3DMARK
Fra : D.Madsen

Dato : 09-09-01 09:06

Hvad er en god score i 3Dmark 2001?

Fra : Lars

Dato : 09-09-01 09:52

D.Madsen <david@sport.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b9b22e6$0$230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad er en god score i 3Dmark 2001?

Det afhænger at hvilket grafikkort du har. Mit Creative Geforce 256 DDR
giver 2300, og det en god score i betragtning af det ikke er overclocked og
er et næsten forældet grafikkort. Det fleste Geforce 2 MX kort har typisk en
langt lavere score. På en overclocked computer og et overclocked geforce 3
kort har jeg set en score på over 8500, men så har det hele også kostet en
formue. Jeg ville være temmelig tilfreds hvis jeg havde et grafikkort, der
kunne komme over 5000 (kræver normalt et Geforce 3).

Her er en graf, der viser nogle af de forskellige geforcekort i 3Dmark 2001.

http://www6.tomshardware.com/graphic/01q2/010419/geforce3-15.html

MVH Lars

Fra : Henrik Jensen

Dato : 09-09-01 10:30

jo højere jo bedre.

under 2000 er ikke godt

under 3500 er rimeligt godt

over 3500 er KILLER

Fra : DWM

Dato : 09-09-01 11:04

"D.Madsen" <david@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er en god score i 3Dmark 2001?

Det er lidt svært at sige. Kom med dine system specs og jeg
skal fortælle hvad vil være godt for dit system.
Personligt ligger jeg på 2875 med P3-800, Geforce 2 GTS (12.90 driver),
256mb ram (har nu 392mb og 14.70 driver så kan være at jeg laver en ny test)
Testede i 1024x768x32 og desværre ikke på en ren install af win98se
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Lars - \(Hillerød\)

Dato : 09-09-01 18:54

Mit system giver en 3Dmark på omkring 3000

Thunderbird1200/266, 256mb ram, Asus Geforce DDR
DX8, Detonator 14.61, Win2k SP2

--

Med venlig hilsen / Best regards

Lars Løfgreen
lovegreen@it.dk
http://hjem.get2net.dk/lml

"D.Madsen" <david@sport.dk> wrote in message
> Hvad er en god score i 3Dmark 2001?

Fra :

Dato : 10-09-01 14:26

Hva har min comp. et problem???

Duron 800@933
256 mb. ram
Creative Savage4 32mb.
Win xp

3dmark score

356!

Totalt skod.

Mvh

Jan

Fra : DWM

Dato : 10-09-01 14:35

"=þ" <jan-v@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hva har min comp. et problem???
>
> Duron 800@933
> 256 mb. ram
> Creative Savage4 32mb.
> Win xp
>
> 3dmark score
>
> 356!

Det var ikke meget. Har du installeret de sidste nye drivere til
agp? f. eks 4-in-1 via driver
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra :

Dato : 10-09-01 17:27

> Det var ikke meget. Har du installeret de sidste nye drivere til
> agp? f. eks 4-in-1 via driver
> --

Ja, men det er ikke et agp kort.

Mvh

Jan

Fra : DWM

Dato : 10-09-01 20:35

> Ja, men det er ikke et agp kort.

Ok. Jeg har lige tjekket www.madonion.com for benchmark resultater

1024x768x32
S3 Savage4 / Pro, 32mb
AMD Duron(tm) Processor 800 Mhz, 128mb
476

Måske du skulle overveje et nyt grafikkort selvom din score dog burde være
lidt højere.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra :

Dato : 11-09-01 06:17

> Ok. Jeg har lig tjekket www.madonion.com for benchmark resultater
>
> 1024x768x32
> S3 Savage4 / Pro, 32mb
> AMD Duron(tm) Processor 800 Mhz, 128mb
> 476
>
> Måske du skulle overveje et nyt grafikkort selvom din score dog burde være
> lidt højere.

Ok, vidste godt at det var et skod kort, men så skod troede godt nok ikke
det var.
Hmm, et GeForce2 Pro TV-Out AGP / 64MB DDR / 2048X1536 / GeForce2 Pro

fra Palit Microsystems, er det noget der virker , for prisen er sku fin nok.
Mvh

jan

Fra : DWM

Dato : 11-09-01 11:49

> [...]
>
> fra Palit Microsystems, er det noget der virker , for prisen er sku fin nok.

Jeg kender ikke noget til lige det kort men jo det skulle gøre
en meget stor forskel.

Fra : Kadann

Dato : 11-09-01 20:39

Kan det ikke være ligegyldigt hvad kortet giver i 3DMark, hvis man
sagtens kan bruge det?

