min admin
Fra : Ole Madsen

Dato : 08-09-01 12:21

Jeg er ved at lave en admin til min side, men kan ikke få det til at virke,
jeg kan godt få date i form, men at bruge update så jeg får de nye date ind
i databasen er ikke noget jeg lige kan

Hvad skal jeg gøre??

Ole

update_bog.php

<?
$db_name = "israelnu";
$table_name = "bog";

$connection = @mysql_connect("localhost")
or die("Couldn't connect.");

$dbs = @mysql_select_db($db_name, $connection) or die("Could'nt select
database");

$sql = "select id, kategori from $table_name
WHERE id = '".$HTTP_GET_VARS["id"]."'";

$result = @mysql_query($sql, $connection) or die("Could'nt execute query");

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$id = $row['id'];
$kategori = $row['kategori'];

$display_block .= "<FORM ACTION=\"update_bog-do.php\" METHOD=\"POST\">
SIZE=\"8\"></td></tr>
NAME=\"Kategori\" SIZE=\"50\" MAXLENGTH=\"50\"></td></tr>

<INPUT TYPE=\"submit\" NAME=\"send\">
</FORM>";

};

?>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> type_Document_Title_here </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
Bog update<BR>
<BR>
<? echo "$display_block"; ?>
</BODY>
</HTML>

update_bog-do.php

<?
[...]

$sql = "update $table_name set id = id, kategori = kategori
WHERE id = '".$HTTP_GET_VARS["id"]."'";

$result = @mysql_query($sql, $connection) or die("Could'nt execute query");

$display_block .= "

$id $kategori

";

?>

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-09-01 13:51

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> jeg kan godt få date i form, men at bruge update så jeg får de nye date
ind
> i databasen er ikke noget jeg lige kan

Øhm... Hvad er det helt præcist du har problemer med? Jeg kan ikke lige
gennemskue den sætning der...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ole Madsen

Dato : 08-09-01 14:09

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> ind
>
> Øhm... Hvad er det helt præcist du har problemer med? Jeg kan ikke lige
> gennemskue den sætning der...

Jeg har lavet en form, hvor jeg henter data ind, men jeg skal også have dem
ind i tabellen igen.

Ole

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-09-01 14:57

> Jeg har lavet en form, hvor jeg henter data ind, men jeg skal også have
dem
> ind i tabellen igen.

Du vil altså have hjælp til at ændre noget lagret data, tilsyneladende i
MySQL.

Er det sql-kommandoen UPDATE du har problemer med?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ole Madsen

Dato : 08-09-01 20:54

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message news:yspm7.3708>
> Du vil altså have hjælp til at ændre noget lagret data, tilsyneladende i
> MySQL.
>
> Er det sql-kommandoen UPDATE du har problemer med?

Ja

Ole

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-09-01 22:01

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

> Ja

Så kig på <http://www.mysql.com/doc/U/P/UPDATE.html>.

I øvrigt hører spørgsmål der udelukkende er database-relaterede bedst
hjemme i news:dk.edb.database, hvor database-eksperterne holder til.

--
Jacob - www.bunk.cc
I used to have a drinking problem. Now I love the stuff.

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-09-01 16:28

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in message
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

Tak skal du have

Ole

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-09-01 09:56

Ole Madsen wrote:
> Jeg er ved at lave en admin til min side, men kan ikke få det til at virke,
[snip]
> $sql = "select id, kategori from $table_name
> WHERE id = '".$HTTP_GET_VARS["id"]."'";

osv...

er der noget jeg har misforstået, eller kunne du ikke med ret god effekt
bruge "extract()"?

(jeg har lært at bruge den her:
<http://www.webcafe.dk/php/artikler/203/phpa203.php3> og her:
<http://www.php.net/manual/en/function.extract.php> )