/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
T39: irriterende mail problem
Fra : Kamran Sarwar


Dato : 05-09-01 22:14

Hej folks,

Lad mig indlede med, at jeg er utrolig glad for min E T39s og har aldrig
haft en bedre telefon. Fed kalender og synkronisation og et godt menusystem.

Men jeg har fået et irriterende problem, som jeg ikke ved om jeg er alene
med.

Jeg har sat en datakonto og en mailkonto op i telefonens pop3 mailfunktion.

Problemet er lidt tricky: Når jeg har skrevet en mail og enten vil sende den
med det samme eller sende den efter jeg har gemt den i udbakken, så ringer
fonen fint nok op til opkaldserveren og får kontakt, men den afsender ikke
mailen. Opkaldet afsluttes og der er stadig mail i udbakken.

Men det skægge er, at hvis der er noget at afhente i indbakken på min
mailserver, så kan fonen pludseligt godt finde ud af FØRST at afsende evt.
mail på fonen for derefter at tømme min mail fra serveren, mærkeligt ikke?

Så altså: fonen vil kun afsende mail, hvis der også er noget mail at
afhente, og det er ærligt talt en øbogbøv situation.

Nu har jeg prøvet igen og igen i flere dage og alene derfor kan det ikke
være i-net udbyderen. Jeg har tjekket efter og tilfældigvis arbejder jeg
også i internet afdelingen i det firma, som jeg bruger som netudbyder, så
jeg ved positivt at mail serverne ikke fejler noget.

Er fejlen i min fon, hos teleselskabet (telmore)(næppe) eller i min
betjening af fonen.

Jeg har prøvet at slette både pop3 konto og datakonto og re-installere begge
dele i fonen. Tænkte at det måske hjalp, men nej.

Har I andre lykkelige t39s ejere haft lign. problemer?

lidt fortvivlet

Kamran Sarwar



 
 
Peter (06-09-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 06-09-01 08:22

"Kamran Sarwar" skrev

> Så altså: fonen vil kun afsende mail, hvis der også er noget
> mail at afhente, og det er ærligt talt en øbogbøv situation.
> Har I andre lykkelige t39s ejere haft lign. problemer?

Ja, jeg har det præcis på samme måde. Af
news:07ajltol28m11leep9sfgpk4m181pjcgbh@news.inet.tele.dk
fremgår følgende forklaring:

| Ja. Nogle udbydere har det der hedder "SMTP after POP3" (eller
| sådan noget i den dur), dvs. du kan bruge SMTP-serveren hvis du
| lige forinden har logget ind på en POP3-server (Så er du jo bruger
| hos dem, og de har dit brugernavn hvis du f.eks. begynder at spamme).

| Men det lyder underligt at den ikke vil lade dig sende hvis der ikke
| er nogle. Bare det at tjekke mail burde være nok (der logger du jo
| ind), så det kunne tyde på problemet var et andet. Jeg ved heller
| ikke om nogle danske udbydere bruger "SMTP after POP3".

Men som vi altså begge har oplevet, er det *ikke* nok at checke mail,
der skal også være nogle nye at hente.



Kamran Sarwar (06-09-2001)
Kommentar
Fra : Kamran Sarwar


Dato : 06-09-01 11:09

Jamen i så fald er det jo fuldstændigt "hul i hoved".

Men det er altså hos net´-udbyderen "problemet" skal findes og ikke
telefonen?

Det er bare mærkeligt, for bruger jeg den samme konto fra en computer, kan
jeg jo sagtens sende smtp uden først at have modtaget noget fra pop'en.

strange, hmm

mvh

Kamran

"Peter" <peter_usenet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3b97243b$0$338$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Kamran Sarwar" skrev
>
> > Så altså: fonen vil kun afsende mail, hvis der også er noget
> > mail at afhente, og det er ærligt talt en øbogbøv situation.
> > Har I andre lykkelige t39s ejere haft lign. problemer?
>
> Ja, jeg har det præcis på samme måde. Af
> news:07ajltol28m11leep9sfgpk4m181pjcgbh@news.inet.tele.dk
> fremgår følgende forklaring:
>
> | Ja. Nogle udbydere har det der hedder "SMTP after POP3" (eller
> | sådan noget i den dur), dvs. du kan bruge SMTP-serveren hvis du
> | lige forinden har logget ind på en POP3-server (Så er du jo bruger
> | hos dem, og de har dit brugernavn hvis du f.eks. begynder at spamme).
>
> | Men det lyder underligt at den ikke vil lade dig sende hvis der ikke
> | er nogle. Bare det at tjekke mail burde være nok (der logger du jo
> | ind), så det kunne tyde på problemet var et andet. Jeg ved heller
> | ikke om nogle danske udbydere bruger "SMTP after POP3".
>
> Men som vi altså begge har oplevet, er det *ikke* nok at checke mail,
> der skal også være nogle nye at hente.
>
>



Peter (06-09-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 06-09-01 11:51

"Kamran Sarwar" skrev

> Men det er altså hos net´-udbyderen "problemet" skal findes og
> ikke telefonen?

