Ken jeg lave det i FP2000
Fra : Kenny Jensen

Dato : 08-09-01 18:42

Kan jeg lave denne funktion i FP2000
http://www.skydebanen.net/~kenny/test.html

Det er de 4 knapper i bunden jeg vil lave i FP.
Der skal være en mouseover effekt hvor skriften kommer frem hvor jeg har
lyst til det.
og knappen skal samtidig have en klik funktion til at åbne en ny side
De der er på linket har jeg lavet i ImageReady, men jeg vil gerne lave det i
FP for at holde alt i et program

Mvh
Kenny Jensen

PS glem alt om resten af siden da den er skal rives ned og laves total om

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-09-01 20:14

"Kenny Jensen" <kennyREMOVE@skydebanen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh
> Kenny Jensen
>
> PS glem alt om resten af siden da den er skal rives ned og

Hvis man ser på kilden, så viser den at siden er lavet med
JAVASCRIPT. Det kan normalt indsættes i FrontPage, ligesom
Frontpage også selv har indbygget en række funktioner, der
generes via et script, men der findes mig bekendt ingen
automatiske funktioner, der laver det, du ønsker. Men det ved
Karlsen måske? jeg har aldrig set det.

--
ahw

Fra : Kenny Jensen

Dato : 08-09-01 20:44

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> generes via et script, men der findes mig bekendt ingen
> automatiske funktioner, der laver det, du ønsker. Men det ved

Det må være ImageReady der har lavet det om til Java
Kan jeg så bare tage kilden og indsætte den i FP

Kenny

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-09-01 20:50

> "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse

> Det må være ImageReady der har lavet det om til Java
> Kan jeg så bare tage kilden og indsætte den i FP

Det kan godt være, at du kan det -du kan jo forsøge. Jeg har med
succes indsat forskellige javascripts på mine hjemmesider gennem
tiden (uden at være en ørn til det), men jeg kan naturligvis ikke
vide, om dit vil virke og i alle browsere. Jeg har f.eks. opdaget
at javascripts, der er lavet og fungerer godt i Microsoft
Explorer ikke nødvendigvis fungerer i Netscape-browseren og vice
versa. F.eks. har FP også funktioner der kun fungerer i Netscape
(f.eks. blinkende tekst), men ikke i Exploreren, og jeg har
opdaget at funktioner fabrikeret i FrontPage 2000 har fungeret i
Exploreren (rullende tekst), men ikke i Netscape.
Jeg har også lavet funktioner, der folder tekster ud, og som
fungerede i Exploreren,men ikke i Netscape, så du må altså
forsøge dig frem.

Eventuelt kunne du begynde at lære lidt Java og forsøge om det
går på den måde.

Arne H. Wilstrup

Fra : Kenny Jensen

Dato : 08-09-01 21:06

> [...]
> Jeg har også lavet funktioner, der folder tekster ud, og som
> fungerede i Exploreren,men ikke i Netscape, så du må altså

Ok det er ikke noget problem at få det ind i FP men det er stadig et problem
at jeg skal tilbage i ImageReady hver gang jeg skal andre noget på siden,
og herefter tilbage i FP

> Eventuelt kunne du begynde at lære lidt Java og forsøge om det
> går på den måde.

Har du en side der er på dansk

Tak for hjælpen
Kenny

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-09-01 21:21

> Har du en side der er på dansk

'
Næ, men der findes et hæfte om javascripts og java og der findes
en bog om Javascripts for dummies, ligesom der findes (få) danske
og (dyre) bøger om java og javascripts.

> Tak for hjælpen
selv tak!

--