squashkage
Fra : LARS STEHMANN

Dato : 31-08-01 20:45

Hej NG
Da jeg har fået en squash forærende, savner jeg en opskrift på en lækker
squashkage. Er der nogen der kan hjælpe?
Hilsen Christina

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 31-08-01 20:49

Da jeg har fået en squash forærende, savner jeg en opskrift på en lækker
squashkage. Er der nogen der kan hjælpe?

Hej Christina.

Prøv at søge på www.google.com , skriv squashkage i søgefeltet og der kommer
et par muligheder.

God fornøjelse

Karina

Fra : SEB

Dato : 01-09-01 08:50

Christina skrev:

> Da jeg har fået en squash forærende, savner jeg en opskrift på en lækker
> squashkage.

Her er en opskrift på en bradepandekage med krydderier:

3 æg
250 g. farin
2½ dl. vindruekerneolie
450 g. revet squash
325 g. hvedemel
2 tsk. bagepulver
2 tsk. kanel
1 tsk. nellike
1 tsk. allehånde
2 tsk. vanillesukker
100 g. rosiner
50 g. hakkede nødder

Pisk æg og farin godt sammen. Tilsæt olien og den revet squash.
Bland så mel, bagepulver og krydderier og sigt det ned i dejen.
Tilsæt rosiner og de hakkede nødder. Rør nu dejen sammen med en
ske. Men rør ikke for meget - så bliver kagen bare for "tung".

Hæld dejen over i en bradepande på ca. 20x30 cm. For gerne
bradepanden med bagepapir, da det er langt lettere at få kagen
op efter bagning. Bag kagen ved 175° i ca. 45 min.

--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Inge Marie Kramer

Dato : 04-09-01 22:03

Her er også en:

300 g brun farin
2 dl. olie (jeg har kun brugt 2 dl og det er udmærket)
4 æg
275 g mel
1 tsk. vanille
2 tsk. bagepulver
1 tsk. natron
½ tsk salt
2 tsk kanel
375 g. revet squash

Pisk olie, æg og farin. Resten af ingredienserne røres i. Hældes i en
springform. Bages i 45 min. ved 200 grader. Kan også bages i en lille
bradepande.

Fyld
100 g flødeost naturel
75 g smør
75 g flormelis
2 tsk. vanille
1 tsk. kanel

Rør ingredienserne til cremen sammen og fordel det i den overskårne kage,
der er helt afkølet.

Med venlig hilsen
Inge Marie