php4 via .htaccess
Fra : Sinkbæk

Dato : 29-08-01 21:53

Hej!

Hvordan får jeg php til at behandle alle .php scripts, som php4? (evt. via
..htaccess)

-Sinkbæk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-08-01 22:12

In article <3b8d5613$0$248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Sinkbæk"
<ts@8888nvr.dk> wrote:

> Hej!
>
> Hvordan får jeg php til at behandle alle .php scripts, som php4? (evt.
> via .htaccess)
>
> -Sinkbæk
Simpelt. Find det sted i din opsætning af webserveren. hvor den får at
vide hvilke filer, den skal opfatte som php filer. På denne linie
tilføjer du blot .php

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Fra : Thor Dreier

Dato : 29-08-01 22:28

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote in message
> Hvordan får jeg php til at behandle alle .php scripts, som php4? (evt. via
> .htaccess)

Er det php4 installeret på serveren? Hvis det er det, men .php filer ikke
bliver udført som var de php4, men evt php3, så skriv følgende i en
..htaccess:

<FilesMatch "\.(php)$">
ForceType application/x-httpd-php
</FilesMatch>

Fra : Arnulf Sortland

Dato : 01-09-01 01:00

prøv med denne linjen i .htaccess

AddType application/x-httpd-php .php

en kan også bruke:
AddType application/x-httpd-php .xyz

da vil alle filer med endelsen .xyz bli eksekvert
som en php fil.

eller (for php v3):
AddType application/x-httpd-php3 .php

Arnulf Sortland