ØV - samme lille infame køler på de kommen~
Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 01-09-01 02:16

Sider lige og savler lidt over denne her:
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/aiw_radeon_8500/index.html , men må
desværre konstatere at ATI stadigvæk gør brug af en meget lille, men
samtidigt også MEGET støjende blæser.

Hvorfor spørger jeg!? Hvordan kan det være at man kan finde ud af at
fremstille/udvikle et ufatteligt hurtigt grafikkort, men ikke en effektiv og
lydløs køler ?

Man må altså igen se sig nødsaget til at købe en ordentlig GPU køler til
69,-, medens man glædeligt giver omkring 3-4000,- for et efter min mening
defekt produkt!

Jeg burde brokke mig direkte til ATI, men det hjælper nok ikke fem flade
ører - jeg er jo kun en ud af alt for mange som bare finder sig i støjen.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
===========================

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-09-01 12:43

Tror du selv på at de laver et kort hvor blæseren med vilje er lavet for
lille, og så til den pris, næppe. Jeg har hørt udtrykket at skyde gråspurve
med kanoner.

Kim Larsen

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 01-09-01 13:33

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev:
> Tror du selv på at de laver et kort hvor blæseren
> med vilje er lavet for lille, og så til den pris, næppe.

Du har ikke forstået mit indlæg korrekt -tror jeg da ikke.
Blæseren kan pga. pladsen ikke være stører, men når man kan lave en GPU med
mere end 50 millioner transistorer i en lille bitte chip, så burde man vel
også kunne lave et effektivt og lydløst kølesystem, som holder længere end
garanti perioden.

> Jeg har hørt udtrykket at skyde
> gråspurve med kanoner.

Det genere måske ikke dig at et grafikkort støjer og dets blæser står af
efter et lille års tid, men jeg mener ikke vi skal stille os tilfreds med
det! Vi giver gladelig mange tusinde kroner for et grafikkort, som ikke er
til at holde ud at side i nærheden af og som på et tidspunkt brænder af pga.
manglende køling når blæseren opgiver hvervet.

--
Venlig hilsen: Rasmus.

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-09-01 23:56

Det kan da ikke være rigtigt at nogen giver så mange penge for noget der
ikke er lavet godt nok, så burde man da være så fornuftig at man valgte
noget andet, så kan det være de finder ud af at lave noget andet og bedre,
eller ?
Så længe der er nogen der køber skidtet, vil der jo ikke blive lavet noget
om nogen steder.