Bedre Geforce-score med W2K end med W98-2?
Fra : Finn A. Hansen

Dato : 01-09-01 20:12

Jeg er forbløffet! W2K siges at være dårligere til spil end W98-2, men på
mit dual-boot system med AMD 700 Athlon/Winfast Geforce 32 MB
DDR-grafikkort/256 MB SD-RAM får jeg en sccore på 1853 i W2k og 1760 i 3D
Mark 2001.Bud?

VH
Finn A. Hansen

Fra : Hellfire

Dato : 02-09-01 02:04

"Finn A. Hansen" <villalulla@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> mit dual-boot system med AMD 700 Athlon/Winfast Geforce 32 MB
> DDR-grafikkort/256 MB SD-RAM får jeg en sccore på 1853 i W2k og 1760 i 3D

Hvilke drivere bruger du i Win98? Min 800 med V6800 DDR scorede omkring 2300
med Detonator3 11.01(2700 når CPU og GPU blev clocket).

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 02-09-01 09:57

Jeg bruger den nyeste, 12.41, til begge systemer.

VH
Finn A. Hansen

Fra : raven

Dato : 03-09-01 13:39

De nyeste er da 14.10
http://www.sparkle.com.tw/download/driver/Nvidia/

mvh

John

On Sun, 2 Sep 2001 10:57:18 +0200, "Finn A. Hansen"

Fra : DWM

Dato : 03-09-01 15:05

"raven" <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> De nyeste er da 14.10
> http://www.sparkle.com.tw/download/driver/Nvidia/

Jeg bruger da 14.70 så...
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 03-09-01 16:11

> Jeg bruger da 14.70 så...

Skulle vi andre ikke have fornøjelsen af et downloadsted?

vh
Finn A. Hansen

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 03-09-01 21:33

On Mon, 3 Sep 2001 17:11:16 +0200, "Finn A. Hansen"

http://www.guru3d.com
MVH. Kim S. Poulsen (OZ4ZP)

Fra : DWM

Dato : 03-09-01 22:51

"Finn A. Hansen" <villalulla@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Skulle vi andre ikke have fornøjelsen af et downloadsted?

http://users.bigpond.net.au/phoenixburn/index.htm
Phoenixburn´s drivere. De er lavet til Asus´s kort.

Fra : Christian

Dato : 03-09-01 13:31

> [...]
> mit dual-boot system med AMD 700 Athlon/Winfast Geforce 32 MB
> DDR-grafikkort/256 MB SD-RAM får jeg en sccore på 1853 i W2k og 1760 i 3D

At Win2k skulle være dårligere til grafik og spil end Win98 er en gammel
historie fra dengang Win2k udkom. (Tilbage i februar 2000) Der er imidlertid
kommer ikke mindre end 2 Service Packs til Win2k. Med disse installeret er
forskellen på 9x og 2K blevet udjævnet, hvis ikke vendt 180 grader. Så der
er ikke noget som helst underligt over dine scores.

Det ville da først være underligt hvis et system fra 98 ville være hurtigere
end 3 års videreudvikling af samme system!

--
/CeeCay

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 03-09-01 16:08

Jeg konkluderer, at W2K er bedre til at udnytte 256 MB RAM end W98...

VH
Finn A. Hansen

Fra : Lars

Dato : 03-09-01 20:32

Christian <CeeCay@cyberjunkie.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b937837$0$2666$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det ville da først være underligt hvis et system fra 98 ville være
hurtigere
> end 3 års videreudvikling af samme system!

W2K har aldrig været lavet med henblik på hurtig afvikling af 3D grafik, og
er primært beregnet til forretningsverdens "kedelige" 2D programmer. Jeg
tror mere på, at det er stadig er undtagelsen mere end regelen, at win98
slås af W2K i 3D grafik (langt flere eksempler på det modsatte vil nok kunne
overbevise mig).

MVH Lars

Fra : Steen

Dato : 03-09-01 22:42

On Sat, 1 Sep 2001 21:11:42 +0200, "Finn A. Hansen"
> [...]

>mit dual-boot system med AMD 700 Athlon/Winfast Geforce 32 MB
>DDR-grafikkort/256 MB SD-RAM får jeg en sccore på 1853 i W2k og 1760 i 3D

Uddrag fra en test:

GamePC udgav i sidste uge en test af Windows98, WindowsME, Windows2000
og den kommende WindowsXP (WindowsXP dog kun i betaversion, Release
Candidate 1). Bemærk, at GamePC baserede testen på et grafikkort fra
Nvidia, og eftersom Nvidia har optimeret deres Windows2000 driver
meget, er resultaterne fra denne artikel næppe repræsentative for
grafikkort fra f. eks. ATi, Matrox, STMicroelectronics mm.

http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/07/09/5502221

Deres konklution er at XP og W2K er de hurtigste til Nvidia.

Mvh
Steen