Kedelig reaktion på vaccination
Fra : Heidi Høegh

Dato : 31-08-01 06:21

Hej kattevenner

I går blev to af vores katte vaccineret, der var absolut ikke noget unormalt
ved det, begge var sunde og raske.
Da vi kom hjem sad Dumle ude i køkkenet, spiste lidt, men var sådan rimelig
træt, jeg lagde ikke mere i det, for de stresser en del og regnede egentlig
bare med at det var derfor at hun var lidt træt.
Da jeg så står op her til morgen og hilser på Dumle der ligger i hundenes
hundekurv (hvilket i sig selv er mærkeligt for Dumle plejer altid at ligge i
arm hos mig hele natten) er der ikke rigtig nogen respons, hun spinder ikke,
hun vælter ikke om på ryggen for at blive nulret på maven, og da hun rejser
sig for at gå ud i køkkenet, kan hun dårligt gå. Sidder bare og ser
forfærdelig trist ud, vil ikke spise, og når hun går er hun totalt stiv i
hele kroppen.
Er der nogen der har en ide om hvad pokker der er sket med Dumle, i går var
min kat frisk og frejdig og i dag er den helt gal.
Jeg sidder og venter på at kunne ringe til dyrlægen kl. 08.00, men måtte
lige dele min fortvivlelse med andre, og hvis andre har oplevet noget
lignende eller hørt noget vil jeg meget gerne høre om det.

Med Venlig Hilsen
Heidi Høegh

Fra : Helle Andersen

Dato : 31-08-01 06:28

"Heidi Høegh" <bentogheidi@mail.tele.dk> wrote in message news:3b8f1dd4$0$266$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg sidder og venter på at kunne ringe til dyrlægen kl. 08.00, men måtte
> lige dele min fortvivlelse med andre, og hvis andre har oplevet noget
> lignende eller hørt noget vil jeg meget gerne høre om det.

Uf, det var da væmmeligt Jeg har ikke prøvet
noget lignende med kattene, men jeg har en ilder,
der reagerer allergisk på vaccination. Han
reagerer dog med opkasninger. Heldigvis kan han
få antihistamin sammen med vaccinationen, så
det er ikke længere et problem. Vi krydser
allesammen poter for Dumle. Godt, at du snart kan
kontakte dyrlægen.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Helle Andersen

Dato : 31-08-01 06:32

Lige en tanke mere.............

Hvis man har en eller anden virus eller lignende i
kroppen, som måske under normale
omstændigheder ikke ville bryde ud, men blive
bekæmpet af imunsystemet, kan denne bringes til
udbrud grunder stress, så måske er det ikke selve
vaccinationen, men i stedet blot fordi hun
naturligvis har været stresset pga.
dyrlægebesøget ?
--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-08-01 06:40

Godmorgen Heidi

Min aby Ferina reagerer også lidt negativt på vaccination, men det plejer
kun at tage en dags tid. Men man bliver da forskrækket, så jeg forstår dig
udmærket.
Jeg ringede også til min dyrlæge, men hun kunne berolige mig med, at det
ikke var unormalt.
Men jeg synes absolut, at du skal ringe og få en snak med dyrlægen, det er
altid det bedste, hvis man er i tvivl eller er urolig!

mvh Eva

God bedring til Dumle!

Fra : Heidi Høegh

Dato : 31-08-01 07:34

Hej igen

Hvor er i bare søde, når i kommer med trøstende ord og tanker
Dumles temperatur ligger på 40,7, og jeg har lige talt med dyrlægen og har
fået en tid til i dag, men jeg er død bekymret, for jeg har aldrig været ude
for noget lignende.
Nå men jeg vil bare lige side her og bekymre mig lidt !

Ha en god dag
Heidi Høegh

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 31-08-01 07:33

Hej Heidi

Uha altså, hvor er det ikke rart.
Sender tanker og krydser fingre og poter for den lille Dumle.