Jeg har da, indtil få dage side, kørt med en K6-2 550 MHz, 192 MB RAM
og Savage 4 kort, som sagtens kunne trække de 3D spil, som jeg spiller
mest.. ok, godt nok kun i 800x600, men alligevel...

Nu har jeg godt nok ikke prøvet de helt nye spil, som fx Max Payne på
den, men Quake 3, Day of Defeat, Couterstrike osv. kunne den sagtens
køre.

Fra :

Dato : 11-09-01 21:56

Synes jeg ikke, når man kigger på hvad de nye grafikkort kan, så føler man
sig lidt lille.

Fra : DWM

Dato : 11-09-01 22:09

"Kadann" <kadann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan det ikke være ligegyldigt hvad kortet giver i 3DMark, hvis man
> sagtens kan bruge det?

Jo da hvis man f. eks har en lille monitor spiller man jo ikke i de
høje opløsninger og FPS vil så være rimelig.
Personligt havde jeg Ultra TNT-2 før og nu et Asus GF2 GTS
og jeg syntes det gør en verden til forskel. Men nu kan jeg heller
ikke leve med 800x600 på min monitor :)
Det skal som minimum op i 1024x768. Jeg spiller normalt i 1280x1024

Fra : Kadann

Dato : 12-09-01 00:07

=Þ og Kenneth

Selvfølgelig føler man sig lidt lille, men spørgsmålet er jo stadig om
man ikke kan "nøjes" med det grafikkort man kører med. Selvfølgelig
har folk jo lov til at bruge deres penge til hvad de vil, men nogle
gange syn's jeg måske folk gør lidt for højt op i deres hardware.

Helt seriøst er der ingen i denne udemærkede newsgroup som kan se
forskel på om et spil kører med 100 fps eller 120, og min pointe er at
folk mange gange blindt opdaterer, bare for at, groft sagt, vise deres
nosser frem og have noget at prale med selvom de reelt ikke har brug
for det.

Jeg kender det da fra mig selv.. jeg sidder også selv med et GF2 Pro
m. 64 MB, dels fordi jeg lige har fået mig en 17" skærm, dels fordi
mit gamle kort - et GF 256 - godt nok kørte udemærket nu, men ikke har
så lang tid tilbage, og dels fordi det føles godt at baske det i
hovedet på folk der har et GF MX..

Men mit lille brokkeri bunder mest i at folk optimerer og optimerer
deres maskine for at få nogle bedre testresultater, men i mange
tilfælde kan de slet ikke mærke forskellen når de spiller de svedige
spil.

Kenneth - hvis man har en fed skærm, er det jo klart at man gerne vil
have den ekstra opløsning, ingen tvivl om det. Dog skal det siges
at den PC jeg nævnte, er min sekundære maskine, som har en 14" Targa,
så alt over 800x600 er en håbløs kamp, selvom jeg havde det ondeste
kort i. Men stadig kan maskinen sagtens klare de nævnte spil med
det gamle Savage 4.. dog har den arvet mit gamle GF 256 nu, så den kan
en smule mere.

---

Men, nevermind.. ville bar' brokke mig lidt over folks evig
opgraderingsvanvid, som til tider ta'r lidt overhånd

Carry on :)

On Tue, 11 Sep 2001 23:08:49 +0200, "DWM"

Fra : DWM

Dato : 12-09-01 13:29

> [...]
> har folk jo lov til at bruge deres penge til hvad de vil, men nogle
> gange syn's jeg måske folk gør lidt for højt op i deres hardware.

Det har du såmænd ret i men det kan jo samlignes med så
mange andre ting som f. eks HIFI anlæg, biler og videre.
De fleste folk har en interesse for materielle goder. Nogle dyrere end
andre. Jeg indrømmer da uden problemer at jeg har brugt mange
penge på PC i tidens løb og har sikkert betalt noget lign. 25.000 for
min nuværende som den er nu.

> [...]
> folk mange gange blindt opdaterer, bare for at, groft sagt, vise deres
> nosser frem og have noget at prale med selvom de reelt ikke har brug

Nej men der er dælme forskel på 30fps og 100 fps ;)

> [...]
> mit gamle kort - et GF 256 - godt nok kørte udemærket nu, men ikke har
> så lang tid tilbage, og dels fordi det føles godt at baske det i

Det ved jeg så ikke om det gør. Jeg har aldrig blæret mig med
mit udstyr.

> [...]
> kort i. Men stadig kan maskinen sagtens klare de nævnte spil med
> det gamle Savage 4.. dog har den arvet mit gamle GF 256 nu, så den kan

Klart hvis jeg havde en 14" skærm vil jeg heller ikke køre
i højere opløsning. Har forøvrigt selv haft en 14" Targa som
stadig er i live den dag i dag selvom der dryppede saltvand ned i den
en dag hvor den var tændt. Det er kvali´ :)