Check http://www.dixa.dk
Fra : Bjarke Vejby

Dato : 29-08-01 21:35

2 Mbits opkobling inklusive ubegrænset fastnetstelefoni i Danmark for kr.
398,- pr. Måned.

Fra : J.C. Voss

Dato : 29-08-01 21:37

Bjarke Vejby <vejby@vejby.dk> wrote:

> 2 Mbits opkobling inklusive ubegrænset fastnetstelefoni i Danmark for kr.
> 398,- pr. Måned.

Læs lidt af den livlige diskussion om dixa på

<http://groups.google.com/groups?q=dixa&hl=en&newwindow=1&safe=off&btnG=
Google+Search&meta=site%3Dgroups%26group%3Ddk.edb.internet.udbydere.xdsl

--
Jonas @ 11°, 56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Christian Bech

Dato : 30-08-01 12:43

Bjarke Vejby <vejby@vejby.dk> wrote:

> 2 Mbits opkobling inklusive ubegrænset fastnetstelefoni i Danmark for kr.
> 398,- pr. Måned.

Spørgsmålet er, hvad ubegrænset betyder. Om det er, du må ringe til hvem
du vil, så længe du betaler minutpris, eller det er helt uden
forbrugsafregning.

Indtil videre har de vist ikke lovet, at deres internetopkoblinger
bliver uden forbrugsafgift.

Har de i det hele taget oprettet nogen forbindelser endnu?

--
"Medmindre en eller anden fed idiot i ulvekostume render rundt og
blokerer udsigten, så er det sgu bedre at se det i fjernsynet."

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-08-01 14:37

On Thu, 30 Aug 2001 13:42:35 +0200, Christian Bech
<giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Spørgsmålet er, hvad ubegrænset betyder. Om det er, du må ringe til hvem
> du vil, så længe du betaler minutpris, eller det er helt uden
> forbrugsafregning.

Jeg forstår det som flatrate på indlandstelefoni, fastnet.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-08-01 17:41

> [...]

> Spørgsmålet er, hvad ubegrænset betyder. Om det er, du må ringe til hvem
> du vil, så længe du betaler minutpris, eller det er helt uden

i denne sammenhæng betyder "ubegrænset" ingen minutpris på
al indenlandsk _fastnettelefoni_ (indbefatter sikkert også IP)

følgende service betales der minutpris for.
mobiltelefoni
900 numre og andre servicenumre
udenlandstelefoni

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Christian Bech

Dato : 31-08-01 09:02

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> al indenlandsk _fastnettelefoni_ (indbefatter sikkert også IP)
>
> følgende service betales der minutpris for.

Står der noget om, hvem der skal betale for installation af udstyr? Det
er temmeligt afgørende, om hver beboer skal punge ud med en
startinvestering på nogle tusinde kroner.

Har de afsløret noget om deres politik mht. fri nettrafik? Indtil for
nylig har de nemlig undladt at svare på, om de havde tænkt sig en
forbrugsafregning i stil med Stofas.

Hvis Dixanets tilbud skal kunne hænge sammen, skal de have lavet nogle
meget grundige kundeundersøgelser i de boligforeninger, som de vil koble
op. De skal være sikre på, at de er beboet af mennesker, der er alle er
villige til at betale 398,- uden at de egentlig har noget stort telefon-
eller internetforbrug.

Jeg vil spå, at tilbuddet ikke er så godt som det lyder. Mht. telefoni
kan der være et system, som vi havde på Skjoldhøjkollegiet, hvor der var
25 udgående linjer til 1000 beboere. I spidsbelastningsperioden blev man
derfor nødt til at vente på en linje til systemet ringede tilbage. Ifht.
prisen fungerede det glimrende, men jeg vil tro, at det er
utilfredsstillende for folk, der er vant til noget bedre. Mht. til
nettrafik, tror jeg, at båndbredden bliver stærkt begrænset i
spidsbelastningsperioden i de sene eftermiddagstimer og tidlige
aftentimer. Dixanet og deres forgængere Bredbandsbolaget og
Internetklubben har lovet 10 Mbps til Internettet/internettet. Jo tak,
men hvad er internettet er det en server i USA eller er der tale om 10
Mbps ethernet beboerne i mellem og hen til centralen? Det er meget svært
at tro på, at de kan stille en 10 Mbps- linje til rådighed for alle
beboere.

Endelig er der naturligvis også mulighed for, at de har tænkt sig at
investere massivt i håb om, at det går godt, og hvis ikke, at de så
sælger kundedatabasen til en operatør, der kan føre aftalen videre. det
vil givetvis ske under andre vilkår, men så har man da haft glæde af det
så længe.

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput."
- Hans Peter Holm.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 30-08-01 20:49

In article <B7B31EA2.2078%vejby@vejby.dk>, Bjarke Vejby <vejby@vejby.dk>
wrote:

> 2 Mbits opkobling inklusive ubegrænset fastnetstelefoni i Danmark for kr.
> 398,- pr. Måned.

Har af lidt kringlede veje fået en mail fra Basse Bergqvist som er CEO
hos DIXA net. Vi fik talt mac:

//Peter