Hilsen
Joan, Neo & Dixie

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-08-01 12:00

Stakkels lille Dumle. Krydser fingre for, at hun allerede har det bedre.
Men det er godtnok en høj temperatur, så det er fint, du har fået tid hos
dyrlægen.

mvh Eva

Fra : Heidi Høegh

Dato : 31-08-01 12:20

Hej igen

Nå, men nu er vi netop hjemkommet fra dyrlægen, og hun mente det var en
reaktion på vaccinationen fra i går. Det er godt nok yderst sjældent at det
forekommer men de kan altså reagere med så høj feber. Feberen skal aftage i
løbet af et døgn, så i morgen tidlig skal temperaturen være nede på det
normale, ellers skal vi derhen igen, og have pencilin, da det så kan være en
infektion der har været under optrapning og nu er brudt ud.

Men Dumle har hverken lyst til det ene eller det andet, det er altså hårdt
for sådan en lille kat, og man ved bare hvor skidt man selv har det hvis man
har feber, ja elendigt for at sige det mildt. Så hun skal derfor have
sukkervand med en engang sprøjte, og det er ikke nemt for det vil hun ikke,
alt bliver spyttet ud.

Dumle vil blive skarpt overvåget det næste døgn, og så håber vi at feberen
forsvinder stille og roligt, og i skal alle sammen endnu engang have tak for
jeres søde og trøstende ord.

God weekend til alle også de små firbenede
Hilsner fra en meget træt Dumle og Heidi

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-08-01 12:48

Hej Heidi

Godt du har været hos dyrlægen nu og fået hendes mening. Som fortalt har min
aby Ferina også reageret på vaccinen og været sløj en dags tid. Krydser
fingre for, at det går ligeså hurtigt over for Dumle.
Jeg vil lige spørge, hvorfor hun skal have sukkervand? Ferina havde også høj
feber engang (af en anden grund) og skulle have væske med engangssprøjte,
men det skulle bare være almindeligt vand. Hun syntes godtnok, jeg var ond
ved hende, når jeg tvang hende til at drikke, når hun slet ikke havde lyst!
Men da det er meget vigtigt, at de får væske, må man altså gøre sig hård og
"tvangsvande" dem.
God bedring til Dumle
mvh Eva

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 31-08-01 12:53

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Men da det er meget vigtigt, at de får væske, må man altså gøre sig hård og

Ih altså. Jeg bli'r helt nervøs!
Vi var jo osse henne og få vaccineret vores killinger, og vores
aby-killing,
Phumba var altså heller ikke sig selv resten af dagen, og heller ikke
her til
morgen. Jeg tænkte ikke så meget over det, fordi hun godt nok legede ind
imellem, men hun VAR usædvanlig "slatten" i forhold til hvad hun plejer
at
være.
Jeg vil hjem til hende NUUUUUUUUU for at sikre mig at der ikke er
noget
galt...

Men måske er det "normalt" for aby'er?

Bekymrede hilsner, og god bedring, Dumle (Uhm, det navn gi'r mig
mundvand )
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com

--
Posted from [195.97.164.98]

Fra : Heidi Høegh

Dato : 02-09-01 08:11

Lisbeth Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:58202f5c317fe84fdfff742fa166a867.15796@mygate.mailgate.org.
> [...]
> at
> være.
> Jeg vil hjem til hende NUUUUUUUUU for at sikre mig at der ikke er

Hej Lisbeth

Ja jeg kan godt forstå du bliver bekymret, vores hunde skal vaccineres på
torsdag og man kan jo allerede nu begynde at bekymre sig ik
Men som dyrlægen sagde er det "bare" kroppen der arbejder, og hvis man
holder øje, og tager temperatur, ja så tror jeg ikke at der er noget farligt
ved det. Men derfor kan man jo ikke lade være med at bekymre sig, jeg vil
hellere selv være dårlig, for jeg kan da i det mindste fortælle det til
nogen, men sådan et lille dyr er så frygtelig hjælpeløst, og aner ikke en
dyt om hvad det er der foregår.
Håber at dine killinger er kommet til hægterne igen, og styrter rundt og
laver ballade
Masser af hilsner fra
Heidi og Dumle der sender tanker til killingerne

Fra : Helle Andersen

Dato : 02-09-01 11:46

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message news:58202f5c317fe84fdfff742fa166a867.15796@mygate.mailgate.org...
> [...]
> at
> være.
> Jeg vil hjem til hende NUUUUUUUUU for at sikre mig at der ikke er

Det er ganske normalt, at katte er lidt trætte og
underdrejede den dag, de er blevet vaccineret.
Specielt killinger kan blive så dejligt rooooolige
Som voksne virker det som om, at de tackler det
lidt nemmere, men de kan stadig godt være lidt
trætte. Det er jo heller ikke sikkert, at det
udelukkende skyldes vaccinen. Sådan en tur til
dyrlægen med nye lyde, lugte og indtryg gør jo, at
de er meget opmærksomme og måske lidt
stressede og det bliver man altså træt af. Tænk
bare på hvordan vi andre kan have det, hvis vi har
haft nogle helt nye, sindsoprivende oplevelser

> Men måske er det "normalt" for aby'er?

