Ping i Java
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 01-09-01 13:16

Jeg skal lave et program der kontrollerer om der er forbindelse til nettet,
og hvis ikke så skabe forbindelse.

Hele delen med at skabe forbindelse er på plads, det jeg mangler er den del
der skal kontrollere om der er forbindelse. Det vil jeg implementere ved at
pinge nogle værter. Og så dukker spørgsmålet op:

Hvordan pinger man i Java?

MVH
Thomas Mouritsen

Fra : Soeren Degn Jahns

Dato : 03-09-01 06:31

Hej Thomas,

For at "pinge" i Java kræver det brugen af ICMP pakker. Sådanne pakker kan
du kun lave med en SOCK_RAW socket type. Som det ser ud p.t. supporterer
Java kun SOCK_STREAM (TCP) og SOCK_DGRAM (UDP). De fleste unix varianter
(f.eks.) tillader dig kun at oprette SOCK_RAW sockets (sockets oprettet af
root). Winsocket (for Win32) addreserer ikke ICMP packet, dog er der så vidt
jeg ved en ikke supporteret og ikke dokumenteret version af ICMP.dll i
Win32..

Anyone?...

// Soeren