Nedtælding
Fra : H. Andersen

Dato : 01-09-01 12:35

Hvordan laver jeg en tæller der tæller ned i dage timer minutter og
sekunder, til et givet tidspunkt? Bruger FP 2000.

mvh.

Fra : Torben Roslund

Dato : 01-09-01 16:01

Prøv www.script.dk først... Der ligger mere gode Javascripts

Ellers er den her!

<head>
<script language=javascript>
// Script by Mathias Hagensen
// Mathias@script.dk
// Find more scripts at www.script.dk

function nedtaeling() {
setTimeout("nedtaeling()",1000)
with (Math) {
var idag=new Date();
// imorgen er den dato, der skal nedtælles til - Husk at skriv det i
engelsk tid
var imorgen=new Date("Sep 2, 2001 14:00:00");
var ialtsek=(imorgen.getTime() - idag.getTime())/1000;
var aar=floor(ialtsek/31536000)
var rest1=(ialtsek-(aar*31536000))
var maaneder=floor(rest1/2628000)
var rest2=(rest1 - (maaneder*2628000))
var dage=floor(rest2/86400)
var rest3=(rest2 - (dage*86400))
var timer=floor(rest3/3600)
var rest4=(rest3 - (timer*3600))
var minutter=floor(rest4/60)
var sekunder=floor(rest4 - (minutter*60))

var tid = ((timer < 10) ? "0" : "") + timer
tid += ((minutter < 10) ? ":0" : ":") + minutter
tid += ((sekunder < 10) ? ":0" : ":") + sekunder
document.nedtael.tid.value = tid
document.nedtael.dage.value = dage
// document.nedtael.maaneder.value = maaneder
} }

</script>
</head>

<FORM NAME="nedtael" ACTION>
<TABLE BORDER="0" WIDTH="550">
<TD><INPUT TYPE="text" NAME="dage" SIZE="2"></TD>
<TD>dage og</TD>
<TD><INPUT TYPE="text" NAME="tid" SIZE="8"></TD>
<TD>timer...</TD>
</TR>
</FORM>

Som du kan se ud fra scripten, er det også muligt at har sekunder med men
jeg har ikke skrevet den.

Check evt. denne adresse http://www.roslund.dk/index01.htm (Lidt reklamen
for min hjemmeside... ;0) )

Fra : jopa

Dato : 01-09-01 16:07

H. Andersen skrev bla..
> Hvordan laver jeg en tæller der tæller ned i dage timer minutter og
> sekunder, til et givet tidspunkt? Bruger FP 2000.

Søg efter et JavaScript Kik evt på www.script.dk

Jeg har selv et script der hvis du har lidt forstand på JavaScript kan
tilrettes så det kan bruges, men det viser kun hvor mange dage der er til en
given dato.
Altså ikke timer og min.

jopa

www.jp-web.dk
Merhaba hos geldiniz'

Fra : kriller©

Dato : 01-09-01 21:47

On Sat, 01 Sep 2001 11:34:32 GMT, none@hotmail.com (H. Andersen)
wrote:

>Hvordan laver jeg en tæller der tæller ned i dage timer minutter og
>sekunder, til et givet tidspunkt? Bruger FP 2000.
>
>mvh.

Hvis du går ind på www.zondo.dk/krille og klikker på knappen
"ventetidsberegner" er der to forskellige, et som tæller sekunder ned
og et som tæller år, måneder, uger, dage, timer, minutter og sekunder,
hvis du har svært ved at kopiere dem ud derfra kan du sende mig en
mail, hvilken du evt. vil have, så skal jeg sende den til dig

Hilsen Krille