Mytteriet på Bounty
Fra : x22

Dato : 08-09-01 14:25

Tilgiv min uvidenhed

men er Mytteriet på Bounty baseret på en virkelig hændelse?

Venligst

Shipping

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-09-01 14:51

> men er Mytteriet på Bounty baseret på en virkelig hændelse?

Ja, vil du vide mere?

Mark
www.mandezonen.dk
- Når du er træt af Tidens Kvinder

Fra : x22

Dato : 08-09-01 16:30

Jo. Meget gerne. Hvornår? Og i hvor mange forskellige versioner findes
filmen? Hvad med bøger? Jeg ved John Mogensen også har lavet en sang om
mytteriet.

Venligst

Shipping

Mark Thomas Gazel <mark@gazel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9nd7si$a67$1@sunsite.dk...

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-09-01 16:53

"x22" <x22@worldonline.dk> skrev:

>Jo. Meget gerne. Hvornår? Og i hvor mange forskellige versioner findes
>filmen? Hvad med bøger? Jeg ved John Mogensen også har lavet en sang om
>mytteriet.

Det var nu Four Jacks, men dem var John Mogensen jo også medlem af. Og
jeg mener bestemt, det var en oversættelse af en engelsk sang,
formentlig foretaget af Mogensen, ja. Jeg husker følgende:

Hej ho, Bligh var hans navn
Han var berygtet fra havn til havn

Er der nogen, der har den fulde tekst?
Niels Søndergaard

Fra : thales

Dato : 08-09-01 17:19

Ja filmene er baseret på en virkelig begivenhed.

http://www.lareau.org/bounty.html

indeholder oplysninger om den historiske begivenhed.

Hilsen
Thales

Fra : Jacob

Dato : 15-09-01 10:21

> Tilgiv min uvidenhed
>
> men er Mytteriet på Bounty baseret på en virkelig hændelse?
>
> Venligst
>
> Shipping

Subj. kommer i aften på TCM kl. 22.00 til 00.20
http://us.imdb.com/Title?0026752

--
Jacob

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 15-09-01 12:32

> Subj. kommer i aften på TCM kl. 22.00 til 00.20
> http://us.imdb.com/Title?0026752

Det er ikke den bedste version, men på den anden side Clark Gable er
med.

Versionen på Marlon Brando er lidt mere nuanceret.

Og versionen med Anthony Hopkins og Mel Gibson, er så en
lille tand mere troværdig, men bringer ikke noget nyt under
solen.

Mark

"After The Matrix, I cannot wear sunglasses. As soon as I put them on,
people recognise me."
Carrie Anne Moss

Fra : Morten Møller Kriste~

Dato : 16-09-01 11:07

Det skulle man da mene!
(virkelig hændelse)

Så vidt man husker er denne episode blevet filmatiseret fire gange? Kun set
den ene.
Anthony Hopkins er genial som altid.

Tak på forhånd og på forhånd tak
MVH