Andet multimedie
bentjuul 3670
HJÆÆÆLP
Fra : PRESTIJ

Dato : 04-09-01 01:12

Nu kan jeg ikke mere

Jeg har prøvet at.....hjælp mig please....

I Adobe Photoshop 6.0 laver jeg en side som måler fx. 20X30 cm. Derefter
åbner jeg et billede og flytter det videre på det første lag (20x30). Lad os
sige at nr 2 billede måler 15x25cm.
Hvordan kan jeg AUTOMATISK placere billedet i midten på det nye lager uden
at jeg selv skal flytte rundt på billedet??

Findes denne funktion overhovedet??

På forhånd tak

Fra : emj

Dato : 04-09-01 02:48

PRESTIJ skrev i <9n165q$4jph4$1@ID-101693.news.dfncis.de>:

> [...]
>
>I Adobe Photoshop 6.0 laver jeg en side som måler fx. 20X30 cm. Derefter
>åbner jeg et billede og flytter det videre på det første lag (20x30).

Hvad mener du med at "flytte videre".
Du skal tage en kopi af billedet og sætte det ind på den tomme side.
Klik på billedet, for at aktivere det
Tast ctrl+ A for at lace en selection
Taste ctrl+c for at tage en kopi af billedet
Klik på den tomme side, for at aktivere den
Tast ctrl+v

Jeg kender ikke Photoshop 6, men mon dog ikke, den bruger samme
principper som andre programmer.
Hilsen emj

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 04-09-01 09:53

"PRESTIJ" <Prestij@ishoejby.dk> wrote in

> Hvordan kan jeg AUTOMATISK placere billedet i midten på det nye lager
> uden at jeg selv skal flytte rundt på billedet??
>
> Findes denne funktion overhovedet??

Først og fremmest: Hvordan kopierer du dit 15x25 billede ind i det
nyoprettede 20x30?

Hvis du, som emj beskriver, benytter copy+paste, så vil det blive indsat
centreret. Alternativt kan du indsætte nogle guides ved hhv. 10 og 15 cm.
(altså i midten af billedet) og vælge 'view'->'snap to...'->'Guides' Så
falder det i 'hak' mens du selv flytter rundt på det.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : PRESTIJ

Dato : 04-09-01 10:31

Jeg har prøvet jeres begge måder.

Men det billede som bliver kopieret bliver placeret i MIDTEN men ikke i den
oprindelige størrelse.

Hvad gør jeg forkert??

Fra : Lars Nedergaard

Dato : 04-09-01 10:33

"PRESTIJ" <Prestij@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet jeres begge måder.
>
> Men det billede som bliver kopieret bliver placeret i MIDTEN men ikke i
den
> oprindelige størrelse.
>
> Hvad gør jeg forkert??

Forskellig opløsning på det nye billede og det billede du sætter ind
kig på Image --> Image size på begge billeder og se om de er ens

M.v.h.
Lars Nedergaard

Fra : Per Christoffersen

Dato : 04-09-01 10:35

"PRESTIJ" <Prestij@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
> Hvordan kan jeg AUTOMATISK placere billedet i midten på det nye lager uden
> at jeg selv skal flytte rundt på billedet??

Hvis du vil flytte et lag fra et billede til et andet, og få det placeret i
midten af den nye billede, så kan du gøre det ved, at vælge laget i det
gamle, vælge flytteværktøjet, placere flytteværktøjet ovenpå billedet, tage
fat, og trække laget over på det nye billede, og (vigitgt!) lade være med at
slippe over billedefladen, men istedet slippe på den grå vindues baggrund
ved siden af billedet. Er der ikke noget gråt ved siden af billedet, kan du
få det frem ved at zoome ud på billedet med zoom-værktøjet (alternativet
trykke Ctrl og minustasten)

/Per

Fra : Madsen

Dato : 04-09-01 12:48

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev:

> [...]
> få det frem ved at zoome ud på billedet med zoom-værktøjet (alternativet

Man kan også holde shift-tasten nede når man flytter. Så bliver laget
også placeret i midten og objekterne får dermed samme placering,
hvis det da ellers er lige store dokumenter forstås. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.