Hvor er de danske grupper ????????
Fra : Peter - the dane

Dato : 29-08-01 20:26

Hej med jer.
Det kan godt være jeg er håbløst gammeldags og slet ikke istand til at
følge med.
Men hvor er den danske musikscene ?
Jeg syntes aldrig man hører om nye grupper.
Kk, det skal siges at jeg hører ikke så meget radio.
Men det forekommer mig at der kun bliver spillet udenlandsk musik.
Er det hele blevet til MTV med amerikansk refrain ?

med venlig hilsen

Peter

Fra : Lars B.

Dato : 29-08-01 22:09

In article <3b8d412b.8060205@news.worldonline.dk>, nomail@nowhere.dk
says...
> [...]
> Men det forekommer mig at der kun bliver spillet udenlandsk musik.
> Er det hele blevet til MTV med amerikansk refrain ?

Den er af griske pladeselskaber blevet reduceret til bunker af
småpigebands der udsender underlødigt musik, som ingen radio med respekt
for sig selv vil spille
--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 30-08-01 17:06

"Lars B." <lbe@mailme.dk> wrote in message
> Den er af griske pladeselskaber blevet reduceret til bunker af
> småpigebands der udsender underlødigt musik, som ingen radio med respekt
> for sig selv vil spille

....og den gode danske musik, der er, bliver enten ikke udgivet eller bliver
udgivet på små selskaber, som ikke har gennemslagskraft til at få dem ud i
radioen, eller ikke penge til ordentlig produktion. Eller også har vi fået
en kæmpe kløft i dansk musik, hvor den ene halvdel er glatproduceret
popmusik og den anden er for alternativt til at slå bredt igennem.

Der er dog et par bands, som så vidt jeg kan se rammer et sted midt imellem,
så som Kashmir og Superheroes. Et band som Luksus spillede også ikke-MTV
musik med radio-potentiale. Men de er jo ikke mere...

/Nikolaj
- der stadig har svært ved at vænne sig til et dansk tastatur. Der tages
forbehold for trykfejl og ae, oe, og aa.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-08-01 19:06

Nikolaj Borg <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8e63da$0$85785$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Lars B." <lbe@mailme.dk> wrote in message

> en kæmpe kløft i dansk musik, hvor den ene halvdel er glatproduceret
> popmusik og den anden er for alternativt til at slå bredt igennem.

> /Nikolaj

__________

Det tror jeg også. Denne kløft tror jeg er rigtig nok. Man hører masser af
den mere støjende musik, men sjældent nogle af de mest populære grupper, som
f.eks. Citrondrengene, Kim Og Drengene, Blue Hawai, kim Og Hallo o.s.v.

Fra : Hans Møller

Dato : 30-08-01 07:05

Tja jeg hører heller ikke radio. Men hold øje med bands som Mew, Envelope,
Dear og Kitty Wu. De er gode bands alle sammen, og to af dem er signet til
udlandet (det er det bedste). Køb cd'er i stedet og følg med i Gaffa.dk,
hvis du vil have updates.
Mvh Hans

Fra : Peter Nielsen

Dato : 30-08-01 10:55

"Hans M?ler" <Hans@emdrupborg.dk> wrote in message news:<9mkl2a$lc6$1@sunsite.dk>...
> [...]
> udlandet (det er det bedste). Køb cd'er i stedet og følg med i Gaffa.dk,

Sukh !

Jeg savner musikprogrammer på Tv.

mvh

Peter

Fra : Christian Muus

Dato : 30-08-01 17:23

"Peter Nielsen" <logicus@image.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg savner musikprogrammer på Tv.

Hallo, der er da "Fællessang på Bakken" om lørdagen, det må da dække vores
musikbehov

Christian
--
Bionic Flavour
www.bionicflavour.subnet.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-08-01 19:01

Christian Muus <gergen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8e68e4$0$850$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hallo, der er da "Fællessang på Bakken" om lørdagen, det må da dække vores
> [...]

_________

Der er også dansegalla med kandis, richard ragnvald, steaplers Oog Kellys på
Norsk TV.
Nrk 1 sender skandinavisk dansebandsmusik mange fredage kl. 20-21. Det
hjælper da lidt

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-09-01 16:35

"Peter Nielsen" <logicus@image.dk>
> Jeg savner musikprogrammer på Tv.

Ja, der skulle jo komme noget på DR i løbet af ikke alt for mange
måneder. Jeg håber det bedste, men frygter Puls 2.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk