Pixelgrafik i Java.
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 02-09-01 17:18

Hejsa!

Kan det lade sig gøre at lave grafik i Java, hvor man tegner sine sprites
pixel for pixel, som i de gode gamle C dage?

Og ikke mindst, kan det gøres hurtigt?

/Søren

Fra : Jacob Møller

Dato : 02-09-01 22:28

> Kan det lade sig gøre at lave grafik i Java, hvor man tegner sine sprites
> pixel for pixel, som i de gode gamle C dage?
>
> Og ikke mindst, kan det gøres hurtigt?

Hastighed er et relativt begreb, men du kan se realtime pixelgrafik på
www.jvector.dk

Med venlig hilsen,
Jacob Møller

Fra : Morten Olsson

Dato : 11-09-01 22:28

Ja - jvector.dk er utrolig flot - men hvis du (som jeg ) har brug for at
starte fra bunden, kan du
kigge på demoscenes java udviklingsgrej (dsjug).

På min side users.cybercity.dk/~dsl23906 kan du finde et link til dsjug + et
par eksempler på hvad
jeg har fået ud af det (simpel pixel / sprite manipulation)...

venlig hilsen

Morten Olsson

Fra : Jacob Møller

Dato : 12-09-01 08:34

"Morten Olsson" <dsl23906@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Ja - jvector.dk er utrolig flot - men hvis du (som jeg ) har brug for
at
> starte fra bunden, kan du
> kigge på demoscenes java udviklingsgrej (dsjug).

Det er umiddelbart ikke nødvendigt, da jeg har skrevet jvector Du har
ret i at dsjug er et godt sted at starte. Det kan hentes fra
www.demo-scene.dk hvis der er andre interesserede.

Med venlig hilsen,
Jacob Møller
www.kiloo.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-09-01 18:38

"Jacob Møller" wrote:

> www.kiloo.dk

Jeg var forbi og kigge. Jeg synes det er nogen meget flotte ting I har
lavet.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jacob Møller

Dato : 12-09-01 23:02

> Jeg var forbi og kigge. Jeg synes det er nogen meget flotte ting I har
> lavet.

Mange tak

Med venlig hilsen,
Jacob
www.kiloo.dk

Fra : Morten Olsson

Dato : 13-09-01 00:24

ah - det var skam ikke ment som svar til din post - men til den originale

Jeg er udmærket klar over at du har lavet jvector - det var dig der
anbefalede
mig dsjug, da jeg stillede nogenlunde samme spørgsmål for et halvt års tid
siden...

hilsen Morten