Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hjælp til Asus v8200 Deluxe!!
Fra : Morten Christensen

Dato : 01-09-01 15:53

Hejsa NG!!

Jeg har et lille problem med mit nye system, som jeg håber, i kan hjælpe mig
med.

I systemet sidder der et Asus V8200 Deluxe Geforce3 64DDR med Tv-Out/In, men
jeg kan ikke få Tv-out til at virke!! Nå jeg går ind under fanebladet Uotput
device, er Tv bare helt grå, så jeg ikke akn aktivere det..... Hvordan kan
det være??

Jeg har prøvet med driveren fra CD'en, den nyeste fra Asus og NVIDIA
driveren, men ingenting hjælper....

Resten af systemet er:

Athlon T-Bird 1400Mhz m. Taisol 760
Asus A7M266 ATX
256 DDR PC2100 ram
2x IBM Deskstar 60GXP 40GB i RAID-0 på en Promise RAID controller
Asus v8200 Geforce3 64 DDR
Soundblaster Live! Player 5.1

Og dt kører på WinME...

Håber, I kan hjælpe mig med det, da Asus ikke svarer på mine mails.....

På forhånd tak.

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : DWM

Dato : 02-09-01 03:19

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> device, er Tv bare helt grå, så jeg ikke akn aktivere det..... Hvordan kan

Du skal ned i 800x600 før du kan få lov til at skifte.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Morten Christensen

Dato : 02-09-01 11:19

Det har jeg prøvet, men det hjælper heller ikke... skal jeg også køre med en
bestemt refresh rate????

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : DWM

Dato : 02-09-01 18:19

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det har jeg prøvet, men det hjælper heller ikke... skal jeg også køre med en
> bestemt refresh rate????

Så vidt jeg husker skal det ned i 60hz men jeg kan tage fejl.
Ellers kan du prøve at hente TVCC 2000
http://come.to/tvout

Fra : Morten Christensen

Dato : 03-09-01 11:15

Det program kan ikke bruges til geforce3, og det virker heller ikke i
60hz....

Fra : DWM

Dato : 03-09-01 11:24

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det program kan ikke bruges til geforce3, og det virker heller ikke i
> 60hz....

Det er ikke nødvendig at sætte det til 60hz når du bruger
det program. Heller ikke nødvendigt at ændre skærmopløsning.
Det gør det hele selv. Har du prøvet TVtool?
Der er godt nok 10 minutters begrænsning på men så kan du da
se om tv out funker.

Fra : Morten Christensen

Dato : 03-09-01 11:34

TVTool kan ikke bruges til min Tv-chip (Philips 7100 Family) så jeg må jo
vist vente på noget andet....

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 02-09-01 11:40

jeg mener jeg har haft samme problem med mit asus geforce 6600 deluxe, og
her var problemet at tv-out-delen var brændt af..... så jeg fik det byttet
da det stadig var under garantien.

hilsen
Engel

Fra : Lars Ridder

Dato : 02-09-01 16:17

> [...]
> Soundblaster Live! Player 5.1
>
> Og dt kører på WinME...
>
> Håber, I kan hjælpe mig med det, da Asus ikke svarer på mine mails.....

Du skal downloade enten TVtool eller TVCC 2000 1.21 herfra:
http://come.to/tvout
Afhængig af hvilken TV-decoder dit kort har.
Læs i faq'en.
(Der er også en engelsk version, hvis dit tysk ikke er up-to-date...)

mvh Lars Ridder

Fra : Morten Christensen

Dato : 02-09-01 17:13

Kan det passe, at ingen af dem kan bruges til min TV-decoder??? (Philips
7100 Family)

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Lars Ridder

Dato : 02-09-01 18:01

> Kan det passe, at ingen af dem kan bruges til min TV-decoder??? (Philips
> 7100 Family)
>
> --
Jeg har kikket lidt i tvouts forum,
og du er vist ikke den eneste med det problem.
Prøv selv at følge med i forummet.
Det kan være nogen løser problemet. Det bliver i hvert fald diskuteret
flittigt.
Jeg har selv et ældre ASUS3800, og der er ingen problemer med det,
så jeg tænkte at et helt nyt kort..........

mvh Lars Ridder

Fra : Morten Christensen

Dato : 03-09-01 11:22

I forummet er der en, der snakker om et program ved navn Powerstrip, men det
hjælper heller ikke noget.....