Træning af Collie
Fra : Gabrielle Bay

Dato : 30-08-01 15:58

Jeg har en dejlig collie-han (lassiehund) på 2½ år. Vi går tur 3 gange
dagligt - ialt ca 2 - 3 timer, hvor han går fri. Vi bor i en dejlig egn med
skov og strand tæt på. Desuden har han fri adgang til ca 300m2 have, via en
hundelem. Jeg mener dog at have hørt, at det ikke er stimulation nok for en
sådan race (hyrdehund). Jeg kunne derfor godt tænke mig at spørge efter
nogle gode forslag til aktiviteter, der kan stimulere ham. Jeg har overvejet
agility, men han er lidt nervøst anlagt. Jeg ser meget frem til at modtage
gode råd.

Fra : Ann Pettersson

Dato : 31-08-01 15:20

"Gabrielle Bay" <jagaby@wanadoo.dk> skrev i melding
> [...]
overvejet
> agility, men han er lidt nervøst anlagt. Jeg ser meget frem til at modtage

Spor er en morsom og utfordrende aktivitet for hund og fører og fungerer som
regel svært godt også med hunder som ikke er så "tøffe".
AnnP