Viderstilling
Fra : Klaus

Dato : 31-08-01 20:27

Hej
Er der nogen der har tjek på om, det koster noget /hvormeget, at viderstille
samtaler på sin mobil?
Mvh. Klaus

Fra : Lars Raaby

Dato : 31-08-01 21:27

"> Er der nogen der har tjek på om, det koster noget /hvormeget, at
viderstille
> samtaler på sin mobil?

Nogle selskaber tager ikke penge for at din telefon bliver stillet om til
din telefonsvare.
Ellers koster det normal takst..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-01 00:11

Lars Raaby skrev:

>Nogle selskaber tager ikke penge for at din telefon bliver stillet om til
>din telefonsvare.

Er der nogle der gør? - I Danmark?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : Morten Thomsen

Dato : 02-09-01 15:11

On Sat, 01 Sep 2001 01:10:46 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Er der nogle der gør? - I Danmark?

Så vidt jeg ved så gør Telmore. Det er ihvertfald hvad jeg har kunnet
læse mig frem til på deres side.

Mvh
Morten Thomsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-09-01 15:11

Morten Thomsen skrev:

>Så vidt jeg ved så gør Telmore.

Nix.

>Det er ihvertfald hvad jeg har kunnet
>læse mig frem til på deres side.

Hmm, underligt.

Jeg har tidligere skrevet til dem og spurgt hvorfor de ikke har
skrevet det koster penge at viderestille sin telefon (det står der
stadig ikke). Jeg har ikke set der står på deres side det koster penge
at viderestille til telefonsvarer, og i den mail jeg i sin tid fik
tilbage stod der også, at viderestilling kostede alm. takst, med
mindre det var til telefonsvarer, så var det gratis.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Thomsen

Dato : 02-09-01 20:48

On Sun, 02 Sep 2001 16:11:22 +0200, in dk.teknik.telefoni.mobil Lasse
> [...]

>tilbage stod der også, at viderestilling kostede alm. takst, med
>mindre det var til telefonsvarer, så var det gratis.

Jeg læste lige igen på deres side. Der står intet om at når man
viderestillede fra sin telefon til tlf. svarer, at det ikke koster
penge. Men lækkert hvis det ikke gør. Der står dog at opkald til
telmore svar koster alm takst. Og dette tager jeg som at jeg også skal
betale for at få viderestillet til min tlf. svarer.
Ved dog at hos Sonofon var både viderestilling og opkald til sin
svarer gratis.

Synes dog det er for dårligt at det ikke står klart og tydeligt hvad
det koster.

Er enig med dig i at det er for dårligt at der ikke står at
viderestilling til anden tlf koster penge.

Mvh
Morten Thomsen
--
This email address is used only for usenet.
It can change and/or be deleted without warning.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-09-01 20:50

Morten Thomsen skrev:

>Jeg læste lige igen på deres side. Der står intet om at når man
>viderestillede fra sin telefon til tlf. svarer, at det ikke koster
>penge. Men lækkert hvis det ikke gør.

Det gør det ikke, der står heller ikke at det koster penge at
viderestille til alle andre numre - men det koster nu altså noget!
Jeg har flere gange gjort dem opmærksom på manglen, desværre har de
ikke rettet det endnu.

>Der står dog at opkald til telmore svar koster alm takst.

Hvor står det - mener du opkald til firmaet - altså hotline osv?

>Og dette tager jeg som at jeg også skal
>betale for at få viderestillet til min tlf. svarer.

Det koster IKKE noget - jeg har aldrig set noget på min regning
omkring min telefonsvarer.

>Ved dog at hos Sonofon var både viderestilling og opkald til sin
>svarer gratis.

Også Telmore, og jeg tror faktisk alle danske udbydere har det på den
måde.

>Synes dog det er for dårligt at det ikke står klart og tydeligt hvad
>det koster.

Enig - men nu er det altså gratis :)

>Er enig med dig i at det er for dårligt at der ikke står at
>viderestilling til anden tlf koster penge.

Og enig.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Tag et smut forbi www.simlock.dk og se hvad vi kan hjælpe med.

Se hvad kunderne har at sige: www.fergusons.dk/simlock

Fra : Morten Thomsen

Dato : 02-09-01 22:01

On Sun, 02 Sep 2001 21:50:07 +0200, in dk.teknik.telefoni.mobil Lasse

> [...]
>ikke rettet det endnu.

>Hvor står det - mener du opkald til firmaet - altså hotline osv?

Nej opkald til tlf svareren "Telmore Svar" hedder ydelsen.

Det står under deres beskrivelse af inkl. ydelser.
http://www.telmore.dk/html/niv1-8.html

>Det koster IKKE noget - jeg har aldrig set noget på min regning
>omkring min telefonsvarer.

Jeg har lige tjekket min forbrugsoversigt, og der står nummeret for
tlf. svareren, samt det det har kostet.
Så de gange jeg selv har ringet op til den har det kostet penge.
Jeg startede hos Telmore i tirsdags, (fik nummeret flyttet fra
sonofon), og jeg har kun været inde og ændre indstillingerne i tlf.
svareren. Har dog ikke haft nogen opkald endnu som er gået videre til
tlf. svareren. Så ved ikke om det koster penge når det bliver
viderestillet.
Kommer til at tænke på om det er fordi at det ikke er fra deres egen
nummerserie at systemet måske ikke kan finde ud af at det skulle være
gratis. Jeg tror jeg vil prøve og høre dem ad, mht til deres priser
for det forskellige.

Mvh
Morten Thomsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-09-01 22:02

Morten Thomsen skrev:

>Jeg har lige tjekket min forbrugsoversigt, og der står nummeret for
>tlf. svareren, samt det det har kostet.
>Så de gange jeg selv har ringet op til den har det kostet penge.

