Dixanet konkurs???
Fra : Flowstop

Dato : 05-09-01 10:43

Rygterne siger at det er slut før det er startet. Hmm..
nogle der har hørt noget?

Ralph Olsen
Jeg udtaler mig for mig og kun mig.

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 05-09-01 10:44

It seems Flowstop wrote:
> Rygterne siger at det er slut før det er startet. Hmm..
> nogle der har hørt noget?

Jeg har blot hørt det samme.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 05-09-01 10:45

It seems Flowstop wrote:
> Rygterne siger at det er slut før det er startet. Hmm..
> nogle der har hørt noget?

Jeg har hørt samme fra en god kilde

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 05-09-01 10:54

"Flowstop" <ralph@flowstop.dk> wrote in message
> Rygterne siger at det er slut før det er startet. Hmm..
> nogle der har hørt noget?

Jeg har også hørt det fra et par pålidelige og et par upålidelige kilder.

> Ralph Olsen

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Caspar Møller

Dato : 05-09-01 10:54

"Flowstop" <ralph@flowstop.dk> wrote in message
> Rygterne siger at det er slut før det er startet. Hmm..
> nogle der har hørt noget?

De har ikke penge til at betale lønninger for september måned, da en finsk
investor - iflg. B. Bergqvist - er sprunget fra.

Mvh Caspar

Fra : Morten Boysen

Dato : 05-09-01 15:54

"Caspar Møller" <slet@mail.com> wrote in message
> De har ikke penge til at betale lønninger for september måned, da en finsk
> investor - iflg. B. Bergqvist - er sprunget fra.

Er der nogle kilder til dette rygte?

--
Morten Boysen

Fra : Caspar Møller

Dato : 05-09-01 16:22

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote in message
> Er der nogle kilder til dette rygte?

Ajour på DR P1 i går kl. ca. 7:45. Det findes garanteret på deres hjemmeside
som RealAudio...

Mvh Caspar

Fra : Peter

Dato : 05-09-01 18:33

"Caspar Møller" <usenet@e-box.dk> skrev

> Ajour på DR P1 i går kl. ca. 7:45. Det findes garanteret på deres
> hjemmeside som RealAudio...

Nedenstående RealPlayer-link giver DR P1 den 4.9.2001 kl. 07.00-08.00.
Spol 40 minutter ind i programmet, hvor indslaget om Dixas økonomiske
problemer varer lidt under 2 minutter.
rtsp://real01.dr.dk/p1/morgen_7/morgen_7_010904.rm

Fra : Charbax

Dato : 05-09-01 22:00

> [...]
> problemer varer lidt under 2 minutter.
> rtsp://real01.dr.dk/p1/morgen_7/morgen_7_010904.rm

tak for linket! fedt at høre sådanne DR radio journalister tale..

Fra : Flowstop

Dato : 05-09-01 11:28

Jeg ringede for at spg Dixa, men den første dame sagde blot at
det kunne hun ikke udtale sig om, hvorefter man blev stillet videre
til en der benægtede alt.

Fra : Lacops

Dato : 05-09-01 11:59

Så skete det som alle sagde ville ske før eller siden... Gad vide om folk
får deres penge igen ...

/Lacops

Fra : Tim Christensen

Dato : 05-09-01 13:12

"Lacops" <lacops@lacops.dk> wrote in message news:9n50ho$7dq$1@sunsite.dk...
> Så skete det som alle sagde ville ske før eller siden... Gad vide om folk
> får deres penge igen ...

Sandsynligvis ikke, de står bagerst i køen. Først skal lønningerne betales,
derefter diverse lån, så leverandørerne og først tilsidst de mennesker der
har indbetalt de 1000,-.

Mvh

Tim

Fra : Uni Bull

Dato : 05-09-01 15:22

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Man har ikke indbetalt penge!
Man har tilmeldt sig!
Altså: Ingen penge tabt (såfremt de ubekræftede rygter skulle tale sandt!)
--
Uni Bull

Fra : Tim Christensen

Dato : 05-09-01 21:35

"Uni Bull" <Uni.Bull@Worldonline.dk> wrote in message
> "Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse
>
> Man har ikke indbetalt penge!
> Man har tilmeldt sig!
> Altså: Ingen penge tabt (såfremt de ubekræftede rygter skulle tale sandt!)

Ok, det var også mere normalt.

Mvh

Tim

Fra : *Xray

Dato : 05-09-01 12:26

"Flowstop" <ralph@flowstop.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ringede for at spg Dixa, men den første dame sagde blot at
> det kunne hun ikke udtale sig om, hvorefter man blev stillet videre
> til en der benægtede alt.

LOL! Det var sgu en dødssejler fra starten. Ufatteligt at folk er hoppet på
vognen...

*Xray

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-09-01 13:10

"*Xray" <233@jr.dk> writes:

> LOL! Det var sgu en dødssejler fra starten. Ufatteligt at folk er hoppet på
> vognen...

Næh, egentlig ikke.

"Bestil nu, betal senere" betyder at folk kan melde sig til at få et
forventet billigt produkt og slipper gratis hvis det aldrig kommer i
luften.

Og mediernes konstante mistænkeliggørelse af de eksisterende
teleselskaber gør, at folk forventer, at disse selskaber er nogle
svindelforetagender, og derfor tager det for gode ord, når de hører,
at nogen vil gøre det billigere.

Ydermere har Dixa været gode til at lege professionelle.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : *Xray

Dato : 05-09-01 13:45

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> "*Xray" <233@jr.dk> writes:

> Næh, egentlig ikke.

Jeg mener bare at hvis man læser kundevilkårene og har en lille smule logisk
sans, så burde man da holde sig langt væk automatisk.

*Xray

Fra : Uni Bull

Dato : 05-09-01 15:25

"*Xray" <233@jr.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener bare at hvis man læser kundevilkårene og har en lille smule
logisk
> sans, så burde man da holde sig langt væk automatisk.

Hvad er det for en omgang pladder ?
Prøv at læse dine nuværende abb.betingelser - jeg garanterer de til
forveksling ligner!

Næh - en gang imellem handler det om at leve.
Og så må i ikke lade jeg snyde af at WOL og CC siger at forretningen ikke
kan hænge sammen for Dixa - hvad pokker skal de ellers sige ?
--
Uni Bull

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-09-01 15:49

Uni Bull skrev:

>Og så må i ikke lade jeg snyde af at WOL og CC siger at forretningen ikke
>kan hænge sammen for Dixa

Nå nej, naturligvis.

> - hvad pokker skal de ellers sige ?

   Forretningen går strygende for Dixa.

Gættede jeg rigtigt?

--
Bertel

Fra : Morten Boysen

Dato : 05-09-01 15:55

> Næh - en gang imellem handler det om at leve.
> Og så må i ikke lade jeg snyde af at WOL og CC siger at forretningen ikke
> kan hænge sammen for Dixa - hvad pokker skal de ellers sige ?

Vil du så gerne forklare os, hvordan forretningen kan hænge sammen?

--
Morten Boysen

Fra : Uni Bull

Dato : 05-09-01 15:59

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Vil du så gerne forklare os, hvordan forretningen kan hænge sammen?

Selvfølgelig hverken kan eller vil jeg det - det har jeg overhovedet ikke
forudsætningerne til.

Pointen er jo bare at folk tror på CC & WOL samt diverse rygter temmelig
ukritisk - det er trættende at høre på.
--
Uni Bull

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-09-01 16:08

Uni Bull skrev:

>Pointen er jo bare at folk tror på CC & WOL samt diverse rygter temmelig
>ukritisk - det er trættende at høre på.

Vi er enige om at det er trættende at høre på ukritiske
mennesker.

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-09-01 16:33

On Wed, 5 Sep 2001 16:59:16 +0200, "Uni Bull"
<Uni.Bull@Worldonline.dk> wrote:

>Pointen er jo bare at folk tror på CC & WOL samt diverse rygter temmelig
>ukritisk - det er trættende at høre på.

Det med "diverse rygter" er jo netop, hvad folk tror på.

Du har ret i at man skal udøve en vis form for kildekritik, og så er
det op til en selv at vælge at tro på et firma, der ikke nævner et
eneste ord om teknik eller noget konkret, eller folk, der har arbejdet
med priser og forbindelser, og som ganske matematisk kan fremstille et
simpelt udgift/indtægt-forhold, som de fleste burde kunne forstå.

--
- Peter Brodersen

Fra : Uni Bull

Dato : 05-09-01 21:31

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> eller folk, der har arbejdet
> med priser og forbindelser, og som ganske matematisk kan fremstille et
> simpelt udgift/indtægt-forhold

Kald mig bare naiv, men et sådant "regnskab" har jeg aldrig set - til
gengæld har jeg hørt masser af udtalelser om samme, desværre ingen
bekræftede.
Jeg vender simpelthen argumentationen om:
Hvorfor *ikke* give sit tilsagn til Dixa og derved give firmaet et
kunde-/beregningsgrundlag - som sagt betaler man jo ikke noget før
forbindelsen står umiddelbart overfor installation i din bolig.
--
Uni Bull
København K

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-09-01 21:43

On Wed, 5 Sep 2001 22:30:55 +0200, "Uni Bull"
<Uni.Bull@Worldonline.dk> wrote:

>Kald mig bare naiv, men et sådant "regnskab" har jeg aldrig set - til
>gengæld har jeg hørt masser af udtalelser om samme, desværre ingen
>bekræftede.

Du kan da ringe til UU.net, Telia, TDC og øvrige backbone-leverandører
og bestille en fast forbindelse. Derefter kan du kigge lidt rundt på
TeleStyrelsens hjemmeside for hvor meget, det koster at lege rå kobber
om måneden. Derefter kan du tage stilling til udviklingsomkostninger
for en passende settop-boks, eller evt. overveje bare at købe en
router (som fx Tiscali og CyberCity gør), som kunden kan låne.

Du kommer til at betale en del tusinde pr. kunde-router, vist en
50-100 kr. om måneden for forbindelsen fra kunden til centralen, og
mange, mange hundredetusinde kroner for passende forbindelser.

Hvis hver kunde betaler 400 kr. om måneden inkl. moms, dvs. 320 kr.
ekskl. moms, dvs. ca. 250 kr. når linieleje er trukket fra, så skal
der trods alt gå et par måneder, alene før kundeudstyret har betalt
sig hjem.

Men først kan du jo ringe til en backbone-leverandør og bede om et
stort sugerør til nettet.

--
- Peter Brodersen

Fra : Tim Christensen

Dato : 05-09-01 22:49

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> [...]
> ekskl. moms, dvs. ca. 250 kr. når linieleje er trukket fra, så skal
> der trods alt gå et par måneder, alene før kundeudstyret har betalt

Ja, og det er ikke ubetydelig etableringsomkostning, jeg har hørt 10.000,-
pr. person(tekniker fra TDC), men hvis vi er flinke ved Dixa og siger
7.000,- (8000,- uden de 1000.- i oprettelse), det lader vi dem afskrive over
tre år så har de altså er det ca. 195,-/pr måned.