Problemet må skulle findes hos udbyderen af ens e-mail-konto, eller
mere præcist SMTP-serveren.

> Det er bare mærkeligt, for bruger jeg den samme konto fra en
> computer, kan jeg jo sagtens sende smtp uden først at have
> modtaget noget fra pop'en.

Når man bruger computeren, kan man ofte kun sende e-mail (SMTP)
hos den udbyder, man kobler op med. Man kan fx ikke sende mail via
Oranges SMTP-server, mens man er koblet op med TDC. Der er
masser af undtagelser, men de kræver så, at man identificerer sig på
anden vis over for SMTP-serveren. Som antydet i den forklaring jeg
gengav, kunne noget tyde på, at identifikationen foregår via POP3 før
SMTP, når man ringer op vha. T39'eren.

Men det skriger til himlen, at det ikke fungerer, når man bruger Orange
som både e-mail-kontoudbyder, internetudbyder, mobiludbyder og
WAP-udbyder. Men man skal vist heller ikke forvente alt for meget
af det firma.



Kamran Sarwar (08-09-2001)
Kommentar
Fra : Kamran Sarwar


Dato : 08-09-01 22:14

Hej igen,

Men Peter, nu må du hjælpe mig lidt. Hvorda kan det lade sig gøre for mig,
at opsætte selvsamme mailkonto på min håndholdte Ipaq og derigennem ringe op
til opkaldserveren via den selvsamme T39 og få forbindelse med smtp uden
først at have mail på poppen?

Det samme også når t39 bruges sammen med den alm. bærbare.

Jeg har mailkonto hos samme udbyder som giver net-accessen. Jeg troede det
måske ville hjælpe, hvis jeg fx og brugte samme mobil udbyder som net og
mail udbyderen og lånte et sim kort - men det hjalp sgu ikke.

Desværre er det nok ikke muligt at ringe til de forskellige udbyders support
afdelinger og forelægge dem problemet, idet de ihvertfald vil være på bar
bund i dette tilfælde - hvis de da overhovedet vil vise interesse.....

Jeg har fået en henvendelse fra en i Hongkong som har samme problem - dog
har han ikke problemet når han er koblet på via gprs - men det har jeg ikke
prøvet her endnu.
mvh

Kamran


"Peter" <peter_usenet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3b97554d$0$231$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Kamran Sarwar" skrev
>
> > Men det er altså hos net´-udbyderen "problemet" skal findes og
> > ikke telefonen?
>
> Problemet må skulle findes hos udbyderen af ens e-mail-konto, eller
> mere præcist SMTP-serveren.
>
> > Det er bare mærkeligt, for bruger jeg den samme konto fra en
> > computer, kan jeg jo sagtens sende smtp uden først at have
> > modtaget noget fra pop'en.
>
> Når man bruger computeren, kan man ofte kun sende e-mail (SMTP)
> hos den udbyder, man kobler op med. Man kan fx ikke sende mail via
> Oranges SMTP-server, mens man er koblet op med TDC. Der er
> masser af undtagelser, men de kræver så, at man identificerer sig på
> anden vis over for SMTP-serveren. Som antydet i den forklaring jeg
> gengav, kunne noget tyde på, at identifikationen foregår via POP3 før
> SMTP, når man ringer op vha. T39'eren.
>
> Men det skriger til himlen, at det ikke fungerer, når man bruger Orange
> som både e-mail-kontoudbyder, internetudbyder, mobiludbyder og
> WAP-udbyder. Men man skal vist heller ikke forvente alt for meget
> af det firma.
>
>



Peter (08-09-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 08-09-01 23:14

"Kamran Sarwar" skrev

> Hvorda kan det lade sig gøre for mig, at opsætte selvsamme
> mailkonto på min håndholdte Ipaq og derigennem ringe op til
> opkaldserveren via den selvsamme T39 og få forbindelse med
> smtp uden først at have mail på poppen? Det samme også når
> t39 bruges sammen med den alm. bærbare.

Jeg aner intet om håndholdte, men jeg kan selv fint kalde op fra min
bærbare pc med min T39. Jeg er ingen ekspert, men som tidligere
antydet, vil jeg mene, at man her bliver identificeret ved hjælp af selve
opkaldet, hvor man jo logger på med brugernavn og adgangskode.
Herefter tildeles man en IP-adresse i internetudbyderens net, og så er
der ellers fri bane til den samme internetudbyders SMTP-server.
Det er i al fald, hvad andre har forklaret.

Hvis man bruger den indbyggede e-mail-klient på T39 og kalder op
via en WAP-datakonto, bruges tilsyneladende POP3 før SMTP til
identifikationen. Dette forklarer i al fald bedre, at man kun kan sende
e-mails (SMTP), når der er noget at modtage (POP3).

Det er sikkert også et forsøg værd at prøve at oprette en datakonto
på T39 svarende til den, man har på computeren. Det er dog ikke
lykkedes for mig, men det skyldes sikkert, at jeg ikke har et internet-
abonnement, der giver mulighed for opkald via mobiltelefon.

> Desværre er det nok ikke muligt at ringe til de forskellige udbyders
> supportafdelinger og forelægge dem problemet, idet de ihvertfald
> vil være på bar bund i dette tilfælde - hvis de da overhovedet vil
> vise interesse.....

Jeg som tidligere nævnt prøvet at henvende mig til Orange - både
internet-afdelingen og mobil-afdelingen. Det gav intet resultat, og
min tiltro til dette firma kan efterhånden ligge på et meget lille sted.



Kamran Sarwar (09-09-2001)
Kommentar
Fra : Kamran Sarwar


Dato : 09-09-01 22:16

>
> Det er sikkert også et forsøg værd at prøve at oprette en datakonto
> på T39 svarende til den, man har på computeren. Det er dog ikke
> lykkedes for mig, men det skyldes sikkert, at jeg ikke har et internet-
> abonnement, der giver mulighed for opkald via mobiltelefon.
>
Ja jeg har et internetabonnement, som man kan ringe til fra hvilken som
helst telefon. Det hjalp heller ikke. Så jeg må tro, der ligger noget i T39
email/connection programmet. Jeg vidste ikke, at du connectede til email
server via wap - det gør jeg ikke - Jeg prøver på den "gode gamle måde" med
connection først og derefter email.

Men holdkæft hvor er det irriterende - Man laver verdens fedeste fon og så
laver man sådan en brøler - hold kæft hvor er det ærgerligt.

Kamran



Asboe (10-09-2001)
Kommentar
Fra : Asboe


Dato : 10-09-01 08:57

Kamran Sarwar skrev i meddelelsen:
<Uzwl7.2543$9V5.145584@news000.worldonline.dk>

Jeg kender til problemet, på den måde at jeg slet ikke kan hverken
sende eller modtage mail.

Efter kontakt med Ericsson, så skal der snart komme en opdatering af
softwaren (oktober), som skulle klare dette problem.

I nyhedsgruppen alt.cellular.ericsson er der mange med samme problem.

Vi kan kun vente.....

--
Hilsen Asboe

Dan Rasmussen (13-09-2001)
Kommentar
Fra : Dan Rasmussen


Dato : 13-09-01 22:43

Ny software ver. skulle være iflg. en Key Account Manager i Ericsson Mobile.

SpiFF


"Asboe" <opera@image.dk> skrev i en meddelelse
news:r6sopto4ndhtgs8nqllhank125vlav8cm8@4ax.com...
> Kamran Sarwar skrev i meddelelsen:
> <Uzwl7.2543$9V5.145584@news000.worldonline.dk>
>
> Jeg kender til problemet, på den måde at jeg slet ikke kan hverken
> sende eller modtage mail.
>
> Efter kontakt med Ericsson, så skal der snart komme en opdatering af
> softwaren (oktober), som skulle klare dette problem.
>
> I nyhedsgruppen alt.cellular.ericsson er der mange med samme problem.
>
> Vi kan kun vente.....
>
> --
> Hilsen Asboe



Peter (13-09-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 13-09-01 22:59

"Dan Rasmussen" skrev i
news:3ba1286d$0$51380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Ny software ver. skulle være iflg. en Key Account Manager i Ericsson
Mobile.

Skulle være *hvad*?



***Morten Riis (14-09-2001)
Kommentar
Fra : ***Morten Riis


Dato : 14-09-01 00:53

I tråden "Ringetoner til Ericsson?" skriver Spiff at der er kommet en ny
softwareversion. Nogen der ved om denne kan klare mailproblemet? Eller skal
man vente til oktober?

--
-MortenRiis [riis@fdf.dk]


"Asboe" <opera@image.dk> wrote in message
news:r6sopto4ndhtgs8nqllhank125vlav8cm8@4ax.com...
> Kamran Sarwar skrev i meddelelsen:
> <Uzwl7.2543$9V5.145584@news000.worldonline.dk>
>
> Jeg kender til problemet, på den måde at jeg slet ikke kan hverken
> sende eller modtage mail.
>
> Efter kontakt med Ericsson, så skal der snart komme en opdatering af
> softwaren (oktober), som skulle klare dette problem.
>
> I nyhedsgruppen alt.cellular.ericsson er der mange med samme problem.
>
> Vi kan kun vente.....
>
> --
> Hilsen Asboe



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste