fra Politiken til mig..

Hvis du vil kan du maile din postadresse til Ninzen@ofir.dk
- så tager jeg en kopi af artiklen og sender dig med postvæsenet.
--

Venlig hilsen Ninzen