Ja, det er ikke helt rigtigt det jeg skrev (ang. der ikke var noget
omkring man svarer på min regning). Det koster når man SELV ringer op
til sin telefonsvarer - men viderestilling er gratis.

> [...]
>svareren. Har dog ikke haft nogen opkald endnu som er gået videre til
>tlf. svareren. Så ved ikke om det koster penge når det bliver

Det gør det med sikkerhed ikke. Jeg har ikke selv set det på min
regning, og jeg har fået det bekræftet i en mail fra Telmore.

>Kommer til at tænke på om det er fordi at det ikke er fra deres egen
>nummerserie at systemet måske ikke kan finde ud af at det skulle være
>gratis.

Hvad er det med nummerserier du tænker på? Har du erfaring med det
skulle koste penge når man viderestiller - det læser jeg det ikke som
om du har. Et opkald til telefonsvareren fra ens egen mobil koster
penge, men ikke viderestilling.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Thomsen

Dato : 02-09-01 22:25

On Sun, 02 Sep 2001 23:02:00 +0200, in dk.teknik.telefoni.mobil Lasse
> [...]

>skulle koste penge når man viderestiller - det læser jeg det ikke som
>om du har. Et opkald til telefonsvareren fra ens egen mobil koster

Det jeg tænkte på var det med at du sagde at du ikke havde set nogen
opkrævning for opkald til svareren. Og da jeg går ud fra (uden at
kunne vide det selvfølgelig) at du har et af Telmores egen numre (50,
51 osv serierne) tænkte jeg på at de måske så på hvor opkaldet kom fra
og fakturerede ud fra dette. Jeg kan dog godt se, at hvis jeg lige
tænker over vil dette ikke give nogen mening i praksis.
Men anyway da vi nu er afklaret om at du også betaler når du ringer
fra din mobil til svareren så er dette jo lige meget.
Konklusionen på vores lille debat, hvis ikke der er flere
misforståelser, må så være:
Viderestilling fra mobil til sin tlf. svarer: Gratis
Opkald fra sin mobil til sin tlf. svarer (F. ex. for at høre
beskederne) Alm takst. Hvor denne service hos Sonofon er gratis...
Viderestilling fra sin mobil til andet end sin tlf. svarer: Alm takst.

Mvh
Morten Thomsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-09-01 22:38

Morten Thomsen skrev:

>Det jeg tænkte på var det med at du sagde at du ikke havde set nogen
>opkrævning for opkald til svareren.

Det var noget sludder. Jeg har ikke nogle opkrævninger for
viderestilling til min svarer.

>Og da jeg går ud fra (uden at
>kunne vide det selvfølgelig) at du har et af Telmores egen numre (50,
>51 osv serierne)

2972xxxx - den første nummerserie Telmore fik.

>tænkte jeg på at de måske så på hvor opkaldet kom fra
>og fakturerede ud fra dette.

Det tror jeg ikke.

>Viderestilling fra mobil til sin tlf. svarer: Gratis

Yes.

>Opkald fra sin mobil til sin tlf. svarer (F. ex. for at høre
>beskederne) Alm takst.

Yes.

>Hvor denne service hos Sonofon er gratis...

Det vidste jeg ikke - faktisk en rigtig god service - det kunne jeg
godt tænke mig. En anden idé (som jeg har skrevet til Telmore) er, at
man får at vide hvem (hvilket nummer) der har ringet til ens
telefonsvarer i den SMS man får. Det gør man ikke pt hos Telmore/TDC,
jeg ved man gør hos andre selskaber. Det ville spare mig for en del
opkald til min telefonsvarer, da jeg så bare kan ringe direkte til
folk.

Fra : Morten Thomsen

Dato : 02-09-01 23:15

On Sun, 02 Sep 2001 23:37:54 +0200, in dk.teknik.telefoni.mobil Lasse

> [...]
>jeg ved man gør hos andre selskaber. Det ville spare mig for en del
>opkald til min telefonsvarer, da jeg så bare kan ringe direkte til

Mener helt bestemt at det gjorde jeg ikke. Fik bare besked om antallet
af nye beskeder. Om de har indført denne service for nylig skal jeg
ikke kunne sige, i lang tid har jeg ikke læst beskeden igennem. Har
bare konstateret at den var sonomemo og så slettet den og ringet op
til svareren. Hvilket jo ikke var noget problem da dette jo var
gratis...
Må lige høre brormand ad om det står der.

Mvh
Morten Thomsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-09-01 23:28

Morten Thomsen skrev:

>Hvilket jo ikke var noget problem da dette jo var gratis...

Igen - fed service! Det husker jeg ikke fra min Sonofon-tid...

>Må lige høre brormand ad om det står der.

Jeg har kun set det hos Telia - også en rigtig rar ting.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-09-01 06:25

"Klaus" <kdi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogen der har tjek på om, det koster noget /hvormeget, at
viderstille
> samtaler på sin mobil?

Jeg mener at priserne for viderestilling til anden dansk telefon er
som følger:

Hos Sonofon og TDM koster det (vistnok) 70 øre i dyr tid og 35 øre i
billigtiden. Skillet mellem dyr og billig tid afhænger af dit
abonnement, men er typisk kl. 17:00 eller 19:30.

Hos de øvrige mobilselskaber/-udbydere koster det normal samtaletakst,
som om du selv ringer op til det nummer du viderestiller til.

Viderestilling til egen telefonsvarer er gratis.

Måske er ovenstående takster ikke længere gyldige, og jeg ville være
glad for at blive korrigeret såfremt ovenstående oplysninger ikke
længere er korrekte.

Claus