sonofon
Fra : Eng20

Dato : 05-09-01 18:06

Er der nogen på NG som har hørt om Sonofon bredbånd fungerer

Fra : Peter Juhl

Dato : 06-09-01 17:17

"Eng20" wrote...

> Er der nogen på NG som har hørt om Sonofon bredbånd fungerer

Ja, det gør det.

/Peter

Fra : Benny Pedersen

Dato : 08-09-01 15:59

Peter Juhl skrev om Re: sonofon

og her er min kommentar på det:

> Ja, det gør det.

og sikke hastighedder/pris

der er fordele ved fwa

--
Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-09-01 18:04

"Benny Pedersen" <xpoint@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> der er fordele ved fwa

Hvorfor sidder du så på noget wol ip

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Per

Dato : 16-09-01 19:35

> Er der nogen på NG som har hørt om Sonofon bredbånd fungerer

Jeg bestilte Sonofon Bredbånd for 1½ måned siden, og fik besøg af 2
elektrikere i fredags som skulle sætte antennen op. Fremgangs måden for
opsætningen er på følgende måde, de har en bærbar computer med som de
tilslutter CPE-boksen til og derefter tilslutter de antennen til CPE-boksen,
så kravler den ene op en stie med antennen og peger i den retning hvor de
mener masten står, den anden sætter et program i gang på computeren som
scanner i ca. 5 sekunder efter masten. Hos mig scannet de ca. 4-5 gange, og
så sagde de at de ikke kunne få noget signal igennem:(. Jeg vil påstå at de
skal være meget heldig for at få et signal igennem med den fremgangs måde ,
fordi de sagde at den var lige så følsom eller mere som en parabol antenne
og fordi sonofon havde sagt at antennen skulle op i 6 metres højde for at få
et signal og de prøvede kun i ca. 4 meters højde. Så jeg tror at Sonofon
bredbånd bliver en fiasko, hvis de ikke får strammet op den procedure, måske
skulle de sende CPE-boks og antenne ud til folk selv, da de nok vil være
lidt mere grundige med opsætningen.

----
Per