Er lejen for rå kobber ikke præcis 60kr altså har de 65kr pr kunde tilbage
til at betale for bl.a skal betale for løn.

De har idag 50 medarbejdere, her iblandt mange ingeniører og teknikere som
er rimeligt højt lønnede så hvis jeg sætter gennemsnitslønnen til 30.000,-
er det ivertdald ikke urimeligt højt. (50*30.000)/65 er rundt regnet 23.000
kunder, bare for dække lønninger og afskrivninger. Desvære for dixa har de
indtil videre kun godt 10.000 kunder så allerede her, vil det give et
underskud. Hvis de kunne få etablering omkostningerne været på knap
4.000(5000, uden de 1000,-), ville de være på 0,- nu.

Men desvære for dixa kommer der en lang række omkostninger oveni, bla.
bygninger, støm/varme, forsikringer, renter, båndbredte, leje af plads på
centraler, servere og de er absolut ikke gratis med den fri
indlandstelefoni. Nu er der vidst ikke tvivl om at der er røde tal på
bundlinjen.

Mvh

Tim

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 05-09-01 21:50

It seems Uni Bull wrote:
> [...]
>
> Kald mig bare naiv, men et sådant "regnskab" har jeg aldrig set - til
> gengæld har jeg hørt masser af udtalelser om samme, desværre ingen

Mange af dem i denne gruppe, der ret enkelt kan lave/har lavet regnskabet er
ofte dækket af markedsføringslovens §10, hvilket givetvis er den primære
årsag til du ikke har fået det at se.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-09-01 17:16

nntpspam1@in-addr.dk (Kasper Mejlgaard) wrote:

>Mange af dem i denne gruppe, der ret enkelt kan lave/har lavet regnskabet er
>ofte dækket af markedsføringslovens §10, hvilket givetvis er den primære
>årsag til du ikke har fået det at se.

Ja, den er jo populær at drage frem. Der er _intet_ belæg i den
paragraf for, at man ikke må udtale sig om tal, der er generelt kendte
i den branche, man huserer i.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-09-01 17:27

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> Ja, den er jo populær at drage frem. Der er _intet_ belæg i den
> paragraf for, at man ikke må udtale sig om tal, der er generelt kendte
> i den branche, man huserer i.

Hrm... det er jo nok op til en dommmer at bestemme, hvorvidt der er
belæg eller ej.

Og jeg tror ikke, at nogen af os har lyst til at være prøvekanin

Det er også svært at vide, hvad der egentlig er "almindeligt kendt",
og hvad der er knapt så kendt. Hvis man ligger inde med nogle tal,
som er almindeligt kendte blandt ens kolleger, kan man nemt komme
til at tro, at de også er almindeligt kendte ude i det store blå
rum.

Udover lige MFL §10 er der også den individuelle ansættelseskontrakt,
som i hvert fald i mit tilfælde siger, at jeg skal imitere levende
østers.

Mvh.
Klaus.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-09-01 22:14

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> writes:

> Udover lige MFL §10 er der også den individuelle ansættelseskontrakt,
> som i hvert fald i mit tilfælde siger, at jeg skal imitere levende
> østers.

Du bør klart undersøge om Tis-vi-cali er ejet af
Scientology... Hubbard siger, at vi nedstammer fra østers.

--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-09-01 22:48

On 06 Sep 2001 23:13:44 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Du bør klart undersøge om Tis-vi-cali er ejet af
>Scientology... Hubbard siger, at vi nedstammer fra østers.

Image Scandinavia blev anklaget for det en eller anden gang. Såvidt
jeg husker noget med et firma ved navn "U-man Scandinavia", der
vistnok var ejet af Scientology.

--
- Peter Brodersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-09-01 18:13

In article <3b97a142$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Allan Olesen wrote:

> Ja, den er jo populær at drage frem. Der er _intet_ belæg i den
> paragraf for, at man ikke må udtale sig om tal, der er generelt kendte
> i den branche, man huserer i.

Jeg tror ikke Telia kender Tiscali's rabatsatser hos Cisco og
vice-versa.

--
Andreas Plesner Jacobsen | May the bluebird of happiness twiddle your bits.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-09-01 18:36

Hej apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen)

>Jeg tror ikke Telia kender Tiscali's rabatsatser hos Cisco og
>vice-versa.

Men er det ikke svært (umuligt) ikke at bruge sin viden hvis man
f.eks. går fra en stilling i ISP-X hvor man har forhandlet
rabattakster til en anden stilling i ISP-Y hvor man forhandler de
samme takster.

Jeg kan godt forstå man skal lege østers, men man kan jo ikke bare
glemme på kommando, og ens forhandling kan næsten ikke undgås at være
farvet af måske kendskab til andre aftaler?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-09-01 18:50

In article <7tcfptsk5curohl4ch2j6o32r4eq430g3j@sunsite.auc.dk>, Lars Kim Lund wrote:

> [...]
> f.eks. går fra en stilling i ISP-X hvor man har forhandlet
> rabattakster til en anden stilling i ISP-Y hvor man forhandler de

Jo, men heldigvis forhandler jeg (endnu) ikke priser for ISP-Y...

> Jeg kan godt forstå man skal lege østers, men man kan jo ikke bare
> glemme på kommando, og ens forhandling kan næsten ikke undgås at være
> farvet af måske kendskab til andre aftaler?

Og når man skal til at beregne overbookningsgrader...jowjow - det er
ikke nemt ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | To follow foolish precedents, and wink

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-09-01 22:45

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) wrote:

>Jeg tror ikke Telia kender Tiscali's rabatsatser hos Cisco og
>vice-versa.

Den typiske rabat, man som stor ISP kan opnå hos Cisco, er
forhåbentlig generelt kendt i den branche, du huserer i.

At nogle så altid vil være lidt bedre end andre til at hente nogle
procent derudover, og man derfor bliver nødt til at smide noget
spredning på tallene for ikke at afsløre forretningshemmeligheder, vil
næppe nogensinde kunne ændre Dixa-regnestykket fra fiasko til succes,
hvis misforholdet mellem kost- og salgspris er så grelt, som folk med
kendskab til kostpriserne har antydet i denne og andre tråde.

Jeg tror, at Markedsføringslovens §2 kunne være mere relevant at gemme
sig bag - selv om jeg egentlig også tvivler på, at det nogensinde
ville blive et reelt problem.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 06-09-01 07:13

Uni Bull <Uni.Bull@Worldonline.dk> wrote:

> Pointen er jo bare at folk tror på CC & WOL samt diverse rygter temmelig
> ukritisk - det er trættende at høre på.

Har du et eller andet udestående med dem da?

Der er mange der har sagt at Dixanet, Transnet, Bredbandsbolaget og hvad
der ellers er (og har været) er varm luft.

--
/\ \ / /\
//\\ .. //\\ Allan Joergensen aka [DW] on Undernet

Fra : Søren Kongstad

Dato : 06-09-01 14:39

> Vil du så gerne forklare os, hvordan forretningen kan hænge sammen?
> Morten Boysen

Kan du ikke først angive hvad opstartsomkostninger dixa net kan forvente.
Hvilke investeringer der er foretaget i firmaet. Hvilke ordninger firmaet
har med investorer, nå ja så post også lige en kopi af dere
forretningnsplan, samt et overslag på kundetilstrømningen.

Så skal vi andre nok se på hvordan forretningen kan hænge sammen

Søren

Fra : Morten Boysen

Dato : 06-09-01 17:57

"Søren Kongstad" <soren@kongstad.net> wrote in message
> [...]
> har med investorer, nå ja så post også lige en kopi af dere
> forretningnsplan, samt et overslag på kundetilstrømningen.

Jeg kender noget til omskostninger inden for ISP-branchen. Dette giver mig i
det mindste en mulighed for at vurdere deres priser. Sjovt nok er alle
andre, som også har bare en smule forstand på priser inden internetbranchen,
enige med mig. Med de priser, som Dixanet reklamerer med, så kan
forretningen ikke give overskud, med mindre der er løbende
kapitalindsprøjtninger.

Vi har lige haft diskussionen, så du kan tage og kigge i den tråd som
starter med news:m3elpsxqnv.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk

--
Morten Boysen

Fra : Peter Juhl

Dato : 05-09-01 15:57

"Uni Bull" wrote...

> Og så må i ikke lade jeg snyde af at WOL og CC siger
> at forretningen ikke kan hænge sammen for Dixa - hvad
> pokker skal de ellers sige ?

Hvad med:

- "vores business-plan er realistisk !"

/Peter

Fra : *Xray

Dato : 05-09-01 20:17

"Uni Bull" <Uni.Bull@Worldonline.dk> wrote in message news:9n5ckn$omd$1@news.cybercity.dk...

> Hvad er det for en omgang pladder ?
> Prøv at læse dine nuværende abb.betingelser - jeg garanterer de til
> forveksling ligner!

OK, jeg har TDC ADSL.
Står der så i mine betingelser at de ikke garanterer en bestemt hastighed og at de forbeholder sig ret til at bruge min emailadresse
til spam?

I think not...

*Xray

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-09-01 21:05

In article <3b967a33$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, *Xray wrote:

> OK, jeg har TDC ADSL.
> Står der så i mine betingelser at de ikke garanterer en bestemt
> hastighed

Står der så at de garanterer en bestemt hastighed? I think not.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "It's like deja vu all over again." -- Yogi Berra

Fra : Uni Bull

Dato : 05-09-01 21:33

"*Xray" <klitgaard@NOSPAMmailme.dk> skrev i en meddelelse
> OK, jeg har TDC ADSL.
> Står der så i mine betingelser at de ikke garanterer en bestemt hastighed
og at de forbeholder sig ret til at bruge min emailadresse
> til spam?

I think so! Prøv at finde dem frem og nærlæs dem ligeså kritisk som du/i
læser Dixas betingelser.....
--
Uni Bull
København K

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-09-01 14:14

Peter B. Juul skrev:

>Ydermere har Dixa været gode til at lege professionelle.

Er Dixa i familie med Truxa?

--
Bertel

Fra : Simon Skals

Dato : 05-09-01 14:20

It seems Bertel Lund Hansen wrote:

>Er Dixa i familie med Truxa?

Svært at sige - prøv at holde øje med fællestræk, når Dixa
udfører deres store forsvindingsnummer!

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-09-01 14:29

On Wed, 5 Sep 2001 13:20:13 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Svært at sige - prøv at holde øje med fællestræk, når Dixa
>udfører deres store forsvindingsnummer!

Ved nogen om en hr. Rasmus Refer har haft interesser i Dixa?

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Lasse Hjorth

Dato : 05-09-01 14:47

On Wed, 05 Sep 2001 15:28:52 +0200, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:
>Ved nogen om en hr. Rasmus Refer har haft interesser i Dixa?
Thomas, du går da vist helt i hakkerne på den _stakkels_ hr. Refer
(www.rasmusrefer.dk)

men point is, nej, det tvivler jeg på at han har.... så det er ikke
derfor at dixanet, er gået konkurs (hvis de altså er det)

/Lasse

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-09-01 15:43

On Wed, 05 Sep 2001 15:47:14 +0200, Lasse Hjorth
<cybofuto@cybofuto.dk> wrote:

>Thomas, du går da vist helt i hakkerne på den _stakkels_ hr. Refer
>(www.rasmusrefer.dk)

jeg håber da sandelig ikke mine synspunkter vedr. den kære hr. Rasmus
Refer skinner igennem.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Peter Juhl

Dato : 05-09-01 15:48

"Thomas Jensen - pil.dk" wrote...

> jeg håber da sandelig ikke mine synspunkter vedr. den
> kære hr. Rasmus Refer skinner igennem.

Nej, som portal-ejer må du holde dig på dydens smalle sti !

/Peter
- Som ikke repræsenterer Rasmus Dixa og Refer Net.

Fra : Peter Juhl

Dato : 05-09-01 12:30

"Flowstop" wrote...

> Rygterne siger at det er slut før det er startet. Hmm..
> nogle der har hørt noget?

Jamen de ville jo redde verden !

/Peter

Fra : Simon Skals

Dato : 05-09-01 12:51

It seems Peter Juhl wrote:

>Jamen de ville jo redde verden !

Only the good die young...

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jakob Paikin

Dato : 05-09-01 18:08

On Wed, 5 Sep 2001 11:43:10 +0200, "Flowstop" <ralph@flowstop.dk>
wrote:

>Rygterne siger at det er slut før det er startet. Hmm..
>nogle der har hørt noget?

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at alle os der fra starten
skrev at det var et umuligt projekt, blev hånet vildt og inderligt...

--
Jakob Paikin

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-09-01 18:15

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at alle os der fra starten
> skrev at det var et umuligt projekt, blev hånet vildt og inderligt...

Tjaeee - I har da haft 50% chance for at få ret og *intet* er så dejligt som
at få ret (= at være skadefro) vel?

mvh
Bjørn

Fra : Jakob Paikin

Dato : 05-09-01 18:22

On Wed, 5 Sep 2001 19:14:56 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>Tjaeee - I har da haft 50% chance for at få ret

Jeg er nu ikke så sikker på at det var en 50/50 chance. Havde prisen
været noget højere (og antagelig mere realistisk) kunne det sikkert
været et fint produkt.

>og *intet* er så dejligt som at få ret (= at være skadefro) vel?

Det interesserer mig ikke så meget. Men jeg håber bare at nogen kan
lære lidt af det her. Lidt sund skepsis når det næste "det hele er
næsten gratis"-tilbud kommer frem ville nok være klogt.

En gammel tommelfingerregel siger, at hvis et tilbud lyder for godt
til at være sandt, er det nok fordi det faktisk ikke er sandt.

--
Jakob Paikin

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-09-01 18:26

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> En gammel tommelfingerregel siger, at hvis et tilbud lyder for godt
> til at være sandt, er det nok fordi det faktisk ikke er sandt.

I mange tilfælde - ja.

Jeg var et smut på Trixanet´s website og kunne se at forbrugeren/kunden ikke
skulle betale, *før* varen blev leveret.

Altså er det andre erhvervsdrivende/leverandører/investorer, der er blevet
"en pose penge" fattigere.

Har jeg ret i min påstand - håber jeg for ovennævnte at de har lært lektien.

PS: Mange har da lært lektien fra IT-børs-verdenen i dag.........

mvh
Bjørn

Fra : Jakob Paikin

Dato : 05-09-01 18:29

On Wed, 5 Sep 2001 19:25:53 +0200, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>skulle betale, *før* varen blev leveret.
>
>Altså er det andre erhvervsdrivende/leverandører/investorer, der er blevet

Du har i hvert fald ret i, at det ikke er kunderne der har mistet
penge (hvilket er lidt sympatisk - omend ikke for leverandører m.fl.).

--
Jakob Paikin

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-09-01 19:32

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message
> Tjaeee - I har da haft 50% chance for at få ret og *intet* er så dejligt
som
> at få ret (= at være skadefro) vel?

Personligt mener jeg nu, at chancen var 99% mod 1% for, at vi har ret.

Dog har jeg ikke set nogen officiel meddelelse om, at Dixa har nogen
problemer, så vi ved vel ikke, om vi har ret endnu?

Forretningskonceptet, tjeneste-bundlingen og forsyningsdelen af Dixas
produkt er der bestemt ikke noget galt med. Men der manglede altså en
slat realisme i priserne.

Hvis de var gået ud med f.eks. 1500 kroner/måned for 2 Mbps, flatrate
telefoni og de andre tjenester, ville det måske have været mere
realistisk. Og stadig billigt for langt de fleste tungere brugere.

Mvh.
Klaus.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 05-09-01 20:06

In article <9n5r37$2ujk$1@katie.ellegaard.dk>,
Klaus Ellegaard claimed the following:
> [...]
>
> Dog har jeg ikke set nogen officiel meddelelse om, at Dixa har nogen
> problemer, så vi ved vel ikke, om vi har ret endnu?

Basse Bergkvist siger til Ajour, at en stor finsk investor er sprunget fra,
og man i øjeblikket søger alternative financiseringsmuligheder, og at man
må revidere ambitionsniveauet.

Medarbejderne er blevet informeret om, at der ikke er løn til dem for
september måned.

- taget fra rm filen der tidligere er blevet linket til.

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org

Fra : Peter

Dato : 05-09-01 20:15

"Klaus Ellegaard" skrev

> Dog har jeg ikke set nogen officiel meddelelse om, at Dixa har nogen
> problemer, så vi ved vel ikke, om vi har ret endnu?

Jeg har heller intet officielt set, men Dixa-Basse bliver dog citeret i
DR P1s indslag om Dixas økonomiske problemer, se nærmere

Men der er jo nok også bare tale om nogle midlertidige, helt ubetydelige
småproblemer med en investor, der er alt for reaktionær og visionsløs
til at kunne se det geniale i Basses koncept. Og Dixa mangler sikkert
også bare lige at få et par enkelte aftaler endeligt på plads, så skulle de
begynde at rulle internet og telefoni til fantasipriser ud over de første
371.000 københavnere. Det kommer nok om ganske kort tid, vent
bare lige et par dage... eller uger... eller år... eller i evighed, amen!

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 05-09-01 20:49

It seems Klaus Ellegaard wrote:
> Dog har jeg ikke set nogen officiel meddelelse om, at Dixa har nogen
> problemer, så vi ved vel ikke, om vi har ret endnu?

Jeg fik lige hørt indslaget fra Ajour og der afviser Basse Bergqvist rent
faktisk at Dixanet skulle være på vej mod konkurs, men fortæller dog
at der kan være den mulighed at de investorer der forhandles med ikke vil
være med.

Sammenholdt med information fra indslaget om at det i fredags er blevet
meddelt til medarbejderne at der ikke er penge til løn i denne måned, så må
Basse være temmelig sikker på at de nye investorer slår til, når han sådan
ligefrem afviser at en konkurs er på vej.

Unden dog at vide noget særligt om jura vil jeg gætte på at
medarbejerne/lønmodtagernes garantifond først vil kunne begære en
virksomhed konkurs når lønudbetalingen er udeblevet og ikke på en besked om
at den vil udeblive... anyone?

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Tim Christensen

Dato : 05-09-01 22:07

"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> wrote in message
> [...]

> medarbejerne/lønmodtagernes garantifond først vil kunne begære en
> virksomhed konkurs når lønudbetalingen er udeblevet og ikke på en besked

Nej, man kan selvfølgelig ikke gå konkurs ved at sige at man ikke kan
betale. Men på den anden side kan medarbejder heller ikke acceptere at de
skal gå en måned uden løn, da de risikere at miste deres ret, til at få
deres dækket deres tab af lønmodtagerne garanti fond.

Men det ved de sikkert i dk.videnskab.jura

XFUT: dk.videnskab.jura

Mvh

Tim

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-09-01 22:22

On Wed, 5 Sep 2001 19:49:17 +0000 (UTC), nntpspam1@in-addr.dk (Kasper
Mejlgaard) wrote:

> [...]
>medarbejerne/lønmodtagernes garantifond først vil kunne begære en
>virksomhed konkurs når lønudbetalingen er udeblevet og ikke på en besked om

korrekt

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-09-01 23:42

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> writes:

D> Dog har jeg ikke set nogen officiel meddelelse om, at Dixa har nogen
> problemer, så vi ved vel ikke, om vi har ret endnu?

I følge radio-indslaget har medarbejderne fået besked på, at der ikke
er lønpenge til september, men Basse afviser, at Dixa er på vej til en
konkurs.

Virkeligheden er som bekendt, at hvis ikke medarbejderne ser nogle
penge i slutningen af september må de gå til fagforeningen for at få
penge fra LG, og en af fagforeningerne vil så sandsynligvis indgive
konkursbegæring på vegne af en medarbejder senest medio oktober.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-09-01 23:44

Bjørn Jørvad skrev:

>Tjaeee - I har da haft 50% chance for at få ret og *intet* er så dejligt som
>at få ret (= at være skadefro) vel?

Mener du også der 50% chance for at vinde i lotto?

Enten vinder man, eller også vinder man ikke - det er fifty fifty?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: www.simlock.dk
Tilbud indtil 14. september: LÅS 2 OP, BETAL FOR 1!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-09-01 18:16

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at alle os der fra starten
> skrev at det var et umuligt projekt, blev hånet vildt og inderligt...

Sådan skal det være.
Jeg må indrømme at der allerede nu er et tomt sted i mit hjerte til den
næste Transnet/Dixanet

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-09-01 18:31

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b965db0$0$244$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

> Sådan skal det være.
> Jeg må indrømme at der allerede nu er et tomt sted i mit hjerte til den
> næste Transnet/Dixanet

Det er de samme "toner" mangt een selvstændig har haft klingende i ørerne,
hvis dennes forretning ikke "lykkedes", trods mange "særdeles velmenende"
venners, kollegers og andre "intresenters" råd og "gode ønsker".

Set i lyset af IT-brnachens situation og udvikling, er det virkelig
fortrøstningsfuldt at se et bredt udsnit af ansatte have *så* megen ret, når
det går galt for en kollega.

Det betyder at vi *ingen* beklagelser hører fra disse ansatte, når turen
(måske) kommer til dem.

mvh
Bjørn

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-09-01 18:43

In article <3b96616f$0$260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjørn Jørvad wrote:

> Det betyder at vi *ingen* beklagelser hører fra disse ansatte, når turen
> (måske) kommer til dem.

Den dag jeg vælger at blive ansat i en virksomhed, der baserer sin
forretning på at få punkterede balloner til at flyve skal du ikke høre
et vredt/surt/bittert ord fra min side om en konkurs.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Anything is possible on paper.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-09-01 18:50

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den dag jeg vælger at blive ansat i en virksomhed, der baserer sin
> forretning på at få punkterede balloner til at flyve skal du ikke høre
> et vredt/surt/bittert ord fra min side om en konkurs.

Andreas - nu ved jeg i sagens natur ikke, hvor du har ladet dig ansætte.

Det er dog bemærkelsesværdigt at se indlæg fra (endda hoverende) fra
medarbejdere, der selv er ansat i en virksomhed eller en *del* af een, der
ikke giver overskud.

mvh
Bjørn

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-09-01 19:02

In article <3b9665db$0$284$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjørn Jørvad wrote:

> Andreas - nu ved jeg i sagens natur ikke, hvor du har ladet dig ansætte.

Jeg arbejder for Telia Net.

> Det er dog bemærkelsesværdigt at se indlæg fra (endda hoverende) fra
> medarbejdere, der selv er ansat i en virksomhed eller en *del* af een, der
> ikke giver overskud.

Hvis Dixanet havde haft et realistisk produkt havde medfølelsen været
der fra min side.

--
Andreas Plesner Jacobsen | What's done to children, they will do to society.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 05-09-01 19:22

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) wrote Wed, 5 Sep 2001
18:02:00 +0000 (UTC) :

>Hvis Dixanet havde haft et realistisk produkt

Produkter var vel realistisk nok, det var prisen som var helt hen i
hegnet.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-09-01 19:34

In article <j9rcptk0268ou6vnk7a5uut1oidmsl1uhl@news.worldonline.dk>, Morten Kjaer Nielsen wrote:

> Produkter var vel realistisk nok, det var prisen som var helt hen i
> hegnet.

Realistisk businessplan så.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The British are coming! The British are coming!

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-09-01 21:20

> [...]

> Det er dog bemærkelsesværdigt at se indlæg fra (endda hoverende) fra
> medarbejdere, der selv er ansat i en virksomhed eller en *del* af een, der

Jeg mener ikke at have set noget særligt "hoverende" fra de seriøse
indlægs-skrivende....

Selv har jeg blot haft en sund skepsis, og har det stadig.

--

Mvh.

Lars [ZulFo] Jensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-09-01 23:44

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> writes:

> Det betyder at vi *ingen* beklagelser hører fra disse ansatte, når turen
> (måske) kommer til dem.

Vi ansatte er dækket af LG. Og bankerne er normalt forstående overfor
den forsinkelse en konkurs kan afstedkomme i lønindbetalingerne, så
nej: Ingen beklagelser.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-09-01 18:58

On Wed, 5 Sep 2001 19:15:34 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

>Jeg må indrømme at der allerede nu er et tomt sted i mit hjerte til den
>næste Transnet/Dixanet

Uanset om Dixanet går dårligt, synes jeg stadigvæk ikke, det er fair
at sætte lighedstegn mellem Transnet og Dixanet. Førstnævnte var ikke
andet end et par websider og en counter, der ikke virkede i halvdelen
af tiden. Sidstnævnte fik trods alt en sjat penge i ryggen og rodede
med nogle dele af interessant teknologi (ideen med en settop-boks
synes jeg kunne være lidt interessant af hensyn til de muligheder, der
kunne være - på den anden side havde jeg det på samme måde med
Selector'en).

Eller sagt på en anden måde: Dixanet var trods alt et firma, der
arbejdede som et firma. Desværre med en uholdbar plan.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-09-01 19:17

> Uanset om Dixanet går dårligt, synes jeg stadigvæk ikke, det er fair
> at sætte lighedstegn mellem Transnet og Dixanet.

Du har ret. Det var ikke et lighedstegn på anden måde end at diskussionerne
var omtrent de samme

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-09-01 19:49

On Wed, 5 Sep 2001 20:16:36 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

>Du har ret. Det var ikke et lighedstegn på anden måde end at diskussionerne
>var omtrent de samme

Ah, okay. Jeg håber bare ikke, at nye selskaber "som udgangspunkt"
skal have en hård medfart, bare fordi de som udgangspunkt har lavere
priser.

Tildels kan man dog måske godt give nogle af firmaerne skylden selv
for forvirringen. Selv tror jeg stadigvæk, der kan være penge i at
installere lokalnet i større bygninger/boligforeninger for så at køre
gennem en delt båndbredde, præcis som kollegier, "to naboer", etc. gør
det i dag. Det vil ikke nødvendigvis være direkte en konkurrent til
udbyderne, omend nogle af beboerne dog måske i en sådan situation
sikkert vil droppe deres eksisterende abonnement, men den store linie
skal jo også købes et sted fra.

Med andre ord skal man - i hvert fald i min verdensopfattelse - her
netop nævne, at det, man laver, er at etablere et lokalnet, der ved at
alle chipper lidt i (og ikke hele tiden er online) kan opnå en højere
hastighed ved så fx bare at købe en hurtig linie gennem en traditionel
udbyder.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-09-01 22:07

> Ah, okay. Jeg håber bare ikke, at nye selskaber "som udgangspunkt"
> skal have en hård medfart, bare fordi de som udgangspunkt har lavere
> priser.

Jeg tror de fleste af dem der har talt ned om Dixa er i stand til at skelne
mellem lavere og "for lave" priser.

> [...]
> installere lokalnet i større bygninger/boligforeninger for så at køre
> gennem en delt båndbredde, præcis som kollegier, "to naboer", etc. gør

Det har du ret i, men jeg forstår ikke lige sammenhængen?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-09-01 00:52

On Wed, 5 Sep 2001 23:07:08 +0200, "Martin Højriis Kristensen"

>Det har du ret i, men jeg forstår ikke lige sammenhængen?

.... at kalde enhvert nyt firma, der kan levere billigere løsninger,
for "Endnu en TransNet/Dixanet". Det ville jeg gerne undgå.

Netop med bagtanken om at en løsning kunne være billigere af andre
grunde - fx pga. et shared medie. Og det er der jo ikke noget i vejen
for.

Set ud fra den vinkel synes jeg faktisk, at Bredbandsbolaget gjorde et
interessant arbejde. Synd, at de kom til at slå for meget på
stortromme for "Det bliver heeeeeeelt vildt" end "Det er en del
billigere, når man deles om det". Men måske var det førstnævnte, der i
første omgang lokkede investorer til.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 00:59

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> stortromme for "Det bliver heeeeeeelt vildt" end "Det er en del
> billigere, når man deles om det". Men måske var det førstnævnte, der i

Med al den viden, ekspertice samt årelang erfaring vi her er vidne til -
generelt - er det utrolig de samme mennesker ikke forlængst er blevet
udnævnt til meget højtstående ledere eller har startet egen virksomhed -
måske vi endnu har den oplevelse tilgode....Hvad siger du Peter?

mvh
Bjørn

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-09-01 01:30

On Thu, 6 Sep 2001 01:58:52 +0200, "Bjørn Jørvad"
> [...]

>udnævnt til meget højtstående ledere eller har startet egen virksomhed -
>måske vi endnu har den oplevelse tilgode....Hvad siger du Peter?

Jeg lægger ikke skjul på at jeg taler ud fra mit eget verdensbillede.
For det første kan det jo være, at der ikke nødvendigvis er så mange
boligblokke, som vi gerne ville tro, der kan få taget en fælles
beslutning, plus at en boligblok kun vil anskaffe sig dette, hvis der
også er en god bunke support/vedligeholdelse med.

Som sagt har det jo vist sig at være meget vellidt på fx kollegier, så
i praksis ser jeg ingen problemer. Jeg ved bare ikke om det er værd at
åbne en stor gechäft på baggrund af dette. Ikke desto mindre ville
Bredbandsbolaget jo gerne sætte penge til på installationen, mod til
gengæld at håbe på at tjene dem ind på content.

Tillige tror jeg, du finder mange teknikere - sandsynligvis
undertegnede heriblandt - der i højere grad egner sig til at være
tekniker end leder.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 02:27

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tillige tror jeg, du finder mange teknikere - sandsynligvis
> undertegnede heriblandt - der i højere grad egner sig til at være
> tekniker end leder.

.... derfor finder jeg det også "let købt" at kritisere andres ulykke.

Samtidig ser jeg *ingen* indlæg som beklager et tab af (IT-)arbejspladser og
det finder jeg utroligt beskæmmende - bæredygtig business plan eller ej.

På den anden siden - med de reduktioner/tab af IT-arbejdspladser samt også
kommende, har arbejdsgiver nu igen mulighed for at vælge og vrage bland
applikanterne og dermed holde lønningerne i ave.

Alt i alt synes jeg, man saver i egen gren, når jeg følger tråden. Der er
ingen der begræder ulykken; men udelukkende nok så megen *eksakt*
bagklogskab.

mvh
Bjørn

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-09-01 03:02

On Thu, 6 Sep 2001 03:26:40 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>Alt i alt synes jeg, man saver i egen gren, når jeg følger tråden. Der er
>ingen der begræder ulykken; men udelukkende nok så megen *eksakt*
>bagklogskab.

Der er jo ingen ulykke. Diverse teknikere sidder trygt i firmaer, der
måske ikke pt. giver overskud, men i mindre grad er baseret på
risikovillig kapital.

Der er ærligt talt ret meget forskel på de to typer af firmaer at
arbejde i.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 03:07

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er jo ingen ulykke. Diverse teknikere sidder trygt i firmaer, der
> måske ikke pt. giver overskud, men i mindre grad er baseret på
> risikovillig kapital.

..... ja - men betyder ikke at investorerne venter "i al evighed" på deres
udbytte.

Kommer det ikke ind umiddelbart ved salg til abonnenterne, laver man
"omsktruktureringer" samt personalereduktion for netop at gøre "Shareholder"
tilfreds.

> Der er ærligt talt ret meget forskel på de to typer af firmaer at
> arbejde i.

Unægteligt...

mvh
Bjørn

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-09-01 03:11

On Thu, 6 Sep 2001 04:06:31 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>.... ja - men betyder ikke at investorerne venter "i al evighed" på deres
>udbytte.

Næeh, men der er jo stadigvæk forskel på firmaer, der med tiden har
vokset sig stille og roligt store, og så firmaer, der pludselig skal
ind på et nyt marked og have mange, mange millioner i venturekapital,
bære eller briste.

>Kommer det ikke ind umiddelbart ved salg til abonnenterne, laver man
>"omsktruktureringer" samt personalereduktion for netop at gøre "Shareholder"
>tilfreds.

Jeg ved ikke hvad, det er, du vil have mig til at sige, men jo,
selvfølgelig undergår et firma forskellige situationer, hvor man måske
bliver nødt til at afskedige medarbejdere. For nogle af "de hårde
nitter" her i gruppen tvivler jeg bare på at det ville give nogen
mening at fyre dem. Det ville netop være en bjørnetjeneste med at save
samme gren over, etc.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 03:14

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> vokset sig stille og roligt store, og så firmaer, der pludselig skal
> ind på et nyt marked og have mange, mange millioner i venturekapital,

Unægteligt.

> [...]
> nitter" her i gruppen tvivler jeg bare på at det ville give nogen
> mening at fyre dem. Det ville netop være en bjørnetjeneste med at save

Jeg vil såmend ikke have dig til at "sige noget". Jeg opfatter denne
diskution som ganske alm. samtale.

Måske vil det være en bjørnetjeneste; men det blæser "Shareholder" da på -
han/hun vil se "skillinger".

mvh
Bjørn

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-09-01 09:44

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> writes:

> Måske vil det være en bjørnetjeneste; men det blæser "Shareholder" da på -
> han/hun vil se "skillinger".

Han får ingen skillinger, hvis hans kunder ikke kan snakke med resten
af nettet, fordi de folk der vedligeholdte backbone-udstyret er blevet
sparket. Og det er den slags folk, der primært har udtalt sig om
Dixanets uholdbarhed.

Hvad angår tabet af IT-arbejdspladser: Når folk jeg kender mister
deres job, så har jeg ondt af dem. Når en velfungerende udbyder må
foretage massefyringer af højt kvalificeret teknisk personnel (ikke at
jeg lige kan komme på eksempler), så er det noget skidt (og som
markedet ser ud lige nu vil de ret hurtigt kunne få job hos en af
konkurrenterne).

Men når endnu et varmluftsfirma baseret på dotcom-modellen vender
bugen i vejret, så _kan_ jeg altså ikke få mig selv til at klynke
særlig højt.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 10:33

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> af nettet, fordi de folk der vedligeholdte backbone-udstyret er blevet
> sparket. Og det er den slags folk, der primært har udtalt sig om

Så simpel er verden nu ikke, skal jeg hilse at sige. Disse"spark" er set
tidligere også i andre brancher, hvor medarbejdere har følt sig uundværlige.

Hvad deres position i ansættelsen er, er efter *min* mening en afgørende
faktor for, hvorledes man skal "gebærde" sig og det gælder både officiel og
uorricielt. Såfremt der her i gruppen er ansatte "højt på strå" i en
organisation, der har talt nedladende eller "hovmodigt" om en "konkollegas"
skæbne, vidner det blot om deres modenhed i forretningssammenhæng.

> [...]
> jeg lige kan komme på eksempler), så er det noget skidt (og som
> markedet ser ud lige nu vil de ret hurtigt kunne få job hos en af

Det er efter *min* mening sympatisk, når "konkulleger" viser medfølelse
*officielt* og det med hurtigt job igen, da siger et gammelt ordsprog det
klart efter *min* mening: "hovmod står for fald".

> Men når endnu et varmluftsfirma baseret på dotcom-modellen vender
> bugen i vejret, så _kan_ jeg altså ikke få mig selv til at klynke
> særlig højt.

Det må jeg så naturligvis respekterer dig for som alm. debattør...

mvh
Bjørn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-09-01 14:42

Bjørn Jørvad skrev:

>men udelukkende nok så megen *eksakt* bagklogskab.

Og forkundskab ... og kundskab.

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-09-01 01:33

> [...]

>udnævnt til meget højtstående ledere eller har startet egen virksomhed -
>måske vi endnu har den oplevelse tilgode....

.... kunne det i øvrigt tænkes, at teknikerne i denne gruppe allerede
er højtstående i den tekniske afdeling i de virksomheder, de er i? Jeg
kan i hvert fald tælle en god håndfuld i den retning, der måske netop
har det fint ved at være i virksomheder, der betaler dem en god løn,
hvor de kan gøre et godt arbejde?

I hvert fald er jeg selv overbevist om at man fx som netværksmand vil
have mere sjov ud af at rode med netværks-setups for mange, mange
millioner kroner, end at rende på taget af en bygning og kaste med
cat5-kabler for at tjene nogle håndører.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 02:34

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> kan i hvert fald tælle en god håndfuld i den retning, der måske netop
> har det fint ved at være i virksomheder, der betaler dem en god løn,

....så skulle "skomageren" blive ved sin læst.

> [...]
> millioner kroner, end at rende på taget af en bygning og kaste med
> cat5-kabler for at tjene nogle håndører.

..... måske de samme mennesker kunne have godt af at prøve det - specielt en
Juleaftensdag i snestorm.

Noget jeg som tidligere ansat leder har gjort - blot for at være solidarisk
med de montører som var "tvunget" til at gøre det grove/beskidte arbejde.

PS: Jeg ved ikke hvordan ISS tackler nyansættelser i dag - men i gamle dage
skulle *samtlige* nyansatte høj såvel som lav, være ude på en arbejdsplads
sammen med almindelige rengøringsassistenter og udfører nøjagtigt det samme
arbejde i een måned.

Dette giver efter *min* mening, respekt for andres arbejde. Denne
ansættelsespolitik har jeg efterfølgende anvendt i mine senere
lederstillinger.

mvh
Bjørn

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-09-01 03:05

On Thu, 6 Sep 2001 03:33:51 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>.... måske de samme mennesker kunne have godt af at prøve det - specielt en
>Juleaftensdag i snestorm.

Ah, det handler altså om at man skal kaste sig i mudderpøle, plus alt
muligt andet, for som hvad, enhver, god far ville sige: "Det giver
karakter og viljestyrke"?

I øvrigt kan du roligt regne med at ret mange teknikere har været
møllen igennem - plus at en god del netop selv har haft en interesse
for faget, og på den måde har uddannet sig.

>Dette giver efter *min* mening, respekt for andres arbejde. Denne
>ansættelsespolitik har jeg efterfølgende anvendt i mine senere
>lederstillinger.

Aha? Med den gennemsnitlige ansættelsestid i IT-firmaer og generelle
travlhed ville det nok være lidt fjollet at smide en
systemadministrator i et callcenter. For det første er det en helt
anden jobfunktion, og for det andet er det spild af tid og ressourcer.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 03:11

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ah, det handler altså om at man skal kaste sig i mudderpøle, plus alt
> muligt andet, for som hvad, enhver, god far ville sige: "Det giver
> karakter og viljestyrke"?

Du er ved at begribe det - Det kaldes motivation af medarbejderne.

> I øvrigt kan du roligt regne med at ret mange teknikere har været
> møllen igennem - plus at en god del netop selv har haft en interesse
> for faget, og på den måde har uddannet sig.

Jamen, så er *deres* baggrund jo OK og de vil således i fremtiden være gode
kolleger.

> [...]
> systemadministrator i et callcenter. For det første er det en helt
> anden jobfunktion, og for det andet er det spild af tid og ressourcer.

.....synes du - måske en ledelse har en helt anden opfattelse og der er
*ledere*.

PS: Nu skal jeg i seng - Har "breakfastmeeting" med nogle Hollændere kl:
08:30 - så fortsat god nat.

mvh
Bjørn

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-09-01 03:14

On Thu, 6 Sep 2001 04:10:56 +0200, "Bjørn Jørvad"

>....synes du - måske en ledelse har en helt anden opfattelse og der er
>*ledere*.

Sikkert, men du kan roligt regne med at de større IT-firmaer er mere
opdelte i struktur. En sysadm vil i de større firmaer nu have lige så
meget at gøre i et callcenter/en supportafdeling, som han ville have
at gøre i marketingsafdelingen.

>PS: Nu skal jeg i seng - Har "breakfastmeeting" med nogle Hollændere kl:
>08:30 - så fortsat god nat.

Jeg tror bare, jeg fortsat feder den. Ingen kommentarer om min
fremtid, tak.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 03:16

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror bare, jeg fortsat feder den. Ingen kommentarer om min
> fremtid, tak.

Jamen - så blot god "fedning" - Godnat.

mvh
Bjørn

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-09-01 09:48

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> I øvrigt kan du roligt regne med at ret mange teknikere har været
> møllen igennem - plus at en god del netop selv har haft en interesse
> for faget, og på den måde har uddannet sig.

Jamen, der er jo kun en måde at uddanne sig til backbone-netnisse, og
det er at starte med intern eller ekstern support, lære at lave
UTP-kabler og i det hele taget gennemgå det hele fra bunden.

Det mest almindelige er så, at når en eller anden skrider, så bliver
man nødt til at overtage nogle af hans opgaver, og der ansættes nye
folk til at lave kablerne, etc.

I gamle dage hed det at være i lære. Det gør det ikke mere. Men det er
stadig den eneste måde at blive en god netnisse.
--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-09-01 17:59

Hej pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)

>I gamle dage hed det at være i lære. Det gør det ikke mere. Men det er
>stadig den eneste måde at blive en god netnisse.

Det er også den bedste (eneste) måde at blive en god sysadm-trold
eller klovnsulent.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 06-09-01 21:21

On 06 Sep 2001 10:48:11 +0200, Peter B. Juul wrote in
dk.edb.internet.udbydere <m3u1yg3dtg.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>:

[vejen til at være netnisse]

>I gamle dage hed det at være i lære. Det gør det ikke mere. Men det er
>stadig den eneste måde at blive en god netnisse.

Den beskrivelse passer meget godt med min og flere kollegers erfaring.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Lars B Jensen

Dato : 06-09-01 07:36

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> ...så skulle "skomageren" blive ved sin læst.

> Bjørn

Vil det sige, at hvis ikke jeg er i en ledende stilling hos en ISP eller
IAP, så kan jeg ikke tillade mig at lufte min ellers ganske fornuftige
kritiske holdning til en newcomer, som lover bål og brand for 200,- om
måneden?

Lars B
Ansat hos Telia Stofa, men udtaler sig på egne vejne.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 10:36

"Lars B Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> IAP, så kan jeg ikke tillade mig at lufte min ellers ganske fornuftige
> kritiske holdning til en newcomer, som lover bål og brand for 200,- om

Det skal jeg fuldt og helt lade være op til dig (og din arbejdsgiver). Blot
siger min erfaring mig, det *ikke* er god forretnings skik at lufte sin
*uforbeholdne mening om "konkolleger" i fuld offentlighed, hvilket dette
medie er.

mvh
Bjørn

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-09-01 12:00

> [...]
> siger min erfaring mig, det *ikke* er god forretnings skik at lufte sin
> *uforbeholdne mening om "konkolleger" i fuld offentlighed, hvilket dette

Jeg tror, du har svært ved at skelne mellem arbejdsliv og privatliv.

Mvh.
Klaus.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 12:33

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror, du har svært ved at skelne mellem arbejdsliv og privatliv.

Det erkender jeg blankt - Det skyldes måske at Achmed (det er også mig) er
"open for business around the clock", hvilket gør at visse kunder kalder min
forretning for "en døgner".

mvh
Bjørn

Fra : Lars Jensen

Dato : 06-09-01 19:59

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

> "Lars B Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

<- Klipsen ->

> [...]
> siger min erfaring mig, det *ikke* er god forretnings skik at lufte sin
> *uforbeholdne mening om "konkolleger" i fuld offentlighed, hvilket dette

Hvis ikke vi der er ansat hos danske ISP´er (ASP´er) skal have lov at give
vores tilsagn med i diverse debatter omkring nystartende ISP´er muligheder
for at levere et givent produkt, hvem skulle så?

Jeg vil igen gerne lige understrege at jeg personligt aldrig har været uder
efter Dixa-net, blot fordi det netop er Dixa-net osv., men blot lige som så
mange andre (måske en Charbaxisme?) har luftet min skepsis baseret på min,
muligvis begrænsede, viden omkring prisstrukturen bag et internetprodukt,
samt IP-telefoni produkt....

Det kan jeg ikke se der er noget forkert i....

--

Mvh.

Lars [ZulFo] Jensen
Som ansat hos Telia Stofa, udtaler jeg mig her på egne vejne.....

Fra : Lars Jensen

Dato : 06-09-01 20:05

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message
> "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

> Hvis ikke vi der er ansat hos danske ISP´er (ASP´er) skal have lov at give

VRØVL... IAP´er.... ASP´er er vist noget helt andet :)
--

Mvh.

Lars [ZulFo] Jensen

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 06-09-01 06:20

> [...]
>udnævnt til meget højtstående ledere eller har startet egen virksomhed -
>måske vi endnu har den oplevelse tilgode....Hvad siger du Peter?

hvad har det m. at være leder og så have stor faglig indsigt nu m.
hinanden at gøre?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 10:40

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

KLIP

> hvad har det m. at være leder og så have stor faglig indsigt nu m.
> hinanden at gøre?

Kaske ingen ting, da min snak med Peter ikke gjalt "en kamp om ord"; men
blot var en alm. udveksling af synspunkter, hvor der til en forandring
*ikke* skulle være en vinder og en taber.

PS: Som erhvervsdriven er det efter *min* mening ikke heldigt at udtale sig
offentligt om en "konkollega" - omend underfundigt - i vendinger som *kan*
opfattes negative.

mvh
Bjørn

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-09-01 10:53

> [...]

> offentligt om en "konkollega" - omend underfundigt - i vendinger som *kan*

Er der egentlig nogen, der har gjort det?

Der er kommet visse ytringer om Basse Bergqvist baseret på hans
urealistiske business-plan og hans tidligere eventyr udi det danske
internet-landskab.

Men er der nogen, der har generet hans ansatte? Det er jo dem, der er
mine - og Andreas', Jespers, Klaus' og andres - konkolleger.

Kender du miljøet omkring netdrift-folk her i landet? Det er slet ikke
ualmindeligt at spørge en konkollega, der ved noget om et givent emne,
ud om noget, der driller en i ens eget net - og få et kvalificeret
svar, tilmed.

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 11:02

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der egentlig nogen, der har gjort det?
>
> Der er kommet visse ytringer om Basse Bergqvist baseret på hans
> urealistiske business-plan og hans tidligere eventyr udi det danske
> internet-landskab.

Nej - ikke om ham.

> Men er der nogen, der har generet hans ansatte? Det er jo dem, der er
> mine - og Andreas', Jespers, Klaus' og andres - konkolleger.

Nej.

> [...]
> ualmindeligt at spørge en konkollega, der ved noget om et givent emne,
> ud om noget, der driller en i ens eget net - og få et kvalificeret

Nej, ikke dit miljø - kun et ligenende som går 30 år tilbage og som også er
"tordenskjolds soldater" (mere eller mindre).

I dette miljø kan teknikkere (normalt) også snakke med hinanden på kryds og
tværs af virksomhederne, da mange "dutnaser" er de samme - så længe ledelsen
giver dem lov til det....

mvh
Bjørn

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-09-01 08:45

In article <3b96bc40$0$232$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjørn Jørvad wrote:

> [...]
> udnævnt til meget højtstående ledere eller har startet egen virksomhed -
> måske vi endnu har den oplevelse tilgode....Hvad siger du Peter?

Så fordi man ved, hvad ting koster og man kan finde ud af almindelig
hovedregning samt har lidt sund fornuft skal man være leder? Hvad nu,
hvis man har været det og ikke kunne lide det? Behøver en højtstående
lederstilling at være det ultimative karrieremål? Eller er du bare en
troll?

--
Andreas Plesner Jacobsen | I invented skydiving in 1989!

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 06-09-01 08:59

On Thu, 6 Sep 2001 07:44:53 +0000 (UTC), apj@daarligstil.dk (Andreas
Plesner Jacobsen) wrote:

> [...]
>hvis man har været det og ikke kunne lide det? Behøver en højtstående
>lederstilling at være det ultimative karrieremål? Eller er du bare en

Ud fra grundig empirisk analyse, delvist tilstrøet m. personlige
oplevelser tør jeg godt sige at det sjældent har været ledere der har
indgydet den største respekt for deres faglige indsigt hos mig i al
fald.... turde man sige "tværtimod".

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 10:43

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> oplevelser tør jeg godt sige at det sjældent har været ledere der har
> indgydet den største respekt for deres faglige indsigt hos mig i al

Måske Thomas - dog har de alligevel siddet med magten....

mvh
Bjørn

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-09-01 10:55

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> writes:

> Måske Thomas - dog har de alligevel siddet med magten....

En leder har kun den magt han får af dem han leder. Det er ikke
sværere at finde job i dagens net-miljø, end at en dårlig leder
hurtigt mister sine medarbejdere.

Jeg har set det ske i 1995/96 og jeg har set det ske i 2001.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 11:05

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> En leder har kun den magt han får af dem han leder. Det er ikke
> sværere at finde job i dagens net-miljø, end at en dårlig leder
> hurtigt mister sine medarbejdere.

Det må være rart at være i en stilling/situation, hvor man er *så*
skråsikker på at have arbejde.

> Jeg har set det ske i 1995/96 og jeg har set det ske i 2001.

En fyring af en leder, kan jo også være en uoverensstemmelse om mål og
midler for fremtiden og ikke direkte et "personaleproblem".

mvh
Bjørn

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-09-01 11:29

> Det må være rart at være i en stilling/situation, hvor man er *så*
> skråsikker på at have arbejde.

Tjah. Jeg ved hvad jeg kan og jeg ved, at det er noget, som der er
brug for i dagens IT-branche. Verden kan ændre sig, men
øjebliksbilledet er godt.

Rent bortset fra det har jeg intet at klage over her. Både chef,
vicedirektør og koncerndirektør er fornuftige mennesker, med den
nødvendige indsigt i det de skal vide noget om og "ydmyghed" nok til
at spørge, når de er i tvivl.

> En fyring af en leder, kan jo også være en uoverensstemmelse om mål og
> midler for fremtiden og ikke direkte et "personaleproblem".

Du misforstod hvad det var jeg så. Det jeg så var, at en hel masse
medarbejdere fik travlt med at søge nye stillinger, fordi deres chef
var en båtnakke. Lederne blev siddende.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 11:35

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> vicedirektør og koncerndirektør er fornuftige mennesker, med den
> nødvendige indsigt i det de skal vide noget om og "ydmyghed" nok til

Dette kendertegner også en god leder efter *min* mening, da vi alle har vore
begrænsninger og sandelig ikke skal skamme os over det...

> Du misforstod hvad det var jeg så. Det jeg så var, at en hel masse
> medarbejdere fik travlt med at søge nye stillinger, fordi deres chef
> var en båtnakke. Lederne blev siddende.

Jeg tror nu, jeg er med.

mvh
Bjørn

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 06-09-01 11:40

On Thu, 6 Sep 2001 12:35:16 +0200, "Bjørn Jørvad"

jeg vil da gerne købe en konsonant

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 06-09-01 11:38

On Thu, 6 Sep 2001 12:05:03 +0200, "Bjørn Jørvad"

>Det må være rart at være i en stilling/situation, hvor man er *så*
>skråsikker på at have arbejde.

M. det kendskab til de hardcore ip-fætre som ytrer sig i denne gruppe
skulle jeg mene denne skråsikkerhed er tilpas berettiget.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 11:44

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

KLIP

> M. det kendskab til de hardcore ip-fætre som ytrer sig i denne gruppe
> skulle jeg mene denne skråsikkerhed er tilpas berettiget.

Jamen, det er da bare herligt.

mvh
Bjørn

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 06-09-01 11:13

On Thu, 6 Sep 2001 11:42:58 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Måske Thomas - dog har de alligevel siddet med magten....

hvad er magt i denne sammenhæng?

.... At foretage beslutninger om noget man ikke har indsigt i, og som
påvirker andres arbejde, kunne jeg da godt tolke som magt.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 11:20

KLIP

> hvad er magt i denne sammenhæng?

Sorry - I dit specielle tilfælde blander jeg tingene sammen.

Det er muligt, du har stødt på ledere uden teknisk baggrund eller ledere
uden ledelsesmæssig erfaring i situationer, hvor der specielt har været brug
for en teknisk beslutning. "Shit happens every day".

Nok om din specielle situation, da jeg ikke finder at det er "god
forretningstone" at snakke disse ting med dig her.

No affence?

mvh
Bjørn

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 06-09-01 11:40

On Thu, 6 Sep 2001 12:20:20 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>Sorry - I dit specielle tilfælde blander jeg tingene sammen.

eh..mit tilfælde er vel ikke specielt ?

> [...]
>
>Nok om din specielle situation, da jeg ikke finder at det er "god
>forretningstone" at snakke disse ting med dig her.

men helt ok da.

det var også dixanet vi kom fra.

Fra : Peter Juhl

Dato : 06-09-01 11:55

"Bjørn Jørvad" wrote...
> "Thomas Jensen - pil.dk" wrote...

> Måske Thomas - dog har de alligevel siddet med magten....

Magt er så meget, jeg vil mene at mange af de ledere jeg
har mødt i IT-branchen gennem tiderne (incl. en hel del tid
i selskab med Thomas's analyse-materiale) ikke har været
nogen imponerende opblevelse, man kan argumentere frem
og tilbage om de ikke alligevel har haft noget at byde på
siden de er endt på den post, men dertil vil jeg sige at nogle
(faktisk mange) virksomheder hellere vil forfremme folk af
vejen end de vil tage sig sammen og "gøre det rigtige"[1].

De fleste "tenikker tunge"[2] afdelinger jeg har set og har
været i, har haft evnen til mere eller mindre at styre sig selv
- de "uformelle" ledere, der har været, har altid haft mere at
sige om sagerne end afdelingens udpegede leder - en del
IT-arbejdspladser har det således idag fordi nogle af deres
teknikkere simpelthen er deres chef mentalt overlegne, en
anden ting er at teknikkerne sandsynligvis har været
tilknyttet virksomheden længere end deres chef og det kan
derfor være svært at "lede" en teknikker der er på "buddy"
niveau med direktøren.

Hvad angår den virksomhed, der har lagt navn til denne
tråd, vil jeg sige at nogle af deres teknikkere og ledere
har være ret naive i min øjne.

Jeg har meget stor respekt for "teknikker-kolleger" (jeg er
ikke "teknikker" selv), men jeg vil mene at en "god"
teknikker også har "forretningsforståelse/markedsforståelse"
nok til at kunne skelne skidt fra kanel - derfor er jeg heller
ikke særlig ked af det på vejne af de teknikkere, som nu
sidder i en ubehagelig situation hos Dixa - jeg vil da håbe
at de har tænkt godt og grundigt over situationen,
mulighederne og ikke mindst farerne inden de besluttede
sig for at "gå den vej".

Man kan sige at nogle mennesker (Basse ?) er bedre til at
overtale, og give håb, end andre, men derfor skader altså
heller ikke, alligevel, hvis man er kritisk overfor sin
arbejdsplads og dennes indtjeningsevne.

[1] Jeg kender f.eks. en virksomhed, hvor det længe har
været kendt, at når men blev "forfremmet" til en post i
"den internationale afdeling" var det et signal om at tiden
var inde til at sige op.

[2] Både det ene og så "det andet" ;)

/Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-09-01 12:19

"Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk> writes:

> siden de er endt på den post, men dertil vil jeg sige at nogle
> (faktisk mange) virksomheder hellere vil forfremme folk af
> vejen end de vil tage sig sammen og "gøre det rigtige"[1].

Ah ja, "The Dilbert Principle".

"The most ineffective workers are systematically moved to the place
where they can do the least damage - management."

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-09-01 09:47

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> [...]
> hvis man har været det og ikke kunne lide det? Behøver en højtstående
> lederstilling at være det ultimative karrieremål? Eller er du bare en

Ledere med teknisk forstand er generelt noget skidt.

Det ender oftest med, at lederen tror, han ved noget om, hvordan en
given opsætning ser ud, og begynder at tage beslutninger på baggrund
af det.

Desværre har det, lederen tror, han ved, sjældent noget med den måde,
verden virkelig hænger sammen på, at gøre. Det kræver nemlig, at man
bruger størsteparten af sin tid på det tekniske, hvis man skal have
et godt overblik. Og med mindre lederen affinder sig med at have en
arbejdsuge på 80+ timer, kan det simpelthen ikke lade sig gøre.

Mvh.
Klaus.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 10:48

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ledere med teknisk forstand er generelt noget skidt.

Jeg vil delvist give dig ret, for bare et minimum af indsigt er det
tidligere sket at teknisk afdeling har "drænet kassen", fordi lederen
forsent indså vanvidet.

> Det ender oftest med, at lederen tror, han ved noget om, hvordan en
> given opsætning ser ud, og begynder at tage beslutninger på baggrund
> af det.

Det afhænger helt af lederens *vilje* til at samarbejde og have tillid til
sine medarbejdere/lederkolleger.

> [...]
> et godt overblik. Og med mindre lederen affinder sig med at have en
> arbejdsuge på 80+ timer, kan det simpelthen ikke lade sig gøre.

Det er da en påstand der vil noget.

Med hensyn til timetallet, er der mange ledere som har en arbejdsuge "ud
over det sædvanlige".

mvh
Bjørn

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-09-01 11:57

> Det er da en påstand der vil noget.

Vi snakker ISPer, ikke?

Sådan nogle store nogen, hvor teknisk afdeling spænder sådan 20-30
vidt forskellige fagområder, ikke?

Mvh.
Klaus.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 12:37

> "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

> Vi snakker ISPer, ikke?

Ikke specifikt.

> Sådan nogle store nogen, hvor teknisk afdeling spænder sådan 20-30
> vidt forskellige fagområder, ikke?

.... så her må du orientere mig, for at jeg kan forsøge at sætte mig ind i
netop denne problematik.

mvh
Bjørn

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-09-01 13:31

> ... så her må du orientere mig, for at jeg kan forsøge at sætte mig ind i
> netop denne problematik.

ISPernes tekniske afdeling laver alt fra kabling lokalt og på
centraler, opsætning og drift af net baseret på ATM, HDLC, PPPo*,
analogt og via ISDN med routingprotokoller lige fra RIP til BGP,
til statistikgenerering, drift af store serverfarme baseret på
adskillige forskellige operativsystemer og teknologier og endelig
drift og delvist support af en mængde tjenester ovenpå det hele -
igen lige fra bundling af ISDN-kald på tværs af infrastruktur til
automatisk oprettelse af en ny kundes domæne.

Ledere, der tror, de har en chance for at mene noget begavet om
alt det ovenstående på højt teknisk niveau, har ikke mange chancer
for at få succes.

Os små lønslaver har det meget nemmere: vi har vores små nicher, og
så ved vi "tilpas meget" om alt det andet til, at vi kan drifte de
dele af det, der er vores ansvar.

Mvh.
Klaus.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 16:43

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Hejsa.

Først tak for gennemgangen.

> ISPernes tekniske afdeling laver alt fra kabling lokalt og på
> centraler, ................... KLIP en masse informative ord.

Det giver mig straks et meget bedre billede af den enorme kompleksitet , der
er hos en ISPér.

> Ledere, der tror, de har en chance for at mene noget begavet om
> alt det ovenstående på højt teknisk niveau, har ikke mange chancer
> for at få succes.

Man skal ikke altid underkende sin afdelingsleder, han/hun kan ind imellem
godt "se lyset" (håber jeg da...).

Der imod, kan jeg godt følge dig i, at en divisionsdirektør , der tror han
kan spænde over et så enormt vidensfelt, må enten være Gud selv (og burde
såles slet ikke være ansat; men sidde på en "sky" og spille violin/harpe)
eller meget indbildsk.

Dog har han/hun (divisionsdirektøren) den fordel (forbentlig) at have
fornuftige og kopetente mellemledere.

Disse smellemledere skulle gerne kunne formidle essens af det grundlag, evt.
beslutninger skal tages ud fra.

> Os små lønslaver har det meget nemmere: vi har vores små nicher, og
> så ved vi "tilpas meget" om alt det andet til, at vi kan drifte de
> dele af det, der er vores ansvar.

Det har jeg også fuld tillid til (indtil andet er bevist).

Samarbejde på kryds og tværs parret sammen med "tilpas meget" viden og evne
til at fylde en "tom" plads (det er det jeg opfatter, du mener med
"drifte"), skulle gerne udmønte sig i en fornuftig spredning i kompetancen
"ud på gulvet", så virksomheden samt den enkelte kompetencegivne medarbejder
profitterer af det (både motivations- og udviklingsmæssigt).

mvh
Bjørn

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-09-01 18:09

Hej "Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk>

> [...]
>
>Det ender oftest med, at lederen tror, han ved noget om, hvordan en
>given opsætning ser ud, og begynder at tage beslutninger på baggrund

Jeg tror det er en balancegang, der afhænger af hvilken form for
ledelse det drejer sig om, organisationen og arbejdsområdet. Det gør i
min bog ikke noget at en leder har en baggrund som tekniker, og som
har prøvet at stå at bikse med noget åndsvagt netværk til klokken lort
om natten, sålænge han m/k, som andre har været inde på, er ydmyg og
kender sine egne begrænsninger.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-09-01 10:42

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> In article <3b96bc40$0$232$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjørn Jørvad
wrote:

KLIP

> [...]
> hvis man har været det og ikke kunne lide det? Behøver en højtstående
> lederstilling at være det ultimative karrieremål? Eller er du bare en

Så vidt jeg er orienteret, er der ikke indgivet nogen konkursbegæring endnu,
så alt hvad denne tråd har foretaget sig er *ren* spekulation.

Troll - hmmmm.....

mvh
Bjørn

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-09-01 23:03

On Thu, 6 Sep 2001 11:41:53 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>Så vidt jeg er orienteret, er der ikke indgivet nogen konkursbegæring endnu,
>så alt hvad denne tråd har foretaget sig er *ren* spekulation.

Et fly er heller ikke styrtet ned, hvis motorerne er i brand, og
bunden røget ud.

Vi er vel enige om, at når der ikke en gang er løn til at betale
medarbejderne, så flyves der på benzindampene?

Det kan selvfølgelig ske, at "løn til medarbejdere" bare har lav
prioritet i den forretningsplan.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-09-01 08:38

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> Det kan selvfølgelig ske, at "løn til medarbejdere" bare har lav
> prioritet i den forretningsplan.

Hvilket ville tyde på en ringe plan, da medarbejderne er de
kreditorer, der hurtigst bliver sure.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 07-09-01 09:43

On 07 Sep 2001 09:37:55 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Hvilket ville tyde på en ringe plan, da medarbejderne er de
>kreditorer, der hurtigst bliver sure.

og jeg som gik og troede at medarbejdere blot var "replaceable
elements".

hmmm... request for update af livssyn.

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 07-09-01 09:51

It seems Thomas Jensen - pil.dk wrote:

> og jeg som gik og troede at medarbejdere blot var "replaceable
> elements".
>
> hmmm... request for update af livssyn.

Granted:

update livssyn set replacable=0 where livsform='medarbejdere';

husk "commit"

Fut: dk.database.sql.duct-tape eller lignende relevant forum.

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-09-01 10:52

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

KLIP

> og jeg som gik og troede at medarbejdere blot var "replaceable
> elements".

Dette svar er under din værdighed Thomas....eller et det et udtryk for
mangel på forretningsmæssig modenhed?...men bevares - du er sikkert også
udstyret med en "Long Rage Radar for Investors" (for at blive i Peter
Brodersens fly-analogi).

> hmmm... request for update af livssyn.
> --

hmmmm.... request for update in acting in the financial/investors world.....

mvh
Bjørn

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 07-09-01 11:14

On Fri, 7 Sep 2001 11:51:42 +0200, "Bjørn Jørvad"

> [...]
>mangel på forretningsmæssig modenhed?...men bevares - du er sikkert også
>udstyret med en "Long Rage Radar for Investors" (for at blive i Peter

investorer er det noget man bruger når man ikke selv formår at tjene
penge? .. beklager - jeg har kun meget få gange været på
handelshøjskolen, og det har alle gange kun været til fest.

men du skal generelt nok ikke læse alt som det står... specielt ikke
på usenet i en tråd om dixanet.

>hmmmm.... request for update in acting in the financial/investors world.....

det må vi se på.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-09-01 11:32

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

KLIP

> investorer er det noget man bruger når man ikke selv formår at tjene
> penge? .. beklager - jeg har kun meget få gange været på
> handelshøjskolen, og det har alle gange kun været til fest.

hmmmm.... det har jeg desværre ikke tid til at forklare dig nu.

> men du skal generelt nok ikke læse alt som det står... specielt ikke
> på usenet i en tråd om dixanet.

Næhhh - formodentlig/forhåbentlig ikke.

mvh
Bjørn

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 07-09-01 11:44

On Fri, 7 Sep 2001 12:32:13 +0200, "Bjørn Jørvad"

du smider blot en url v. lejl.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-09-01 12:00

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

KLIP

> du smider blot en url v. lejl.

Bjørn

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-09-01 11:18

> [...]

> mangel på forretningsmæssig modenhed?...men bevares - du er sikkert også
> udstyret med en "Long Rage Radar for Investors"

Det er nemlig rigtigt. Thomas raser i meget lang tid, når han finder en
investor. Eller noget.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-09-01 12:06

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> "Long Rage Radar for Investors"
>
> Det er nemlig rigtigt. Thomas raser i meget lang tid, når han finder en
> investor. Eller noget.

Både og - Ups. skulle have været "Range" i stedet for "Rage"; men trykfejlen
gik alligevel op i en højere enhed...

PS: Hvorfor er der ingen der "himler" op over Eicon/I-Data. Hvis man kigger
i dagens avis/er, er der da lidt at snakke om?

mvh
Bjørn

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-09-01 12:16

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> writes:

> PS: Hvorfor er der ingen der "himler" op over Eicon/I-Data. Hvis man kigger
> i dagens avis/er, er der da lidt at snakke om?

Fordi ingen har præsenteret emnet her.

Du er tydeligvis ikke opmærksom på, at i flere måneder var der mindst
en gang om ugen en eller anden, der "ringede på" og fortalte os
allesammen at Dixa-net var det nye store håb indenfor
IAP-verden. Og hver gang måtte "vi" starte forfra med forklaringerne,
og hver gang var der de ulidelige følgebeskeder om, at "det er også
bare fordi alle andre udbydere er nogle kommercielle svin, der suger
pengene ud af vore lommer og vi vil have gratis pizza."

Tror du, at det var uden grund, at Juul-net blev stiftet?
http://www.juul.dk/info/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-09-01 12:36

> Fordi ingen har præsenteret emnet her.

hmmm....hvorfor mon?

> [...]
> en gang om ugen en eller anden, der "ringede på" og fortalte os
> allesammen at Dixa-net var det nye store håb indenfor

Næhhh - egentlig ikke, da *min* dørklokke aldrig har ringet i den
forbindelse.

> Og hver gang måtte "vi" starte forfra med forklaringerne,
> og hver gang var der de ulidelige følgebeskeder om, at "det er også
> bare fordi alle andre udbydere er nogle kommercielle svin,

Lignende forklaringer/udtryk har mange andre Telekomselskaber ( eller
Wanabies) eller for den sags skyld virksomheder i *helt* andre brancher stå
model til.

> Tror du, at det var uden grund, at Juul-net blev stiftet?
> http://www.juul.dk/info/

Jeg ved ikke om noget om ovennævnte Url - kan du hjælpe mig - virker det
overhovedet?

mvh
Bjørn

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 07-09-01 12:37

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote Fri, 7 Sep 2001
13:35:34 +0200 :

>hmmm....hvorfor mon?

Fordi det ikke er relevant i denne gruppe, her er emnet internet
udbydere og ikke Modem producenter.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-09-01 12:56

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:cachpts3ech4v9i9gr2ln8rovupsvl1ejq@news.worldonline.dk...

KLIP

> Fordi det ikke er relevant i denne gruppe, her er emnet internet
> udbydere og ikke Modem producenter.

Skulle det afholde nogen fra at gøre sende et indlæg - sendt fra en
vred/"bedrevidende"/røvrendt"skråsikker osv. xxxx (x = indsæt selv et
ord...).

Nå - Nok om denne OT.

mvh
Bjørn

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 07-09-01 13:24

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote Fri, 7 Sep 2001
13:55:46 +0200 :

>Skulle det afholde nogen fra at gøre sende et indlæg

Jeg tror stadig på det gode i folk, så ja.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-09-01 13:26

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:23fhptccspdaaipnest4n4geuk9oaupqmp@news.worldonline.dk...

KLIP

> Jeg tror stadig på det gode i folk, så ja.

Morten - min egen - jeg sidder nu med tårerne løbende ned af kinderne....

mvh
Bjørn

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-09-01 13:06

> kigger

> hmmm....hvorfor mon?

_Kunne_ det... Arj, det er næsten for vildt et gæt... Have noget at
gøre med, at denne gruppe handler om internetudbydere?

> Næhhh - egentlig ikke, da *min* dørklokke aldrig har ringet i den
> forbindelse.

Så du har ikke fulgt dk.edb.internet.udbydere?

Næh, den er nede pt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 07-09-01 13:19

On 07 Sep 2001 14:06:16 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Næh, den er nede pt.

du mangler kapital?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-09-01 13:25

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> writes:

> du mangler kapital?

Det er kun midlertidigt. Nye investorer er på vej. Klokken er slagen 5.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Har nogen lagt mærke til, hvordan de tre Back to the
The RockBear. ((^)) future-film hænger sammen? Det er helt vildt sejt, og

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 07-09-01 13:38

On 07 Sep 2001 14:24:38 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Det er kun midlertidigt. Nye investorer er på vej. Klokken er slagen 5.

lyder godt... så skulle der også blive råd til noget ntp.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-09-01 13:20

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> _Kunne_ det... Arj, det er næsten for vildt et gæt... Have noget at
> gøre med, at denne gruppe handler om internetudbydere?

Se min besvarelse andet steds - Herefter OT.

> Så du har ikke fulgt dk.edb.internet.udbydere?

Jo da - Men jeg tager batterierne ud af min dørklokke, lige så såre dens
slags indlæg startes.

PS: Mine indlæg i denne tråd er blot gjort, da mit mål efterhånden løb
over - helt generelt.

mvh
Bjørn

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 07-09-01 12:39

On Fri, 7 Sep 2001 13:06:18 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

>PS: Hvorfor er der ingen der "himler" op over Eicon/I-Data. Hvis man kigger
>i dagens avis/er, er der da lidt at snakke om?

Det gør vi/jeg skam også ... men det er under mere private former.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-09-01 12:53

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det gør vi/jeg skam også ... men det er under mere private former.

Så er vi helt enige (igen) Thomas.

mvh
Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-09-01 09:58

> Et fly er heller ikke styrtet ned, hvis motorerne er i brand, og
> bunden røget ud.

Du har i overført betydning forstået det fuldstændig korrekt.

> Vi er vel enige om, at når der ikke en gang er løn til at betale
> medarbejderne, så flyves der på benzindampene?

Jep - Men er flyet udstyret "in air refuellingsystem", kan situationen
forholdvis nemt reddes, såfremt der er et tankfly i
nærheden................!

> Det kan selvfølgelig ske, at "løn til medarbejdere" bare har lav
> prioritet i den forretningsplan.

Det er noget pjat.

mvh
Bjørn

Fra : Anders

Dato : 07-09-01 14:14

Øjj jeg elsker analogier

Bjørn Jørvad skrev:

> [...]
>
> Jep - Men er flyet udstyret "in air refuellingsystem", kan situationen
> forholdvis nemt reddes, såfremt der er et tankfly i

Et tankfly kan godt tilføje nyt brændstof, men hvis flyet har skrabet bunden
af i dykket efter tabet af brændstof, er det sjældent at nogen brædstoffly
gider spilde krudt på flyet. Sådanne fly får nemlig hurtigt et dårligt rygte
i brændstofflykredse. Hvis der samtidig er ild i de interne motorer efter at
være løbet tør for brændstof, kan det være endda meget svært at styre, da
sådanne fly meget ofte har det med at lide af metaltræthed og falde fra
hinanden indefra.

Hvis noget brændstoffly skulle interesserer sig for det bundløse og
brændende fly, skulle det være for at skille det ad og bruge delene (som jo
kan være af højeste kvalitet, selv om flyet er ved at styrte) som
reservedele eller for at blive større selv.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-09-01 14:24

"Anders" <ajkmine@boxershortsmac.com> skrev i en meddelelse
> Øjj jeg elsker analogier

.....klip en meget spændende analogi udi i flyverdenen.

Ja - det er interessant at følge flymekanikkerne, "tankpassernes" osv.
videre arbejde og herefter se det endelige resultat -

Jeg vil tro de kommer som et indlæg i Kongelig Dansk Aeroklubs udemærkede
blad: FLYV.

mvh
Bjørn

Fra : 007

Dato : 08-09-01 20:08

On Thu, 06 Sep 2001 01:52:29 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

> [...]
>stortromme for "Det bliver heeeeeeelt vildt" end "Det er en del
>billigere, når man deles om det". Men måske var det førstnævnte, der i

Det var i hvertdfald problemet i den virksomhed jeg arbejdede i for et
stykke tid siden... Virksomheden var for beskeden, da den forhandlede
med investorer. Han sagde hvad han havde *brug* for af penge, og
investorerne mente at det var *alt* for lidt til en seriøs
bussiness-plan - havde beløbet været 10 gange højere, havde firmaet
sikkert fået pengene...
Resultatet af ærligheden var en konkurs...
Problemet er jo desværre at man skal love en hel masse, i stedet for
at være realistisk - er man realist, tror man ikke nok på sig selv
(=bæredygtigheden i produkterne), synes holdningen at være blandt
investorerne...

--
007
AKA

Fra : Peter Tirsek

Dato : 05-09-01 18:43

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 05-09-01 19:52

Peter Tirsek <usenet-spamtrap@tirsek.com> wrote:

> Du kan jo begynde at drømme om alle de fordele, som du næsten gratis
> kan få med JuulNet<tm>! :)

Og jeg tror roligt man kan regne med, at de ikke går konkurs lige med det
samme.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-09-01 23:52

Peter Tirsek <usenet-spamtrap@tirsek.com> writes:

> Du kan jo begynde at drømme om alle de fordele, som du næsten gratis
> kan få med JuulNet<tm>! :)

Vi har måttet ændre i businessplanen grundet problemer med en
investor.

se nederst på http://www.juul.dk/info/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-09-01 06:07

> se nederst på http://www.juul.dk/info/

Jeg tror godt jeg ved hvem du taler om...

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-09-01 09:50

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> writes:

> Jeg tror godt jeg ved hvem du taler om...

Så ved du mere end mig.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-09-01 15:41

Peter B. Juul skrev:

>Så ved du mere end mig.

han har vel fulgt dit link?

--
Bertel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-09-01 22:12

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> writes:

> han har vel fulgt dit link?

Ja? Han ved stadig mere end mig, hvis han ved hvem jeg snakker om.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-09-01 09:52

> Han ved stadig mere end mig, hvis han ved hvem jeg snakker om.

Det hedder en dårlig joke og så er den vist ikke længere...

--
Martin Højriis Kristensen