Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GF 2 på Cel400, sker der
Fra : Jens

Dato : 05-09-01 10:34

Jeg har et lidt ældre system,
Bundkort ABIT BM6 2xAGP
Celeron 400@66
256 MB SDRAM
Win98SE DK
og et Nvidia Vanta 32MB kort.

Nu har jeg så købt mig et PALIT DAYTONE Geforce 2 Pro 64 MB DDR kort,
og proppet i, i forventning om en større gevinst i spil, for det er jo
grafikkortet der trækker læsset og er den vigtige faktor...

Jeg har indtil videre kun testet i spillet 4x4 i opløsning 1024 og alt
grafik på High. Før kortudskiftning lå jeg et udvalgt sted med 8-9
fps.

Efter kortudskiftning til GF2 Pro 64MB DDR forventede jeg en markant
stigning, vel en faktor 3 eller deromkring.

MEN, den steg blot til 12 - 12,50 fps. Altså svarende til ca 50%

Okay, jeg er SÅ skuffet, men har jeg grund til at være det ?
Sker der virkelig ikke mere når jeg går til et GF2 PRO kort på et lidt
ældre system ?

Mvh og pft
Jens

Fra : Mogens

Dato : 05-09-01 10:57

On 5 Sep 2001 02:33:32 -0700, jc.mail@mail.tele.dk (Jens) wrote:

> [...]
>og proppet i, i forventning om en større gevinst i spil, for det er jo
>grafikkortet der trækker læsset og er den vigtige faktor...

CPU'en har altså mindst ligeså meget at sige i tunge spil.
Med en Celeron 400 skulle du ikke have forventet den helt store
gevinst. Du havde sikkert fået samme ydelse med et billigere GF 2 MX
kort eller måske endda et TNT 2 kort. Desværre.

Mvh Mogens

Fra : Butch

Dato : 05-09-01 12:29

> [...]
>
> Okay, jeg er SÅ skuffet, men har jeg grund til at være det ?
> Sker der virkelig ikke mere når jeg går til et GF2 PRO kort på et lidt

Hej
Det lyder sansynligt at du ikke får nogen bedre ydelse. Men du kan jo
glæde dig over at du nu har et godt gf kort.
Hvis du vil have et billigt system som kan spille dagens spil så køb
et billigt sokelA mobo og en Duron cpu. For ca 1500-2000 har du
et rigtigt godt system.

/Butch

Fra : Butch

Dato : 05-09-01 12:32

Hej Igen
Måske kan du købe et brugt mobo og cpu i
dk.marked.privat.edb

/butch

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-09-01 15:35

Jens wrote:

> Okay, jeg er SÅ skuffet, men har jeg grund til at være det ?
> Sker der virkelig ikke mere når jeg går til et GF2 PRO kort på et lidt
> ældre system ?

Det kommer an på spillet - nogen stiller større krav til CPU end andre -
så hvis du prøver med fx. Q3 vil du sikkert se en større forbedring. Du
vil formodentlig også opleve at det nu betyder mindre om du spiller i
640*480 16 farver eller 1280*960 32 bit farve.

Mvh

Bruno

PS. Dit motherboard kan formodentlig trække en 850 Mhz Pentium III eller
måske endda noget endnu hurtigere som heller ikke koster noget særligt.

Fra : Snoop

Dato : 05-09-01 15:38

> 640*480 16 farver eller 1280*960 32 bit farve.
Jeg tror nu godt man kan mærke, om man spiller i 16 farver, eller om man
spiller i 32 bit farver...

/Snoop\

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 06-09-01 15:01

Vedr. Geforce DDR.

Da jeg hoppede fra celeron 300@450 til PIII E 550@770. tror jeg at det gav
noget med 50 % boost.

Trods Geforce's GPU har jeg vist læst et sted at den kræver 6 - 700 mhz for
at køre optimalt eller tilnærmelsesvis.

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.