Nummerportabilitet, Telmore
Fra : A. Anonym

Dato : 02-09-01 22:33

Der har været en del diskussion om Telmore og nummerportabilitet her i
gruppen.

En del folk, der flytter deres telefonnumre til Telmore har åbenbart oplevet
problemer. Mange af dem konkluderer på den baggrund at Telmore er dårlige.
Men er der nogle der har erfaringer med at flytte til andre selskaber end
Telmore? Ja, nogle få, men de fleste flytter til Telmore - det er nok derfor
at netop de har stået for skud. Men som jeg ser det, er det
nummerportabiliteten der er problemet.

Processen er et samarbejde mellem de forskellige konkurrerende selskaber og
hvis et af ledende er lidt svagt, er hele kæden svag.

Det er selvfølgelig lidt dårligt hvis Telmore ikke oplyser at der er
ventetid ved flytning af nummer til dem, men det er da meget naturligt, at
det ikke er ligetil at fordoble(eller noget i den retning) sin kundebase på
en måned, når man samtidig skal involvere 3-4 selskaber hver gang.

Jeg selv bestilte et Telmore SIM kort i foråret (med nyt, selvvalgt nummer)
og det har virket fint lige siden.

Fra : John K

Dato : 02-09-01 23:08

> Der har været en del diskussion om Telmore og nummerportabilitet her i
> gruppen.

Med rette.

> [...]
derfor
> at netop de har stået for skud. Men som jeg ser det, er det

Sikkert - jeg er efterhånden ret ligeglad med hvor problemet ligger - bare
det bliver løst.

> [...]
> det ikke er ligetil at fordoble(eller noget i den retning) sin kundebase

> en måned, når man samtidig skal involvere 3-4 selskaber hver gang.

Det jeg er mest pist off over er at de ikke holder en skid af hvad de lover
når man ringer ind til dem :(

> Jeg selv bestilte et Telmore SIM kort i foråret (med nyt, selvvalgt
nummer)
> og det har virket fint lige siden.

Jeg har også et abonnement - det hjælper bare ikke en skid på at mit
arbejdsnummer nu har været lukket siden den 17. august fordi et eller andet
teleselskab ikke kan få sig nosset færdig.

Mvh

John K

Fra : Fischer

Dato : 03-09-01 05:36

> Processen er et samarbejde mellem de forskellige konkurrerende selskaber
> og hvis et af ledende er lidt svagt, er hele kæden svag.

Processen er nærmere et samarbejde mellem det afgivende selskab, TDC og det
modtagende selskab.

Og her vil jeg forvente at det modtagende selskab tager styringen og sørger
for at det afgivende selskab slipper nummeret og for at TDC får ændret
nummerets tilhørsforhold i den centrale mobil-database.
Her tror jeg at et lille selskab som Telmore har følt sig meget lille i
forhold til kolossen TDC og har ikke formået at skabe den fornødne
gennemslagskraft.
Jeg tror også at opgaven har været så overvældende, at Telmore simpelthen
ikke har magtet at overskue den. Jeg tror simpelthen de har sendt
flytningerne videre til TDC i den rækkefølge de kom ind uden at gøre mere
for at styre processen.
De har så sat sig med armene ud til siden og lært at sige: "Det er TDC's
skyld".

> [...]
> det ikke er ligetil at fordoble(eller noget i den retning) sin kundebase

> en måned, når man samtidig skal involvere 3-4 selskaber hver gang.

Det er faktisk her min største kritik er. Et firma bør ALDRIG tage nye
kunder ind baseret på løfter de VED de ikke kan holde.
Det er simpelthen nr. 1 på listen over dårlig forretningsmoral.

På et tidspunkt omkring medio/ultimo juli kunne Telmore udemærket se, at
dette ville gå rivende galt. Men de har fortsat taget nye kunder ind med
løftet om at flytningen ville tage "ca. fem minutter".
Dermed har de blot forøget bunken af flytninger og har været den største
bidragyder til deres egne problemer.

Telmore burde have trukket en streg i sandet og have bedt nye kunder vente
nogle få uger - evt. ved at tilbyde en E-mail når tingene blev bedre.
Jeg ved godt, at det er ualmindeligt svært at sige nej til nye kunder, men
nogle gange er det det eneste moralsk forsvarlige at gøre.

Men Telmore har uden at kunne kontrollere processen inviteret nye kunder ind
i kulden.
Nogle har fået flytningen foretaget hurtigt og smertefrit, mens andre af os
(der egentlig har stået først i køen) er blevet rodet rundt i den store
ukontrollerede bunke og venter derfor stadig på at blive oprettet.

Det er simpelthen for dårligt, Telmore!

*Fischer

Fra : Peter Graff

Dato : 03-09-01 11:30

Efter at have været uden nummer i lidt over en uge, har jeg lige ringet til
telmores hovedkontor (70218700), hvor jeg blev stillet om til
"portabilitetsfolkene". Efter 1 min havde den rare dame slået mit nummer op
på computeren og oprettet mig. Kortet kommer imorgen. (lad os nu lige se,
men jeg tror på hende). Så når kortet kommer imorgen, skal jeg til at ringe
til dem som har fået mit midlertidige nummer.

MVH

Peter Graff (som skiftede selskab for at spare penge, dette har kostet mig
100,- til en TDC startpakke).

Fra : PHK

Dato : 03-09-01 12:51

"Peter Graff" <peter.graff@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ringe
> til dem som har fået mit midlertidige nummer.

Jeg har også lige haft ringet til det nummer. Jeg kunne bare ikke slås op i
computeren og blive oprettet.

TDC (som egentlig vist ikke er TDC når det drejer sig om duet, da det er et
helt andet selskab) påstår at de har sendt oplysninger om mit nummer videre
d. 16/8, samme det det blev bestilt lukket. Telmore har ikke modtaget noget.

Der bliver nu rykket for 2. gang.

Telmore - vi forventer økonomisk kompensation for dette - uden at vi behøver
at bøvle for det også!

--
_
|_|

Fra : B&P

Dato : 03-09-01 13:10

Hejsa..

Nedenunder kan i læse mit problem og det er stadig ikke løst,MEN..

Har idag snakket med en medarbejder fra hovedkontoret hos telmore,som
fortalte mig hvorfor der edenlig er gået så lang tid og problemet ender
faktisk hos sonofon.
De har afvist,at flytte nr. videre til telmor og han fortalte,at sonofon
faktisk ikke kan kommunikere med telmore,så der er mange der har samme
problem som mig.

Bente

Har også en historie om telmore..

Jeg satte mit nummer til overflytning fra sonofon til telmore d. 1 Juli ,
hvor mit abb. hos sonofon stoppede d. 13 Aug.

Og så er det jeg kommer til problemet nu.
Jeg har ringet og rykket til telmore MANGE gange,men de siger bare hver
gang,at teledanmark er langsom og har problemer.

Så en dag tænkte jeg ,at nu kunne det fandme være nok,ringede jeg selv til
teledanmark.

Det blev til en " sjov " samtale..

De sagde nemlig derinde,at det er telmor`s problem og at hvis de ikke kunne
komme igennem til dem via mail
så havde de telefonnr. på nogle kontektpersoner hos teledanmark.

Jeg sendte derefter en mail til telmore og fik intet svar tilbage.
Ringede derind et par dage efter,men fik bare samme svar.

VI SENDER ENDNU EN RYKKER TIL TELEDANMARK..

Fedt.

Har stadig ingen mobiltlf.

MVH.
Bente