Kan MacSOUP ikke tælle?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 07-09-01 10:27

Jeg har netop hentet news hos min 'standard udbyder', TDC.
For de fem grupper, jeg for tiden abonnerer på, blev der annonceret flg.
antal artikler (headers?):

50/72/27/39/52

Flg. antal dukkede op:

49/70/25/39(!)/51

Hvad skyldes 'udeblivelserne'?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-09-01 10:50

In article <1ezd3l1.c66tuouunwcyN%h2vh@post6.tele.dk>,
h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) wrote:

> Hvad skyldes 'udeblivelserne'?

Flere muligheder, de mest sandsynlige er:

1 Du har sat et filter på et eller andet

2 Der er krydspostet, og suppen viser kun indlægget i den ene gruppe.

3 TDC's newsserver hoster.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jørgen Angel

Dato : 07-09-01 13:38

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Jeg har netop hentet news hos min 'standard udbyder', TDC.
> For de fem grupper, jeg for tiden abonnerer på, blev der annonceret flg.
> [...]

Mere underligt. Når jeg er nu på med FirstClass via Enterpol/NetDialog
kan jeg se indlæg der ikke er tilgængelige med Mac Soup via TDC.

Noget andet underligt er, at der i mange (ca. 4) timer ikke er kommet et
eneste indlæg på nogle af de grupper jeg checker (mac, foto mv). Altså
via MacSoup/TDC. Så checkede jeg to gange med få sekunders mellemrum og
pludselig væltede det ind med indlæg.

Jørgen

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-09-01 13:54

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
> eneste indlæg på nogle af de grupper jeg checker (mac, foto mv). Altså
> via MacSoup/TDC. Så checkede jeg to gange med få sekunders mellemrum og

Min MacSoup-TDC virker også underlig i dag. (Vist også i går.) Jeg tror
at det er TDC''s newsserver der er syg.

v.h.

Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-09-01 13:56

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Min MacSoup-TDC virker også underlig i dag. (Vist også i går.) Jeg tror
> at det er TDC''s newsserver der er syg.

.... og netop som jeg sender denne meddelelse, bliver den bare lynhurtigt
uploadet og hentet ned af macsoup, lige på sekundet!
Måske er det lige NU TDC's newsserver blev fixet?
v.h.
Martin

Fra : Jørgen Angel

Dato : 07-09-01 14:14

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> ... og netop som jeg sender denne meddelelse, bliver den bare lynhurtigt
> uploadet og hentet ned af macsoup, lige på sekundet!

Når jeg beder den om at hente nye indlæg, henter den med lynets hast en
masse indlæg - de kommer bare ikke frem!?
Jørgen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-09-01 15:15

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Når jeg beder den om at hente nye indlæg, henter den med lynets hast en
> masse indlæg - de kommer bare ikke frem!?
> Jørgen

Har du checket om den står på All i nederste venstre hjørne ?

--
Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jørgen Angel

Dato : 07-09-01 15:41

> Har du checket om den står på All i nederste venstre hjørne ?

Tak for tippet, men det er ikke grunden. Jeg kan også se, at den f.eks.
skriver 5 nye indlæg i en given gruppe - men der dukker kun 1 op.
Jørgen

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-01 21:01

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Tak for tippet, men det er ikke grunden. Jeg kan også se, at den f.eks.
> skriver 5 nye indlæg i en given gruppe - men der dukker kun 1 op.
> Jørgen

Når du siger: "dukker op", mener du vel i spalten "Ulæste" til i
vinduet "MacSOUP Indstillinger". Hvis nogle tråde er markeret med et
minus, altså sortlistede, vil indlæg i disse straks bliver markeret som
læste, og de vil kun dukke op i spalten "Total" ude til højre. Det kan
også være en årsag til de manglende indlæg.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jørgen Angel

Dato : 10-09-01 22:27

> [...]
> læste, og de vil kun dukke op i spalten "Total" ude til højre. Det kan
> også være en årsag til de manglende indlæg.

Jeg har ingen sortlistede, så det er ikke det.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-09-01 07:16

> Jeg har ingen sortlistede, så det er ikke det.

Nu passer tallene. Det antal der står den henter svarer til det antal
jeg rent faktisk får!

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-09-01 11:24

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Nu passer tallene. Det antal der står den henter svarer til det antal
> jeg rent faktisk får!

Hej Jørgen

TDC har mega gnøf med deres news server, så du kan bruge sunsite.auc.dk
i mellemtiden.

--
Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jørgen Angel

Dato : 11-09-01 20:21

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Nu passer tallene. Det antal der står den henter svarer til det antal
> jeg rent faktisk får!

Det var lidt forhastet. Tallene passer igen ikke. Flere gange i dag
kunne TDC slet ikke få forbindelse - eller jeg kunne ikke via TDCs
ADSL-linie får forbindelse med en enste news group. Og når der er
forbindelse tager det evigheder at hente tingene. Det kører mildt sagt
som vinden blæser hos TDC.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 07-09-01 14:09

"Hans H.V. Hansen" wrote:

> Jeg har netop hentet news hos min 'standard udbyder', TDC.
> For de fem grupper, jeg for tiden abonnerer på, blev der annonceret flg.
> [...]

Sandsynligvis TDC - for en times tid siden var jeg ikke inde at kigge på
dk.edb.mac - og fik fejlmelding på flere af indlæggene - at de ikke fandtes
"perhaps expired" - men nu fungerer de alle.

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 10-09-01 09:37

> [...]

> Jeg har netop hentet news hos min 'standard udbyder', TDC.
> For de fem grupper, jeg for tiden abonnerer på, blev der annonceret flg.

Ifølge NNTP (news) protokollen er det antal artikler, der bliver
rapporteret som svar på NEWSGROUP-kommandoen (der blot vælger, hvilken
nyhedsgruppe man vil til at downloade fra/uploade til) upræcis. Dvs.
for at få det faktiske antal artikler, bliver man nødt til at downloade
dem (eller deres headere) og tælle dem. Hvorfor? Beats me!

-mf

-mf = Michael Florentin Nielsen = florent@post3.tele.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 10-09-01 18:46

Michael Florentin Nielsen <florent@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
> for at få det faktiske antal artikler, bliver man nødt til at downloade
> dem (eller deres headere) og tælle dem. Hvorfor? Beats me!

me2! Men i så fald skulle man da tro, at (mange) andre havde oplevet det
samme som jeg! Og f.s.v.a. 'upræcis': Jeg mindes aldrig at have modtaget
*flere* meddelelser, end der først blev rapporteret!(?)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-09-01 19:26

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> me2! Men i så fald skulle man da tro, at (mange) andre havde oplevet det
> samme som jeg!

Du er ikke alene: jeg oplever det også tit.

Mvh.
Kaj.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 10-09-01 22:03

Kaj Christiansen <kajc.nospam@nospam.mac.com> wrote:

> Du er ikke alene: jeg oplever det også tit.

Fint - så sover jeg mere roligt i nat! :)

--
med venlig hilsen
Hans