Efterlysning af dansk tekst til melodien C~
Fra : PS

Dato : 09-09-01 01:37

Jeg hørte for et par dage siden en sang fra Radio 2000 fra Ringe. Sangen går
på melodien "Cottenfields". Jeg efterlyser teksten til en dansk udgave. Jeg
fik desværre kun fat i nogle brudstykker af teksten, men måske er her en
venlig sjæl, som kan hjælpe mig med teksten eller måske ved hvem der har
sunget den.
Det som jeg fik fat i af teksten var:.....i en hønsefarm i Tarm......der var
også noget om at hønsene blev slagtet og røg i en gryde for at blive til
høns i asparges.
Der findes også en anden udgave hvor det er Rock Nalle der synger og den
hedder: "På min far's roemark i Skejrn", men det er ikke den, idet den har
jeg.
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Hilsen Per Strandhauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-09-01 02:11

PS <bassist@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9nedj4$bq1$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> jeg.
> Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

_________________________

Hvis det har interesse så findes den også i en tredje, men ikke så kendt,
udgave:

Den hedder "I den by hvor jeg kommer fra", men jeg ved ikke hver der synger.
Det kunne jeg selv godt tænke mig at vide.

Her er lidt af teksten:

Da jeg var en ganske lille baby - boede min far og mor i Sæby
I den byyy - hvor jeg kommer fraaa
og mens jeg ganske ganske stille groede
blev jeg også glad fordi jeg boede
i den byyy - hvor jeg kommer fraaa

Hilsen dansktopexperten (men ikke ikke nok)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-09-01 02:33

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b9ac094$0$231$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> PS <bassist@post.cybercity.dk> skrev i en
> [...]

PS: Hvis du ellers interesserer dig for danske slagere kan du slå en masse
sange og kunstnere op i en nyudkommet bog som hedder TOP-POP, skrevet af
Carsten Michael Laursen. Den beskæftiger sig udelukkende dansktopmusik fra
1950 til idag. Det er en rigtig god opslagsbog.
Men åbenbart ikke god nok til at kunne besvare dit spørgsmål, men jeg har
en meget stærk formodning om at det kan være Bjarne Lisby som synger den.
Men jeg er langt fra sikker. Der er jo også Ib Grønbæk.

Fra : PS

Dato : 09-09-01 12:31

> [...]
> en meget stærk formodning om at det kan være Bjarne Lisby som synger den.
> Men jeg er langt fra sikker. Der er jo også Ib Grønbæk.

Tak for svar. Jeg har snart tyndslidt div. søgemaskiner på nettet men har
ikke haft heldet med mig.
Den bog du omtaler er det en der kan købes hos musikforhandleren eller kan
den fås ved boghandleren?

Hilsen Per Strandhauge.
Bassist i The Fireboys
Levende musik til levende fester.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-09-01 16:11

PS <bassist@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9nfjub$20pp$2@news.cybercity.dk...
> [...]
> ikke haft heldet med mig.
> Den bog du omtaler er det en der kan købes hos musikforhandleren eller kan

__________

Jeps. Jeg har købt den i H. Hansens Boghanden, Nykøbing Mors (Der kan du i
hvert fald bestille den).
Det er et sandt dansktop-leksikon udkommet i 2000.

Hilsen

Fra : ole damgaard

Dato : 10-09-01 18:19

Jeg tror nu i taler om Allan Olsen - hans plade "Rygter Fra Randområderne"
fra 1994 har "I den by jeg kommer fra".

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-01 19:46

ole damgaard <odg1@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:eK5n7.1146$lk7.44685@news.get2net.dk...
> Jeg tror nu i taler om Allan Olsen - hans plade "Rygter Fra Randområderne"
> fra 1994 har "I den by jeg kommer fra".
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
___________

Mange tak for dit forslag, men det er desværre ikke den. Jeg kan fortælle om
den, at den udkom ca. samtidig med Rock Nalles udgave "Min fars roemark i
Skjern".
Jeg spurgte dengang DR om de kunne fortælle mig hvem der sang den.
Omstillingsdamen foreslog at jeg skulle stilles om til Michael Juel
Sørensens kontor. Det skete - og han kunne straks fortælle mig hvem som sang
den og han foreslog meget venligt om han ikke måtte spille den for mig i
TRETTENNULET (så det er en del år siden). Jeg sagde: jo tak, meget gerne. Og
det gjorde han så. Problemet er at jeg har glemt alt om hvilken gruppe det
var.
Stilmæssigt var den udgave ikke rock´n´roll men nærmere almn. dansktop,
måske lidt i retning af Flemming Antony. Men jeg kan knapt huske det.

Fra : PS

Dato : 10-09-01 23:00

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b9d092f$0$285$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Stilmæssigt var den udgave ikke rock´n´roll men nærmere almn. dansktop,
> måske lidt i retning af Flemming Antony. Men jeg kan knapt huske det.

Rent faktisk leder vi nu efter 2 forskellige tekster og kunstnere til den i
subject nævnte melodi udover den med Rock Nalle "Min fars roemark i Skjern",
som åbentbart er den mest kendte. Det ville dog være dejligt om der var
nogen derude (hvilket der givetvis er) som kunne hjælpe med tekst og
kunstner.