Det er ikke min erfaring, at aby'er er mere
modtagelige for den slags end andre racer. Mine
voksne aby'er er ganske upåvirkede, mens
killingerne naturligvis var ret trætte, da de blev
vaccineret - dog ikke mere end de sagtens kunne
spise

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Cindie

Dato : 31-08-01 17:33

Stakkels Dumle.... et stort spinbrum herfra Pjevs.

mvh Cindie og Pjevs

Fra : Heidi Høegh

Dato : 02-09-01 08:01

Hej Eva og alle i andre søde kattevenner

> [...]
> feber engang (af en anden grund) og skulle have væske med engangssprøjte,
> men det skulle bare være almindeligt vand.

Øhm ja, altså jeg er ikke 100% sikker vel, men jeg mener at kunne huske fra
anden "patient" der også skulle have vand, at vi blandede det op med sukker
fordi at sukker indeholder noget så man bliver opkvikket, og fordi at
sukkervand skulle gøre en tørstig (fordi det er sådan noget "dejlig"
"klistervand" Men dyrlægen sagde sukkervand og så gjorde vi bare det

> [...]
lyst!
> Men da det er meget vigtigt, at de får væske, må man altså gøre sig hård

Ja Dumle bryder sig bestemt heller ikke om at blive tvangsvandet, men som du
skriver er det jo vigtigt, så vi har stopfodret Dumle med vand.
Og for lige at skrive en lille opdatering, så faldt temperaturen først
lørdag eftermiddag, og derfor er hun nu på pencillin i 5 dage, så hvad der
var skyld i den høje feber ved vi ikke med sikkerhed. Men hun har det godt,
og det er dejligt og have fået sin "gamle" kat tilbage igen.

Fortsat god weekend til alle
Hilsner fra Dumle og Heidi

Fra : Eva Schmidt

Dato : 02-09-01 09:06

Hej Heidi

Hvor dejligt at høre at Dumle er i bedring. Det er bare så forfærdeligt, når
ens katte er syge, som du skriver, vil man hellere selv være syg.
Det var længe, hun havde feber, så har det nok ikke kun været på grund af
vaccinen. Ferina havde også over 40 i feber, dengang hun skulle
"tvangsvandes". Det var ikke i forbindelse med vaccinationen, hun fik bare
lige pludselig den høje temperatur og måtte på penicilinkur. Nej, hvor jeg
havde det elendigt i de 5 dage, hvor hun ikke var sig selv. Hun ville
hverken spise eller drikke og måtte som sagt tvinges til at indtage væske.
Jeg kan godt sige, at da hun på 5. dagen om aftenen klokken 10 gik ud og
spiste lidt, ja da tudbrølede jeg, for nu vidste jeg, at hun var i bedring.
Så jeg ved fuldstændigt, hvordan du har haft det, mens Dumle var syg!
Det lyder da egentlig rimeligt nok, at det klistrede sukkervand skulle
fremme tørsten. Men min dyrlæge sagde bare almindeligt postevand, så det
brugte jeg. Men nu kender jeg så fiffet, hvis det ( hvad jeg inderligt ikke
håber) skulle blive aktuelt en anden gang!

Venlig hilsen og god søndag

Eva

Fra : lise hansen

Dato : 31-08-01 19:11

Første gang min kat blev vaccineret, blev han også utrolig dårlig. Han havde
ondt over hele kroppen, havde ingen appetit, sov 23 timer i døgnet... Det
varede ca. 48 timer, før han var normal igen. Dyrlægen sagde, at det ikke er
unormalt, at der kommer en reaktion, men det må helst ikke vare mere end 48
timer. Næste gang han blev vaccineret, blev han kun lidt sløj. Når han
bliver vaccineret nu, er der intet.