LAN - WAN løsning på Stofanet?
Fra : Linde

Dato : 30-08-01 21:44

Jeg må lige høre, om der er nogen der kan af- eller bekræfte følgende:

Er det muligt at sætte en router eller en switch op mod et stofamodem, og
køre LAN med tre maskiner uden det helt store besvær? Understøtter et
kabelmodem dhcp, eller må man fifle?
Erfaringer eller ideer modtages med tak...

Mvh Brian

Fra : Peter Tirsek

Dato : 31-08-01 06:10

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 03-09-01 20:05

> Stofa arbejder på en løsning således at det i fremtiden vil være muligt
> at koble flere PC'ere på med en hub/switch.

Kender du til en eventuel tidshorisont inden løsningen vil blive tilbudt?
Kan man kun læse om Stofanet på www.stofa.dk? Siden er lidt tynd.

Mvh

Peter

Fra : Unknown

Dato : 04-09-01 08:19

"Peter Tirsek" <usenet-spamtrap@tirsek.com> skrev i en meddelelse

> StofaNet opkoblingen er (indtil videre) kun til een PC, og du vil få
> problemer, hvis du kobler flere på en hub/switch sammen med
> kabelmodemet. En router vil kunne virke, såfremt den kan lave NAT eller
> "masquerade" af dit LAN, men dette kan også give andre problemer.
>
> Stofa arbejder på en løsning således at det i fremtiden vil være muligt
> at koble flere PC'ere på med en hub/switch.
>
> --
> Med venlig hilsen | På Usenet udtaler jeg mig udelukkende som
> Peter Tirsek | privatperson, og ikke på vegne af min

Hej,

Jeg køre med Oncable, der giver dynamisk IP mv. Jeg anvender en Draytek
router, der understøtter anvendelsen af dynamisk ip, samt indeholder en DHCP
server og et uplink, således kan jeg fint køre mine 3 maskiner sammen.
Derudover understøtter den anvendelsen af eg. dyndns.org mv, så routeren
opdatere denne service.

Fra : Peter Tirsek

Dato : 03-09-01 23:10

Fra : Morten Klank

Dato : 04-09-01 10:35

"Linde" <katnap@forum.dk> wrote in message
> [...]
> kabelmodem dhcp, eller må man fifle?
> Erfaringer eller ideer modtages med tak...

Det kan SAGTENS lade sig gøre at bruge flere maskine på samme Stofa privat
abb.!!!!!

Løsningen er den at du sætter 2 netkort i én af dine maskiner, derefter
aktivere du Internet Sharing på det netkort din storfaforbindelse har.
Derefter vil det andet netkort i maskinen blive konfigureret til at have
flg. IP 192.168.0.1 og resten af maskinerne skal så have sat denne IP som
default gateway.

Det burde virke uden de store problemer ( kun W2K )

--
/ Morten Klank
fuZion A/S - Internet development - www.fuzion.dk

Fra : Linde

Dato : 04-09-01 22:34

Hil!

Ja, det må nok kategoriseres som "fifleri", det med s/w routing. Her prøvet
det tidligere(med win95/wingate), med delvis succes, men i dette tilfælde er
det nok ikke hensigtsmæssigt da det skal sættes op hos folk der ikke er så
meget inde i den slags ting...=hyppige opkald med spørgsmål om hvorfor det
ikke virker...
Men tak for responsen.

Mvh Linde

Fra : Morten Klank

Dato : 05-09-01 12:22

> [...]
> meget inde i den slags ting...=hyppige opkald med spørgsmål om hvorfor det

Hvis du laver det på en W2K virker det altså bare uden problemer i
modsætning til proxy løsningen som du nævner.
Det er en indbygget feature i W2K som hedder internet sharing.

Jeg har 3 installationer kørende på den måde, og har ikke haft problemer med
at folk ikke kan komme på.
Du vil i de fleste tilfælde også opleve at du ikke skal benytte et connect
program når du gør sådanne ( hvorfor ved jeg ikke )

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 12-09-01 09:34

"Morten Klank" <klank@fuzion.dk> skrev i en meddelelse

> Du vil i de fleste tilfælde også opleve at du ikke skal benytte et connect
> program når du gør sådanne ( hvorfor ved jeg ikke )

Det må da være en fejl? Vil det sige, at Stofanet heller ikke registrerer dit
forbrug? Er du helt sikker på, at din gateway-maskine ikke kører et
connectprogram?

Erland

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 12-09-01 10:48

Jeg vil holde med dig. Gateway-maskinen må have connected, da der jo ellers
ikke er forbindelse. Medmindre han ikke har disconnected og genstarter
maskinen. Så er porten allerede åben

Tony Reinkvist

Fra : Peter Tirsek

Dato : 15-09-01 19:13