Sang fra starten af 90'erne
Fra : Nolimit176

Dato : 08-09-01 14:38

Hej Gruppe.

Jeg har fået en sang på hjernen som jeg ikke kan slippe af med igen :)
Men jeg kan desværre ikke huske hverken hvilken kunstner eller tittel.

Det eneste jeg kan huske er et omkvæd hvori at følgende (eller noget
der ligner) indgår:

Welcome to europe, welcome to ???

Det KAN være noget lokalt, og hvis at det er det, så er det fra
århusområdet.

Der er et eller andet der siger mig at det er en sang der blev lavet
vedr. Danmarks indtrædelse i unionen i 92.
Men det er måske bare noget at jeg forbinder med "welcome to europe" ?

Håber at en eller anden kan guide mig på vej...

/Nolimit

Fra : Christian Muus

Dato : 08-09-01 21:50

Der ringer en lille klokke i mit øre. Det er et danceband, der har lavet
den. Måske Snap? Den starter i hvertfald sådan her; "Welcome to Europe,
welcome to 92"

Christian

Fra : Nolimit176

Dato : 09-09-01 07:38

On Sat, 8 Sep 2001 22:50:15 +0200, "Christian Muus"
<gergen@post.tele.dk> wrote:

>Der ringer en lille klokke i mit øre. Det er et danceband, der har lavet
>den. Måske Snap? Den starter i hvertfald sådan her; "Welcome to Europe,
>welcome to 92"

Tak for dit input - så er det da ikke noget at jeg har drømt :)

Jeg mente også at den sidste halvdel af sætningen var "welcome to 92",
men var ikke helt sikker.

Et smut på www.mymusic.com afslørede at det ikke var Snap.
Søgninger på "Europe" og "welcome to" gav heller ingen resultat.

Jeg går med en eller anden tro på at den på trods af engelsk tekst, så
er den dansk.

/Nolimit

Fra : bonfils

Dato : 09-09-01 19:48

> [...]
> Søgninger på "Europe" og "welcome to" gav heller ingen resultat.
>
> Jeg går med en eller anden tro på at den på trods af engelsk tekst, så

Yep. Det var Eurobeat Orchestra - anført af den tidl. forsanger i Det
Neodepressionistiske Danseorkester, Helge Dürrfeld.

Oprindelig var den vist ikke så dance-agtig, men der udkom et 12" remix ved
Kjeld Tolstrup, Rasmus Keldorff og undertegnede...

--
bonfils
http://bonfils.com

Fra : Nolimit176

Dato : 11-09-01 09:44

Hejsa.

On Sun, 9 Sep 2001 20:47:32 +0200, "bonfils"
<mail@bonfils.my.underwear.com> wrote:

>Yep. Det var Eurobeat Orchestra - anført af den tidl. forsanger i Det
>Neodepressionistiske Danseorkester, Helge Dürrfeld.

Fedt, så fik jeg sat et navn på gruppen.
Og nummeret hedder "Welcome to Europe" ?

Faktisk så anede det mig at der var noget DND i det.
Men alle de forskellige projekter som folk deltager i, gør det svært
at gennemskue det så lang tid efter :)

Ærgeligt at DND stoppede. De havde deres helt egen stil.
Og koncerterne var aldrig kedelige. Det var faktisk ren kult :)
..
>Oprindelig var den vist ikke så dance-agtig, men der udkom et 12" remix ved
>Kjeld Tolstrup, Rasmus Keldorff og undertegnede...

Det er sgu' da lidt sjovt at et nummer som man efterspøger i en
gruppe, det bliver "opklaret" af en som selv har haft med det at gøre.

Ved du om det stadigvæk kan købes ?
Og i så fald hvor ?

Lots of streets - no place to go...

CY

Fra : bonfils

Dato : 13-09-01 22:29

> Fedt, så fik jeg sat et navn på gruppen.
> Og nummeret hedder "Welcome to Europe" ?

Nå, det glemte jeg. Titlen var: "92".

> [...]
>
> Ærgeligt at DND stoppede. De havde deres helt egen stil.
> Og koncerterne var aldrig kedelige. Det var faktisk ren kult :)

Tak tak (der var jeg nemlig også med...).

> Det er sgu' da lidt sjovt at et nummer som man efterspøger i en
> gruppe, det bliver "opklaret" af en som selv har haft med det at gøre.
>
> Ved du om det stadigvæk kan købes ?
> Og i så fald hvor ?

Jeg tror, du skal i brugtpladebutikkerne for at få originalen. Men der *er*
faktisk en ny version på DND2000's: "Upgrade"-cd. (Og det er ikke nogen
reklamespot for undertegnede, da DND2000 er en helt ny konstellation, dog
anført at forsanger Dürrfeld igen-igen)

--
bonfils
http://bonfils.com

Fra : Christian Muus

Dato : 08-09-01 21:58

Der ringer en lille klokke i mit øre. Det er et danceband, der har lavet
den. Den starter i hvertfald sådan her; "Welcome to Europe,

Fra : Christian Muus

Dato : 08-09-01 21:58