Andet multimedie
bentjuul 3670
Billede ønskes fra avi-film
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 05-09-01 09:50

Jeg har en avi-film indeholdende udelukkende et still-billede og dette
billede ønsker jeg at gemme som et almindelig JPG-billede. Hvad gør jeg og
hvilket program skal jeg bruge?

Jeg har pt. PSP5, Irfanview, ACDSee.

mvh

Lars

Fra : emj

Dato : 05-09-01 18:28

Lars Thomsen Nielsen skrev i <3b95d91f$1@news.carlbro.dk>:

>Jeg har en avi-film indeholdende udelukkende et still-billede
Er du sikker på det?

Prøv at åbne filen i PSP5s Animation Shop.
og gem den i det format, du måtte ønske.

Hilsen emj

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 06-09-01 09:54

> Prøv at åbne filen i PSP5s Animation Shop.
> og gem den i det format, du måtte ønske.

Jeg er ikke verdens bedste bruger af PSP og det forklarer muligvis hvorfor
jeg ikke kan finde Animation Shop i PSP. Hjælpeteksten lyder endda som
følger, men jeg kan stadig ikke finde den.

To start Animation Shop from within Paint Shop Pro, choose Run Animation
Shop from the File menu. Animation Shop will be launched in a separate
window.

Hvad gør jeg galt? Der er ingen Animation Shop i File-menuen!!!??

Lars

Fra : emj

Dato : 06-09-01 10:13

Lars Thomsen Nielsen skrev i <3b972b78$1@news.carlbro.dk>:

>To start Animation Shop from within Paint Shop Pro, choose Run Animation
>Shop from the File menu. Animation Shop will be launched in a separate
>window.

Jeg kan ikke huske, hvordan version 5 så ud, men du kan da prøve at
kikke i Stifinder, om der ikke er en fil, der hedder anim.exe i din
PSP mappe.

Du kan også associere dine *.avi filer til at åbne animationshop.
Jeg tror ikke, man kan installere PSP5 uden samtidig at installere
AnimationShop.
Hilsen emj

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 05-09-01 19:17

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk> wrote in message

> Jeg har en avi-film indeholdende udelukkende et still-billede og dette
> billede ønsker jeg at gemme som et almindelig JPG-billede. Hvad gør jeg og
> [...]

Jeg sendte en mail, men kom raftisk i tanke om mit password, så jeg
skriver lige det samme her:

Vedrørende AVI til JPEG kan du forsøge dig med http://konvertor.free.fr

...der ligger en zip fil, og programmet kan downloades gratis.

Virker det ikke, skal du nok over i Adobe Premiere eller lignende, men
det koster til gengæld kassen.

Venlig Hilsen
Jesper Stevnhoved
www.jspr.dk

--
Posted from dc2.co1-es.ip.cybercity.dk [212.242.157.6]

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 06-09-01 09:56

> Vedrørende AVI til JPEG kan du forsøge dig med http://konvertor.free.fr

Det virker fint - tak for linket! Udemærket program, som dog kræver *meget *
harddiskplads når man vil konvertere selv en kort filmsekvens til fx.
JPG-billeder.

Lars

Fra : Henry Germanowitsch

Dato : 08-09-01 17:09

Kan du ikke bare trykke "print screen" og paste det i psp5? Du siger jo selv
at avi´en udelukkende indeholder et billed.
/hg

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 08-09-01 17:23

Hej Lars

"Lars Thomsen Nielsen" <LTN@CarlBro.dk> skrev i en meddelelse news:3b95d91f$1@news.carlbro.dk...
> Jeg har en avi-film indeholdende udelukkende et still-billede og dette
> billede ønsker jeg at gemme som et almindelig JPG-billede. Hvad gør jeg og
> hvilket program skal jeg bruge?
>
> Jeg har pt. PSP5, Irfanview, ACDSee.

Afspil den i Irfanview, tryk Stop når du når den frame du vil gemme.
Tryk på Kontrollen ved siden af Play knappen, tryk Kopier.
Paste ind i ny Irfanview.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: