The End
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-08-01 13:54

Hej:

Va mæ en hitliste over slutninger? Hvis I da ikke har haft sådan en før.
Altså over de film som har haft den mest overraskende resp. 'rigtige'
slutning, den mest tåbelige, smukke, absurde, voldsomme, grinagtige
- eller vavejeg. Måske bare en slags Anderledes Slutning-liste.

Hvad jeg selv sådan lige kan ryste med på siddende fod er så forskellige
film som

Limbo
Cannonball Run 1
Wild Things

(Der er selvfølgelig snesevis af andre når jeg blader tilbage i de små grå.)

--
Hilsen: SpørgeJørgen / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord VIII:

Fra : Peter Westh

Dato : 31-08-01 14:42

"Jørgen Grandt" <Grandt@OnCable.dk> skrev i en meddelelse
> Va mæ en hitliste over slutninger?

En af de mest overraskende slutninger jeg har set har Adrian Lynes "Jacobs
Ladder" (1990) http://us.imdb.com/Title?0099871

Hele filmen - vitterlig hele filmen - skifter totalt mening i de sidste 5-10
sekunder. "Nå var *det* hvad der skete!"

MVH

Peter

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 31-08-01 15:10

"Peter Westh" <htsewp@hum.ku.dk> wrote in message
> [...]
5-10
> sekunder. "Nå var *det* hvad der skete!"

Amen. Fed film, faktisk. Jeg havde ikke rigtigt hørt om den, så jeg havde
ingen forventninger til den. På den anden side er slutningen ikke mere
mystisk, end at den rent faktisk passer ind - den er ikke bare mærkelig for
at være mærkelig.

/Nikolaj

Fra : Peter Westh

Dato : 31-08-01 15:25

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingen forventninger til den. På den anden side er slutningen ikke mere
> mystisk, end at den rent faktisk passer ind - den er ikke bare mærkelig

Jeg havde det på samme måde, da de vsite den på en elelr anden kanal sidste
år. Det hele er fuldstændig logisk, og der er ingen fornemmelse af suspense,
intet der lægger op til at der nok kommer et twist. På den anden side ville
det der gik før slet ikke have virket rigtigt på en, hvis man fra starten
havde vidst det, man ved til sidst.

Peter

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 31-08-01 16:28

> [...]
> - eller vavejeg. Måske bare en slags Anderledes Slutning-liste.
>
> Hvad jeg selv sådan lige kan ryste med på siddende fod er så forskellige

En af de bedre af slagsen er No Way Back med Kevin Costner.

> Berømte Sidste Ord VIII:
> "De ku sgu da godt ha sat et skilt på døren til eleva....."

"Jeg kommer i Guinness Rekordbog for det her ..."

Mark

See the loving gaze of Mother Earth
still flirting with the universe

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-08-01 16:50

Mark Thomas Gazel skrev:

> En af de bedre af slagsen er No Way Back med Kevin Costner.

Ja, helt bestemt!

> "Jeg kommer i Guinness Rekordbog for det her ..."

Øh?

--
Hilsen: Hamigen / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord IX:

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 31-08-01 18:14

> Øh?

Berømte sidste ord.

Mark

Fra : Peter G.

Dato : 31-08-01 18:40

Jørgen Grandt <Grandt@OnCable.dk> wrote in message

> Ja, helt bestemt!

> Øh?

At jonglere med 2 sorte enker, 3 grønne mambaer og 4 røde skorpioner efter
at have drukket 2 liter Absinth på 2 timer.

Personligt har jeg en emotionel svaghed for slutningen (broderens handling)
i "Bullit" med Mickey Rourke. Bare for at finde et alternativt emne

--
M.v.h. / Kind Regards Peter

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-08-01 19:02

Peter G. skrev bl.a.:

> Personligt har jeg en emotionel svaghed for slutningen (broderens handling)
> i "Bullit" med Mickey Rourke. Bare for at finde et alternativt emne

What! "Bullit" med Mickey Rourke? Den var da med Steve McQueen, og indeholdt en biljagt som garanteret kan gøre sig på lærred og
skærm den dag i dag.

--
Hilsen: Jørgen / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord IV:

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 01-09-01 00:04

> What! "Bullit" med Mickey Rourke? Den var da med Steve McQueen, og indeholdt en biljagt som garanteret kan gøre sig på lærred og
> skærm den dag i dag.

Der menes nok "Bullet": http://us.imdb.com/Title?0115781

Ulrik Magnusson

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-09-01 00:28

Ulrik Magnusson klarede op:

> Der menes nok "Bullet": http://us.imdb.com/Title?0115781

Ohh. Kender den ikke.

--
Ciao: Jørgen / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord VII:

Fra : Peter G.

Dato : 04-09-01 09:40

Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com> wrote in message

indeholdt en biljagt som garanteret kan gøre sig på lærred og

Møg! Forkert titel. Min fejl.

> Der menes nok "Bullet": http://us.imdb.com/Title?0115781

Nemlig! Takker.

--
M.v.h./Kind regards,
Peter

Fra : Morten Steen

Dato : 31-08-01 19:08

Man MÅ da nævne "The Usual Suspects" i denne sammenhæng.
OG "The 6th Sense". Ikke meget slår den fornemmelse man (jeg) fik første
gang man så slutningerne her.
Eller "Se7en" for den sags skyld...

Morten

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 31-08-01 19:43

Hej !

> Eller "Se7en" for den sags skyld...

Jeg købte her for nyligt Se7en på DVD, og da jeg fik genset den
megafede film, gik det desværre op for mig, at slutningen ikke var NÆR
så fed som den kunne være, jeg kan ikke forstå hvorfor Fincher ikke lod
Mills skyde John Doe og derefter sig selv i en impulsiv bevægelse.
Dette ville have fuldført Doe's livsværk, nemlig ved at få ham selv (
John Doe ) slået ihjel som en reaktion på hans synd ( en af dem... ),
Envy, samtidigt med at Mills ville blive det sidste offer, der blev
myrdet for synden "Wrath". Dette ville for mig at se have været en
perfekt slutning, jeg så nogle af de ekstra features, og Fincher nævner
vist nok at han tænkte over det, men hvorfor han sorterede ideen væk,
forstår jeg simpelthen ikke. Filmen ville være meget federe med den
slutning synes jeg, og det ville også perfekt illustrere Sommersets
ønske om pension........

Nogen anelse om hvorfor han sorterede ideen fra?.....

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 31-08-01 19:57

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> wrote in message
> [...]
> ønske om pension........
>
> Nogen anelse om hvorfor han sorterede ideen fra?.....

hmm, måske penge? En film hvor BP skyder sig selv, ikke godt (box office
wice)

men ellers kan du have ret. Men jeg har nu ikke noget problem med at BP ikke
skyder sig selv. Han er fuldstændig ved siden af sig selv af had til JD. For
mig passer det fint at han skyder ham og så er det det. Efter han er skudt,
står han jo bare og er fuldstændig tom i ansigtet, nøjagtigt som jeg kunne
forestille mig man ville have det efter sådan en episode (iøvirgt svært at
forestille sig ). Jeg mener at det ville passe dårligt ind i
situationen, hvis BP efterfølgende ville kunne tænke så meget over
situtionen, at han skød sig selv. Men smag og behag. Fantastisk film under
alle omstændigheder.

mvh
Larss

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 01-09-01 00:21

"Jørgen Grandt" wrote:

> Va mæ en hitliste over slutninger?

Den bedste:
Memento

De næste:
Seven
The Game

Det kan for f.. da ikke blive ringere:
Abernes Planet 2001.

Ulrik Magnusson

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-09-01 00:30

Ulrik Magnusson:

> Det kan for f.. da ikke blive ringere:
> Abernes Planet 2001.

Gosh! At jeg selv kunne glemme den:

Abernes Planet [den rigtige altså]

--
Hej fra JørgenJyde / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord XVI:

Fra : Lars Møller

Dato : 01-09-01 13:13

"Jørgen Grandt" <Grandt@OnCable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej:
>
> Va mæ en hitliste over slutninger? Hvis I da ikke har >haft sådan en før.

Jeg må indrømme at jeg synes slutningen i både Escape from L.A og Escape
from New York er underholdende, Plissken er en mand som gør en dyd ud af at
bære nag.

Ellers er der naturligvis, Abernes Planet (den originale), Abernes Planet 2
*kaboom* anti-klimax af hidtil uhørte dimensioner, 6th sense, Fightclub,
American Beauty.

Slutningen i The Godfather synes jeg også er pragtfuld, Kay som ser hendes
mand endegyldigt tage pladsen som familiens overhoved, udtrykket i hendens
ansigt siger praktisk talt mere end 1000 ord.

Das Boot er også på listen som en af mine mine klare favorit endings, en
meget anti klimatisk slutning som fortæller så utroligt meget.

/Lars

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-09-01 14:47

"Lars Møller" <LarsM@Privat.dk> writes:

> Slutningen i The Godfather synes jeg også er pragtfuld, Kay som ser hendes
> mand endegyldigt tage pladsen som familiens overhoved, udtrykket i hendens
> ansigt siger praktisk talt mere end 1000 ord.

Jeg læste bogen for nylig. Her er slutningen endnu bedre.

<MINDRE SPOILER AF BOGEN>

Tidligt i bogen forklarer Vitos kone Kay, at hun går til katolsk messe
hver morgen for at bede for Vitos sjæl.

Bogen slutter med, at Kay tager til messe for at bede for Michaels
sjæl.

På den måde indtager Michael den plads, som hans far har lært ham op
til at tage, og Kay indtager den plads, som _hendes_ forgænger lærte
hende op til.

"The circle of life"

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 02-09-01 02:03

On Sat, 1 Sep 2001 14:12:59 +0200, "Lars Møller" <LarsM@Privat.dk>
wrote:

> [...]
>from New York er underholdende, Plissken er en mand som gør en dyd ud af at

Jeg blev meget overrasket i slutningen af Con Air
¨

/Jeppe

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 02-09-01 10:39

Hej !

> Jeg blev meget overrasket i slutningen af Con Air

Det må du meget gerne forklare?.......... *LOL*, slutningen er da ret
oplagt... eller er det bare mig?........

Fra : Jeppe Møller

Dato : 02-09-01 17:39

>Det må du meget gerne forklare?.......... *LOL*, slutningen er da ret
>oplagt... eller er det bare mig?........

:)
just kidding

Jeg kan bare huskede hvor jeg græmmede mig over The Bad Guy der først
falder ud af et fly- lander på højspændingsledninger- falder
yderligere X antal meter ned på et transportbånd- der kører ham op
under en stor sten-knuser og maser ham flad.

den film er for grim!
*L*
Jeppe