Spørgsmål langggggggg
Fra : Maria

Dato : 09-09-01 03:11

Min gamle hunkat på 10 år skal have killinger. Er der nogen der ved ca. hvor
lang tid der går, når hun er meget tyk oppe over halen og for en uge siden,
kom der lidt udflod ud. Jeg har redt seng til hende og flyttet hende fra de
andre katte om natten. Grunden til jeg spørger, er fordi hun har født en
gang før, men der var jeg ikke hjemme og jeg tror hun har haft en svær
fødsel, for der lå to døde killinger på gulvet udenfor hendes fødekasse.Jeg
har stadig dårlig samvittihed over det, derfor sidder jeg også nu så sent
for at holde øje med hende, men det kan jeg jo ikke blive ved med i flere
dage.
Venlig hilsen Doris

Fra : Birgitte

Dato : 09-09-01 09:11

Hej Maria
Det tyder på, at fødslen er lige op over.
Det lyder som om, at killingerne er faldet på plads.
Siver der stadig lidt væske ud bagi ?
En fødende hunkat begynder at slikke og vaske sig meget rigtig meget, fordi
der hele tiden siver lidt væske ud, hun sover og spiser hele tiden for at
samle kræfter til fødslen.
Jeg tror at det er op over.
Mange miauuer fra Birgitte

DK. True Trust
www.truetrust.dk

---

Fra : Maria

Dato : 09-09-01 21:27

Hej igen.
Nej det sev kun den aften, men hun sover og spiser meget og går ikke
hjemmefra.
K.H. Doris.

Fra : Maria

Dato : 13-09-01 01:05

Hej hej igen.
Min lille Mudi ligger stadigvæk og kun sover og spiser lidt ind imellem.I
går kastede hun op et par gange, tror i ikke at der snart sker noget.Skal
jeg være bekymret p.g.a. hendes alder?
Kærlig hilsen Doris.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-09-01 06:24

hvis jeg var dig ville jeg ringe og snakke med jeres dyrlæge om det..... i
betragtning af at det har været 1½ uge du har forventet det skulle ske og
hun ikke opfører sig "normalt"......
ikke for at male fanden på væggen men hun er jo en "moden pige" så jeg ville
altså også være bekymret pga alderen..... ( dermed ikke sagt at det ikke
sagtens kan gå godt i den alder..... det tror jeg sagtens det kan) men
better safe than sorry......

har du ingen ca dato hvornår hun blev gravid?? eller var det en upser?

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Maria

Dato : 13-09-01 15:32

Hej Sabrina
Det var en smutter, men nu er hun begyndt og gå rundt og lede, selvom hun
har sin fødevugge, skriver når der er nyt.
P.S. der er begyndt at komme en anelse udflod igen, så nu må vi se Kryds
fingre.
Kærlig hilsen Doris og Maria kattemor.(min datter)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-09-01 15:35

> [...]
> fingre.
> Kærlig hilsen Doris og Maria kattemor.(min datter)

uh uh vi venter spændte på nyt.....
her sidder jeg og mindes mine forsøg på at assistere ved kattefødsler ( 3
gange har jeg prøvet det)
heldigvis er det gået godt næsten hver gang.... en gang var jeg dog nødt til
at hjælpe lidt til ved at holde igen i en killing der var ved at smutte op
igen*G* men han var nu også stor*G* ( fik navnet klump*G*)
jeg mindes også hendes umiddelbare modvilje ved at føde i hendes kasse...
hun fik faktisk altid den første killing ugen for.... enten under sengen
hvor der var mørkt og lunt eller lige ved siden af kassen.... memn ret
hurtigt fik jeg hende gennet op i kassen og hun kunne slappe af med sine små
mislinger omkring sig

Fra : Camilla Scharff

Dato : 11-09-01 01:35

Hej Doris

Som Birgitte skriver - det er nok lige oppe over... Slimpropper kan ses i
ca. en uge før fødslen, og det er nok en sådan du har set, da du så lidt
udflåd.

Noget helt andet er - jeg synes ærligt talt, at du skulle få steriliseret
din kat efter denne omgang killinger. 10 år er en temmelig høj alder for en
kat at få killinger i (iflg. en tabel på Dyrenes Doktor svarer en 10 årig
kat ca. til et 56 årigt menneske, og i den alder synes vi jo ikke, at det er
forsvarligt for en kvinde at føde 4-5 børn, vel? - hvis hun da overhovedet
kan, overgangsalderen mv...).

Jeg håber fødslen forløber som den skal - skriv tilbage hvis du har flere
spørgsmål!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Sofia

Dato : 15-09-01 21:38

Hej igen
Så fik Muddi det overstået med to døde killinger og to der døde dagen efter.
De var meget små og da hun fødte lugtede det som rådne æg, men fostervandet
var helt klart. Jeg syntes at hun er stadig lidt tyk, kan der komme en
senere, hun fødte torsdag nat.
I dyb sorg Muddi og Doris..Hun skal steriliseres nu, men det er kun hendes
andet kuld, efter hun er så gammel.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-09-01 01:07

Hej Sofia

Nej hvor synd for både dig og Muddi, skynd dig at få hende neutraliseret.
Når du siger hun stadig er tyk, kan der sidde endnu en død killing eller
andet djævelskab, som kan være livstruende.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats