ny i java
Fra : lund

Dato : 30-08-01 21:09

hvilket program skal jeg bruge til at programmere i java. jeg har vret inde
på sun's side men synes ikke det er fedt med en dos-compiler-

ville godt have noget i stil med delphi,s pascal editor til windows det er
genialt.

er der en compiler til windows, det tar meget kortere tid??
evt. et link

Fra : Brian Matzon

Dato : 30-08-01 21:25

"lund" <mistral@it.dk> wrote in message
> [...]
> på sun's side men synes ikke det er fedt med en dos-compiler-
>
> ville godt have noget i stil med delphi,s pascal editor til windows det er
Ved ikke hvordan den er, men http://www.netbeans.org er gratis og et
genialt IDE... (Kraftig maskine anbefales).

> er der en compiler til windows, det tar meget kortere tid??
> evt. et link
FastJavac - følger med i netbeans.

/Brian Matzon

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-01 01:08

"lund" <mistral@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på sun's side men synes ikke det er fedt med en dos-compiler-
>
> ville godt have noget i stil med delphi,s pascal editor til windows det er

De fleste store editore er meget tunge at danse med på en windows maskine da
de er skrevet i Java
JCreator kan anbefales - det er skrevet i C++. Kan dowloades fra
http://www.jcreator.com - der findes både en udgave som er gratis og en
pro-udgave som koster ca. 35$

> er der en compiler til windows, det tar meget kortere tid??
> evt. et link

IBM Alphaworks Jikes 1.14 er hurtig - kan findes på IBM's site

Søren Staun Jørgensen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-08-01 09:51

"lund" <mistral@it.dk> writes:

> [...]
> på sun's side men synes ikke det er fedt med en dos-compiler-
>
> ville godt have noget i stil med delphi,s pascal editor til windows det er

Gak til borland.com og hent deres JBuilder.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 31-08-01 08:46

> [...]
windows det er
> genialt.
>
> er der en compiler til windows, det tar meget kortere tid??

Gå ind på www.javasoft.com og hent SUN Forte.

Den er rigtig god at arbejde med, og kan mere end du har brug for
i starten.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Ole Kristensen

Dato : 01-09-01 13:29

Hej

Du kan også bruge JCreator den findes i en gratis version 1.52
Du kan hente den på http://www.jcreator.com/

MVH
Ole

lund <mistral@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9mm67k$uf1$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jacob Klinck Pederse~

Dato : 02-09-01 15:41

Hej Lund
Jeg vil anbefale Kawa, som kan hentes på http://www.allaire.com i en
prøveversion. Den er skrevet i Java men er absolut ikke tung at "danse med".
Venlig hilsen
Jacob Pedersen

lund skriver:

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 02-09-01 20:38

In <3B924507.49ACB131@mail.ikasths.dk> Jacob Klinck Pedersen <jkp@mail.ikasths.dk> writes:

> [...]
>Jeg vil anbefale Kawa, som kan hentes på http://www.allaire.com i en
>prøveversion. Den er skrevet i Java men er absolut ikke tung at "danse med".

Kawa er da ikke skrevet i java men c++.
En bedre kawa-site er http://www.tek-tools.com/

/Martin M. Pedersen

Fra : Jacob Klinck Pederse~

Dato : 03-09-01 13:27

Hej Martin Pedersen
Kawa ER skrevet i Java (er jeg blevet fortalt af min tidligere programmeringslære, men han kan
jo tage fejl, så hæng mig ikke op på det) og det er ikke længere Tek-Tools der laver Kawa.
Tek-Tools lavede til og med Kawa 4.10 men nu er det Allaire der står for dette program (fra
version 5.0).

Venlig hilsen
Jacob Pedersen

Martin Moller Pedersen skriver:

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 03-09-01 17:27

In <3B937711.6939D603@mail.ikasths.dk> Jacob Klinck Pedersen <jkp@mail.ikasths.dk> writes:

> [...]
>Tek-Tools lavede til og med Kawa 4.10 men nu er det Allaire der står for dette program (fra

Kawa er ikke skrevet i java. Din laerer tager fejl.

Mvh
Martin

ps. Skriv venligst under det, som du svarer paa.