Nokia 6210, problemer med Orange dækning..~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-08-01 21:29

Hej med jer...

Jeg har lidt problemer med min mobil.

Jeg ved ikke om balladen er min udbyder eller min telefon,

Jeg har en Nokia 6210 med Orange abb.

Det hele har kørt fint, indtil for et par uger siden, hvor jeg havde mit
simkort ude af telefonen.

Derefter er jeg ofte ude for jeg mister netværk, det sker typisk når jeg
modtager et opkald, så kan jeg svare telefonen, og efter 5-10 sekunder,
mister jeg dækning, og der kan gå op til et minuts tid får jeg kommer på
igen.

Jeg mener på et tidspunkt at have hørt at simkort kan gå bagom dansen, jeg
har haft det et par år, kan de slides op?

Har andre oplevet dækningsproblemer det sidste stykke tid i københavn og
nord for københavn?

Eller skal jeg formode det er telefonen den er gal med?

Hilsner

Kim

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 30-08-01 21:45

Kim Jørgensen skrev:

> Jeg har lidt problemer med min mobil.

Det er vi flere der har...

> Jeg ved ikke om balladen er min udbyder eller min telefon,

Det er helt sikkert telefonen...

> Det hele har kørt fint, indtil for et par uger siden, hvor jeg havde
> mit simkort ude af telefonen.

Det koster at få et nyt...

> [...]
> jeg modtager et opkald, så kan jeg svare telefonen, og efter 5-10
> sekunder, mister jeg dækning, og der kan gå op til et minuts tid får

Det samme problem her... men det er kun når man modtager... ikk'? Og min
telefon "fryser" når man går ind i Indgåenede opkald"..

> Jeg mener på et tidspunkt at have hørt at simkort kan gå bagom dansen,
> jeg har haft det et par år, kan de slides op?

Du kan få det "swappet"... det koster ikke noget ved Orange...

> Har andre oplevet dækningsproblemer det sidste stykke tid i københavn
> og nord for københavn?

Hvis det er sådan det hænger sammen, er det også problemer i Århus,
Skanderborg og Stilling...

> Eller skal jeg formode det er telefonen den er gal med?

Yes, yes, det er den...

/bm

--
Jeg unlocker din Nokia mobil telefon for 100 kr.
og det er incl. porto tilbage til dig,ellers så kig på

Fra : Michael Jensen

Dato : 31-08-01 06:12

> Det koster at få et nyt...

Og hos Orange koster det 250 mod 99kr. hos TDC osv.

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 31-08-01 10:54

Michael Jensen skrev:

> Og hos Orange koster det 250 mod 99kr. hos TDC osv.

Jeg har fået mit swappet ved Orange dengang det hed Mobilix for 0 kr...

/bm

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 31-08-01 12:42

> Jeg har fået mit swappet ved Orange dengang det hed Mobilix for 0 kr...
>
> /bm

Jeg har til gengæld lige haft den sjoveste oplevelse med Orange.

Jeg snakkede med dem om det eventuelt kunne være mit simkort der var noget i
vejen med.

Jeg kiggede på det, og det så ud som om det var slidt der vor benene i
telefonen har presset på det (skal lige siges, det kun har været ude af mine
telefoner ved skift af telefon, max 3 gange).
Pigen jeg snakkede med mente at jeg skulle ha en nyt kort, som jeg skulle
betale 250 for, det stejlede jeg godt nok over, så syntes hun jeg skulle
betale 100,-, hvorefter jeg spurgte hende om hun oprigtigt mente jeg skulle
betale 100 for at blive ved at være kunde hos dem, nu hvor man kan skifte
til andet selskab freebee. og det mente hun sgu.
Så bad jeg om at snakke med en anden, som pludselig begyndte at vrøvle om,
at afhængig af hvor meget man talte, så kunne de overveje at sende et nyt
kort, men det talte jeg ikke nok for.. *G*.
Så løsningen er for mig, at uafhængig om mit kort fejler noget eller ej
skifter jeg selskab.
Jeg syntes det er en lidt mærkelig politik.

Samtale fremmer forståelsen... DET skal jeg sgu love for!

Kim

Fra : Jacob

Dato : 03-09-01 13:32

Det kan ikke udelukkes at det er telefonen, men jeg står for at skulle
skifte mit SIM kort for anden gang på to år !!! Skift det !

Nu ved jeg ikke hvordan du behandler din telefon, men hvis den ikke har
været tabt voldsomt eller ret mange gange burde det ikke være telefonen.
HVIS det nu skulle vise sig at et nyt SIM kort ikke afhjælper problemet,
kunne en SW opdatering afhjælpe problemet.

-J-