Xdsl ISP´s og News.
Fra : Lars

Dato : 29-08-01 12:35

Da i stuen!

Jeg skal have anskaffet mig en Xdsl forbindelse, og har lige et par
spørgsmål, som jeg håber nogle kan besvare for mig.

Mit største krav er nok, at firmaet har en ordenlig newsserver, jeg har
kigget på Orange´s, men den virker ikke tilfredsstillende efter min mening,
der mangler mange postnings i flere af de danske binære grupper (dk.binaer +
dk.binaer.motor).

Så hvilken ISP har en bedste newsserver ??
Hvilke erfaringer har i herinde ?

Takker og bukker.......

--
/Lars
"This message was transmitted on 100% recyclable electrons"

Fra : sunsite.auc.dk

Dato : 29-08-01 13:57

"Lars" <Blow_me@anytime.cum> skrev i en meddelelse
> [...]
+
> dk.binaer.motor).
>
> Så hvilken ISP har en bedste newsserver ??

Det er min mening at efterhånden har alle udbydere fået problemer i en eller
anden grad med nyhedsserverne pga. den ufattelige mængde trafik på de binære
grupper. Du kan jo altid benytte "sunsite.auc.dk" (har ikke binære grupper),
som er lynhurtig

Fra : Lars

Dato : 29-08-01 14:13

"sunsite.auc.dk" <peterhoukjaer@it.dk> wrote in message
> grupper. Du kan jo altid benytte "sunsite.auc.dk" (har ikke binære
grupper),
> som er lynhurtig
xxxxxxxxxx

Det gør jeg i forvejen, men jeg leder efter den ISP som tilbyder Xdsl og en
fornuftig news service, oxo i de binære grupper.

Men tak for dit svar

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 29-08-01 14:58

Teledanmark

Rab

Fra : Martin Kiefer

Dato : 30-08-01 23:43

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
> Teledanmark
>
> Rab

Du må da lave sjov??

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-08-01 22:07

Lars skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Det gør jeg i forvejen, men jeg leder efter den ISP som tilbyder
> Xdsl og en fornuftig news service, oxo i de binære grupper.

Mine erfaringer med Tiscalis tekniske side er udelukkende positiv.
Hvad angår newsserveren er den både lynhurtig og klippestabil.

I bunden kan du se hastigheden, når jeg downloader headere med en
256/256-ADSL: http://stegen.dk/gif/xnews_download.gif

Serveren står endda for en snarlig udskiftning (bl.a. pga. de
andetsteds omtalte vilde belastninger fra binære grupper).
Men ligesom sidst går det med nærmest fuld sikkerhed uden overgangen
mærkes. Vores news-BOFH blev lavet en dag, da Vorherre havde en helt
speciel heldig hånd

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer kun hvad du under dette kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 29-08-01 14:31

In article <9mik2f$mg4$1@sunsite.dk>,
Lars claimed the following:

> Så hvilken ISP har en bedste newsserver ??
> Hvilke erfaringer har i herinde ?

Her er mit indtryk af de forskellige newsservere:

TDC: Kanont stort setup, men stadigvæk man problemer (stor mængde brok
i de interne grupper). Jeg oplever ikke de store problemer, men bruger
også kun serveren meget begrænset.

CC: "Standardnewsserver", den er OK til både tekst og binær, nogenlunde
retention, men en fascistisk grænse på hvor mange forbindelser man kan
have til nyhedsserveren på een gang. (det har dog ingen reel betydning)

WOL: "Standardnewsserver", med mange grupper, men rimelig kort binær-
retention. Lidt fascistiske postingsregler..

Orange: Ingen idé, men folk ser ud til at være sure på den...

Tele2: Den overall bedste nyhedsserver er min erfaring, men det er et
stykke tid siden jeg sidste har været på den. Dog tilbyder Get2Net
ikke ADSL endnu, så den er sandsynligvis udelukket på forhånd.

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org

Fra : Linde

Dato : 30-08-01 21:51

Det eneste rigtige må være CyberCity...der er snart sagt aldrig bøvl med
deres ng´er, og hvis der er er de som regel klar over det og i gang med at
fikse det når man ringer til dem. De har alle ng´er, også binære. Deres adsl
er også uhyre stabil, jeg kan kun sige at jeg slet ikke har lyst til at
drage andre erfaringer sålænge CC gør som de gør nu.

Mvh Linde