ATI Radeon 2 ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 31-08-01 14:46

Ved nogle om radeon 2 vil være at finde i et prisleje omkring geforce
3 (altså + 5000 kr) eller bliver det billigere ?

Vil også gerne vide om, radeon 2 får dual monitor mulighed - ligesom
Matrox G400 - altså 2 monitor indgange.
Overvejer nemlig at have både en CRT og TFT skærm tilsluttet.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Madsen

Dato : 31-08-01 16:02

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> skrev:

> Ved nogle om radeon 2 vil være at finde i et prisleje omkring geforce
> 3 (altså + 5000 kr) eller bliver det billigere ?

Bare det bliver billigere. +5000 kr. er lige i overkanten for et grafik-
kort efter min mening.

Har du forresten tjekket denne:
<http://www.ati.com/na/pages/corporate/press/2001/4407.html>
Savle, savle, men det er nok heller ikke just et billigt grafikkort.

> Vil også gerne vide om, radeon 2 får dual monitor mulighed - ligesom
> Matrox G400 - altså 2 monitor indgange.

Du mener vel udgange?
På kortet skulle der være noget der hedder Hydravision:
<http://www.ati.com/na/pages/products/pc/hydrademo/choose.html>

> Overvejer nemlig at have både en CRT og TFT skærm tilsluttet.

Ifølge:
<http://www.ati.com/na/pages/products/pc/radeon_8500/index.html>

»Dual monitor support
Leading-edge HydraVisionT technology supports traditional CRT
monitors, flat panel displays and TVs

Multi-task with MultiDesk - play multi-monitor games, or work in
different applications on each monitor without having to switch
back-and-forth

Assign 'Hot Key' shortcuts for the most used functions

Vary settings from one application to the next, or choose global
settings that determine the behavior of windows and dialog
boxes for all applications in your multi-monitor environment«

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 31-08-01 16:09

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> Har du forresten tjekket denne:
> <http://www.ati.com/na/pages/corporate/press/2001/4407.html>
> Savle, savle, men det er nok heller ikke just et billigt grafikkort.

Tja, det er jo øjnene man først bliver blind på. Prisen står jo på
siden. Under 500$ bliver der lovet og det er jo da under 5000 kr.
Om det normale Radeon 8500 så er dyrere eller billigere, ved
jeg ikke.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Wizeguy

Dato : 31-08-01 16:17

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

> [...]
> siden. Under 500$ bliver der lovet og det er jo da under 5000 kr.
> Om det normale Radeon 8500 så er dyrere eller billigere, ved

Så vidt jeg har læst, bliver Radeon 8500 prissat lavere end GeForce 3, altså
ca. $ 300.

---
Mvh
Anders

Fra : Madsen

Dato : 31-08-01 17:06

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev:

> Så vidt jeg har læst, bliver Radeon 8500 prissat lavere end GeForce 3, altså
> ca. $ 300.

Ok. Det er jo nok en meget rimelig pris.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Fear

Dato : 31-08-01 20:51

retail prisen er ifølge ATI 399$

Fra : Wizeguy

Dato : 31-08-01 21:42

"Fear" <darr@aaa.com> wrote in message
> retail prisen er ifølge ATI 399$

Er det ikke for All-in-Wonder Radeon 8500? Jeg har læst et sted, at ATI vil
prissætte det almindelige Radeon 8500 lavere end den nuværende pris på
GeForce 3, som er ca. $ 300.

---
Mvh
Anders

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 01-09-01 11:40

Man kan forudbestille Radeon2 nogle steder med levering den 2. oktober
(kilde newz.dk), så det er nok deromkring vi skal forvente det og prisen er
299$ så nok en 3000.- herhjemme... se også
<http://www.ebgames.com/ebx/categories/products/product.asp?pf_id=210086>

Det bliver et fedt kort især med all in wonder, men mon ikke nvidia kommer
med et ultra kort dims et eller andet så... De vil jo gerne have et high end
grafik kort som de mener er en 4500.- værd *cough*. Men de har jo lært lidt
af Intel tilsyneladende...

hilsen
Engel

Fra : Wizeguy

Dato : 02-09-01 11:04

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> wrote in message
> [...]
end
> grafik kort som de mener er en 4500.- værd *cough*. Men de har jo lært

Jo, Nvidia lancerer den 17. september deres nye grafikkortlinie kaldet
Titanium:

1. GeForce3 Ti 500 (GeForce3 Ultra). Højere clocket kort med forbedret
arkitektur og nye features bl.a. Shadow Buffers. Mon ikke Asus kommer med en
Deluxe-udgave?
2. GeForce3 Ti 200 (GeForce3 MX)
3. GeForce2 Ti (almindeligt GeForce2)

Og endelig jo de nye Detonator 4 drivere

---
Mvh
Anders