Antal jægere i EU lande.
Fra : Hanne Pedersen

Dato : 07-09-01 16:41

Jeg har lige læst opgørelsen over jægere i EU lande på en tysk side.
I følge den er Danmark nr.. 3 i EU, kun overgået af Finland og Sverige, med
% jægere i forhold til befolkningen. Tankevækkende, at dansk jægere lader
sig træde under fode den ene gang efter den anden af behagesyge politikere,
som lefler for de"grønne" foreninger.
Det er på tide at slå tilbage!

Med jægerhilsen
Bo Rodam

Fra : Peter Weis

Dato : 08-09-01 11:32

"Hanne Pedersen" <bo.hanne@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> % jægere i forhold til befolkningen. Tankevækkende, at dansk jægere lader
> sig træde under fode den ene gang efter den anden af behagesyge

Jeg kan ikke være mere uenig!
For det første mener jeg ikke vi er trådt under fode - det skulle da lige
være af vores ægtefæller. Vi har på mange måder gode kår for udøvelsen af
jagt, også i sammenligning med andre europæiske lande. Og hvem ønsker
maltesiske forhold?
Og for det andet tror jeg at der en sammenhæng mellem antallet af jægere og
så den antimilitante holdning der imellem jægere og ikke-jægere. Det går jo
netop ikke kun fra nedskæring til nedskæring. De rabiate jagtmodstandere har
lykkelig lille opbakning og bliver aldrig hørt politisk. Hvis vi begynder at
grave grøfter ved at slå tilbage, så er jeg temmelig sikker på at jægerne
bliver slået om kuld af den politiske rekyl.
Vi bor nu en gang på et lille overbefolket sted, og det stiller specielle
krav. Hvis man vil jage uden hensyntagen til andre, så må man tage til
Sibirien eller et andet sted med plads og manglende overvågning.

mvh
Peter

Fra : Alex Linaa

Dato : 10-09-01 14:06

> [...]
> % jægere i forhold til befolkningen. Tankevækkende, at dansk jægere lader
> sig træde under fode den ene gang efter den anden af behagesyge

Hvor er det lige du mener vi bliver trådt under fode? Et par illustrative
eksempler ville lette forståelsen, for jeg står ganske uforstående over for
din påstand.

Jeg hylder desuden det princip at man dyrker sin hobby, det være sig alt fra
jagt til ballonflyvning, under stor hensyntagen til resten af befolkningen.
Din metode må siges at være en af de mest effektive til at sikre en
minoritetsgruppe badwill i resten af befolkningen, og det er vist også det
eneste man kan forvente at opnå. Mig bekendt har der aldrig været noget
positivt udkomme af at stille sig op og kæfte op på linie med autonome og
deslige, mens de trods alt gode betingelser for jagt vi har herhjemme er ene
og alene skabt gennem dialog.

Venlig hilsen
Alex Linaa