Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
PC bank og Net bank
Fra : Hanne Jensen

Dato : 02-09-01 11:08

Jeg er lige kommet på disse banker, men er lidt bange for om det nu er
sikkert nok, er der nogen der har erfaring vedr. sikkerheden?
M.V.H.
Hanne

Fra : Svend Erik

Dato : 02-09-01 13:17

Du kan gøre hvad du vil.

om 1 til 3 år kører alle banker på netbank.

Jeg vil betegne en PC løsning for mere sikker, da man kun har direkte
kontakt til banken.

Kan du i det hele taget finde nogle banker der nyopretter PC bank løsninger

M.V.H

Svend Erik

El og VVS artikler www.EL-FIX.dk

Hanne Jensen <pollo@os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b9205ce$0$263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 03-09-01 15:48

"Hanne Jensen" <pollo@os.dk> wrote in message
> Jeg er lige kommet på disse banker, men er lidt bange for om det nu er
> sikkert nok, er der nogen der har erfaring vedr. sikkerheden?

Jeg går ud fra du bruger Windows:

Faren ligger i at det er rimeligt trivielt at narre en "standardbruger" til
at køre et program som for eksempel "Back Orifice", der giver mulighed for
at fjernstyre maskinen og læse for eksempel Login sekvensen fra tastaturet.
(Smarte crackere vil selvfølgelig bruge deres egen private variant for ikke
at tippe antivirussoftwaren).

Jydske Banks(?) internet bank bruger et nøglekort, så man bruger en ny kode
hver gang og det gør det en hel del mere sikkert.

Som minimum skal man installere f.ex. Norton Antivirus og slå alt "Active X"
fra i browseren - desværre har også "Outlook" en hel masse muligheder for at
narre den til at eksekvere kode sendt som emails. Man behøver *ikke* at åbne
mails for at "få noget" - der findes nogle hacks, der ryger ind når mailen
bliver modtaget, som er designet ind af Microsoft.

Måske skal man også have en ny mail client....

Der er bestemt masser af sikkerhedsproblemer, og vi kommer til at høre meget
om det inden for en 2 - 3 år når crackerne begynder at blive
proffessionelle, så det betaler sig ikke at have sit livs opsparing
tilgængelig via Netbanken - lønkonto og økonomikonto må være nok.

På den anden side koster det jo efterhånden 7 Kr hvergang man skal betale et
Girokort "manuelt" såeh....man tager vel chancen.

Se evt. http://www.insecure.org for noget spændende læsning.

Fra : Christian Bech

Dato : 08-09-01 09:38

Frithiof Andreas Jensen <frithiof.jensen@ted.ericsson.dk> wrote:

> Jydske Banks(?) internet bank bruger et nøglekort, så man bruger en ny kode
> hver gang og det gør det en hel del mere sikkert.

Og en anden fordel er så også, at man kan bruge et andet styresystem end
det, som banken har solgt sin sjæl til.

--
"Medmindre en eller anden fed idiot i ulvekostume render rundt og
blokerer udsigten, så er det sgu bedre at se det i fjernsynet."