Andet multimedie
bentjuul 3670
billede redigering og et gammelt spørgsmål~
Fra : peet_dk

Dato : 03-09-01 17:08

1. jeg har lagt et billede i DK.B under navnet "finland" som i kan se er det
ikke særligt tydligt, kan jeg forbedre det? (jeg har Photoshop 6.0)

2. Jeg ved godt jeg har spurt om det for 2 måneder siden, men jeg har det
ikke længere i en NewsReader. Men det jeg søger er et program der kan lave
et slags foto album på papir, altså noget hvor man vælger de billeder man
vil have med og vælger hvor mange der skal være en side og om der skal være
dato m.m. Sådan så man f.eks. har 6 billeder på A4 foto papir.

--
peet_dk was here....
Click <a href="http://wwp.icq.com/scripts/search.dll?to=71309759">here

Fra : KNL DtP

Dato : 03-09-01 18:15

peet_dk <peet_dk@nospam.dk> skrev i en

> 1. jeg har lagt et billede i DK.B under navnet "finland" som i kan se er
det
> ikke særligt tydligt, kan jeg forbedre det? (jeg har Photoshop 6.0)

Med tydeligt mener du så:

- mangler kontrast?
- mangler skarphed?

For mig og se er billedet tager med et dugget kamera, med mindre du har
været ved at lege med PS 6 Det kan også være noget under scanningen.
Hvis det er taget med digi cam er du lidt på den.

Jeg har lige prøvet og forbedre billedet lidt ved at hæve kontrasten og lave
billedet en smule mere skarpt. Jeg er bange for, at det ikke bliver
væsentligt bedre...

Jeg har smit det i dk.binær under dit billede.

MVH

Kristian

Fra : ha

Dato : 03-09-01 18:31

> 2. Jeg ved godt jeg har spurt om det for 2 måneder siden, men jeg har det
> ikke længere i en NewsReader.

Et godt trick er at klikke på "filer" og derefter "gem som" på indlæg du gerne
vil have glæde a en anden gang.

Jeg bruger Microsoft Publisher.

mvh
ha

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-09-01 21:22

peet_dk wrote:
> [...]
> vil have med og vælger hvor mange der skal være en side og om der skal være
> dato m.m. Sådan så man f.eks. har 6 billeder på A4 foto papir.

Det kan Photoshop da gøre for dig!
Kig under File, Automate og Contact sheet II.

/Per

Fra : peet_dk

Dato : 04-09-01 16:34

> Det kan Photoshop da gøre for dig!
> Kig under File, Automate og Contact sheet II.

Jeg har den danske version af PS, og kan ikke heelt finde det du mener.

Filer -> automatisere

er det så billedepakke eller web-fotofalleri? I billedepakke kan jeg kune
lave et ark med det samme billede, og web galleri er vist kun beregnet til
web.

Fra : emj

Dato : 04-09-01 17:22

Per Christoffersen skrev i <3B93E65D.DABED375@orangenet.dk>:

>altså noget hvor man vælger de billeder man

I Paint Shop Pro kan du vælge "Print multiple pages" og placere dine
billeder nøjagtigt som du lyster på et A4 ark. Billederne kan sagtens
være af forskellig størrelse og antal pr side bestemmer du selv.
Hilsen emj

Fra : peet_dk

Dato : 04-09-01 17:37

jo, men det er besværligt at sætte 95 billeder op på den måde. Men det er
også den metode jeg bruger nu..

Fra : peet_dk

Dato : 04-09-01 19:20

okay jeg har fundet ud af det :) men hvordan kan ma gøre afstanden mellem
billederne mindre? Det er temlig meget plads hvis man har 3 kolonner og 4
rækker....

Fra : emj

Dato : 04-09-01 19:38

peet_dk skrev i <9n35u7$uaj$1@news.cybercity.dk>:

>okay jeg har fundet ud af det :) men hvordan kan ma gøre afstanden mellem
>billederne mindre? Det er temlig meget plads hvis man har 3 kolonner og 4
>rækker....

Hvis du har 12 billeder på en A4 side, så er det sgu da noget småtteri
at ofre fint og dyrt fotopapir på.
4 billeder pr side, hvis det skal have en smule værdi
Husk at udskriften viser billederne meget mindre, end det du ser på
din skærm.
MEN...
det var jo ikke det, du spurgte om
Du kan skubbe billederne sammen ved at "tage ved dem" med musen.
Du kan under Preferencer vælge forskelligt, såsom "snap to grid" eller
AutoArrange" Options osv. Kik dig omkring i menulinjen.
Hilsen emj

Hilæsen emj

Fra : peet_dk

Dato : 04-09-01 19:32

http://www.photorecord.com/ har nok løsningen dog kan jeg ikke skrive noget
tekst ved billederne...

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 04-09-01 21:29

On Tue, 4 Sep 2001 20:32:01 +0200, "peet_dk" <peet_dk@nospam.dk>
wrote:

>http://www.photorecord.com/ har nok løsningen dog kan jeg ikke skrive noget
>tekst ved billederne...

Jo du kan: Højreklik på billedet og vælg "edit caption..."

(det kan man i hvert fald i den udgave, der fulgte med mit kamera)
--
Venlig hilsen Kirsten