synsforstyrrelser grundet intenst arbejde ~
Fra : Peter Bork

Dato : 05-09-01 18:03

har gruppen kendskab til synsforstyrrelser grundet
intenst arbejde foran skærm ?

Skærmen : Samsung SyncMaster 700p
Skærmkort: WinFast GeForce256DDR
colors: True Color(32 bit)
1026x768 ved 75Hz

Jeg har gennem flere år arbejdet foran en skærm.
Jeg har heraf fået nogle foruroligende følge virkninger.

1. Min synsvinkel er blevet indskrænket. (i-starten tunnel-syn)
2. Jeg har svært ved at stille skarpt på objekter som er i bevægelse.
3. At gribe ting er næsten umuligt idag.
4. Mit venstre øje-udsyn (tilsyneladende det svageste) er sløret.
Hvis jeg motionere bliver mit syn i venstre øje forværret.

Jeg har afhjulpet situationen lidt, ved at flytte skærmen,
så jeg fik udsyn til vinduerne.

Placering : med venstre side mod vinduet -Elendigt!
Placering : Med ryggen til vinduerne - Elendigt...
Placering : Med ryggen til vinduerne men tilskoddet. -Katastrofalt..

M.V.H
Peter Bork
mailto:borkdata@borkdata.dk

Obs: museskader har jeg ingen af
-trods-alt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-01 20:55

Peter Bork wrote:

> har gruppen kendskab til synsforstyrrelser grundet
> intenst arbejde foran skærm ?

Har du overvejet at gå til øjenlæge? Ellers ville det måske være en god
ide. Det kunne jo være, at dine problemer ikke er relateret til
skærmarbejdet, men at du i stedet har reddet dig en øjensygdom.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Dorthe Thomsen

Dato : 14-09-01 09:03

Hej Peter!!!
Har du tænkt på om du måske har en svulst i hovedet omkring din
synsnerve?????Har selv haft ca. de samme symtomer og jeg havde en svuldt der
rørte min synsnerve!!!
Håber ikke jeg på nogen måde har skræmt dig ,men det var en mulighed!!!
Venlig hilsen
Dorthe Thomsen