Firmware til 400 MHz G4 model
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-09-01 14:36

Hej

Jeg har et problem med min grå G4 på arbejdet, tonsvis af ikoner er
forsvundet og programforbindelsen mellem programmer og dokumenter er
fuldstændig forsvundet - alle dokumenter skal åbnes gennem programmerne.

Det er et problem som er opstået ca. 1 uge efter at jeg installerede dansk
9.1. Det blev installeret pga. for megen ustabilitet og systemfejl/crashes.

Jeg får fortalt at det - evt. - er Firmware det er galt med, men da jeg kun
har kendt denne maskine i ca. en måned, mangler jeg stadig at blive
fortrolig med G4'eren. Min normale kendskab rækker kun til beige G3, der som
bekendt er uden Firmware.

Skal man igang med at installere det hele fra bunden, eller er det en kendt
fejl, der nemt kan løses?

Jeg er lidt i vildrede omkring det her...
Håber i kan hjælpe

Hilsen Jesper

Fra : Pete

Dato : 04-09-01 14:44

> [...]

> forsvundet og programforbindelsen mellem programmer og dokumenter er
> fuldstændig forsvundet - alle dokumenter skal åbnes gennem programmerne.

Prøv at genopbygge skrivebordet på maskinen.

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-09-01 14:48

> Prøv at genopbygge skrivebordet på maskinen.
>
> /peter

er gjort - virker slet ikke!!!

jesper...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-09-01 15:00

Jesper Rasmussen <jesper@passpoint.dk> wrote:

> Skal man igang med at installere det hele fra bunden, eller er det en kendt
> fejl, der nemt kan løses?

Nej, det skulle være relativt simpelt du skal genopbygge "skrivebordet"
og har intet med Firmware at gøre.

Hold "æble" og "alt" tasterne nede under opstart, slip dem først når Mac
OS møder dig med en dialog der spørger om du vil genopbygge... svar ja
for alle dine partitioner, tænd en smøg og drik en kop kaffe (med
sødmælk og sukker, livet skal nydes)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-09-01 15:04

d. 04/09/01 16:00 skrev Morten Reippuert Knudsen på reippuert@mac.com i
artiklen 1ez7w8n.mjtbqcbpt9nqN%reippuert@mac.com:

> [...]
> OS møder dig med en dialog der spørger om du vil genopbygge... svar ja
> for alle dine partitioner, tænd en smøg og drik en kop kaffe (med

uha, det lyder dejligt, men den "øvelse" har jeg været igennem et par gange
- jeg må indrømme, at jeg nyder kaffen i lange drag, men jeg er ved a hive
håret ud med rod og bund pga. dette problem

jesper...

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-09-01 15:05

d. 04/09/01 16:03 skrev Jesper Rasmussen på jesper@passpoint.dk i artiklen
B7BAABE9.860%jesper@passpoint.dk:

> [...]
> - jeg må indrømme, at jeg nyder kaffen i lange drag, men jeg er ved a hive
> håret ud med rod og bund pga. dette problem

jeg prøver lige een gang til... (så kan jeg da få den kaffe)

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 05-09-01 12:12

underligt, men det virker altså ikke

og der er ikke nogen der har oplevet dette problem før mig?

jesper...