Cisco 677
Fra : TSP

Dato : 28-08-01 14:17

Kan Cisco 677 køre på ProAccess ADSL ?!?

/Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-08-01 14:50

"TSP" <tsp@mail.ots.dk> wrote in message news:3b8b9d61$1@news.ots.dk...
> Kan Cisco 677 køre på ProAccess ADSL ?!?

Nej, Cisco 677 anvender ikke samme protokol.

Routere du kan anvende er SpeedStream 5711 (også kendt som tidl. Flowpoint
2025) eller Cisco 1401.

Du kan også anvende SpeedStreams ATM kort (det der blev anvendt til NE1),
men der er kun udviklet drivere til BSD for den protokol som der anvendes på
Pro@ccess.

--
Bjarke Andersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-08-01 14:58

In article <3b8ba08e$0$1640$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Andersen wrote:

> Nej, Cisco 677 anvender ikke samme protokol.

Der er måske nogle kompatibilitetsissues mellem chipsættene, men jeg kan
ikke forestille mig andet end at TDC bruger DMT, så det er noget
sludder.

TDC mennesker?

--
Andreas Plesner Jacobsen | The young lady had an unusual list,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-08-01 16:33

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> Der er måske nogle kompatibilitetsissues mellem chipsættene, men jeg kan
> ikke forestille mig andet end at TDC bruger DMT, så det er noget
> sludder.

Korrekt.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : TSP

Dato : 29-08-01 07:25

oki har 677 liggende.... skal bare have fat i et kabel....

Så jeg må jo prøve at se om det kan lade sig gøre ..

Men tak for hjælpen indtil nu !

/Thomas

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b8bb9b6$0$1697$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-08-01 08:17

"TSP" <tsp@mail.ots.dk> skrev i en meddelelse news:3b8c8e82$1@news.ots.dk...
> oki har 677 liggende.... skal bare have fat i et kabel....
> Så jeg må jo prøve at se om det kan lade sig gøre ..

Det kan det ikke. Det er forskellige chipsets og P@ kører desuden ikke
PPPoATM

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-08-01 08:21

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> Der er måske nogle kompatibilitetsissues mellem chipsættene, men jeg kan
> ikke forestille mig andet end at TDC bruger DMT, så det er noget
> sludder.
>
> TDC mennesker?

Er det? Cisco'en er en PPPoE router og på Pro@ccess anveder RFC1483 VC based
multiplexing af IP, ATM adaption layer 5, AAL5.

Eller har TDC ændret specifikationerne for Pro@ccess?

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-08-01 08:34

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> Er det? Cisco'en er en PPPoE router og på Pro@ccess anveder RFC1483 VC
based
> multiplexing af IP, ATM adaption layer 5, AAL5.

Andreas og jeg snakker om ADSL-niveauet hvor de to modemer kører samme
protokol men med forskellige chipsets.
Derudover kører 677 PPPoA

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-08-01 09:24

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> Andreas og jeg snakker om ADSL-niveauet hvor de to modemer kører samme
> protokol men med forskellige chipsets.
> Derudover kører 677 PPPoA

Hmm hvorfor har folk så sagt andet tidl., oh well det håber jeg er printet i
min hjerne nu.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-08-01 09:32

> Hmm hvorfor har folk så sagt andet tidl.

Har folk sagt at 677'eren kører PPPoE?
Hvem?
Så vidt jeg husker var PPPoE slet ikke i alm brug da 677'eren kom frem

Cisco mennesker?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-08-01 11:13

> Har folk sagt at 677'eren kører PPPoE?
> Hvem?
> Så vidt jeg husker var PPPoE slet ikke i alm brug da 677'eren kom frem
>
> Cisco mennesker?

Næhhh, TDC og andre dødelige mennesker. Det var helt tilbage fra Okt. sidste
år, da TDC løb tør for Cisco 1401 og SpeedStream 5711.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-08-01 11:40

> Næhhh, TDC og andre dødelige mennesker. Det var helt tilbage fra Okt.
sidste
> år, da TDC løb tør for Cisco 1401 og SpeedStream 5711.

Sidste linje var et åbent spørgsmål til folk der ved noget om Cisco
677'eren har aldrig været på tale som en erstatning for de to nævnte.
Ihvertfald ikke af kompetente folk

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-08-01 09:50

In article <3b8c9c41$0$7939$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

> Andreas og jeg snakker om ADSL-niveauet hvor de to modemer kører samme
> protokol men med forskellige chipsets.
> Derudover kører 677 PPPoA

Ups, ja, der var en smutter. 677en kan ikke 1483 routed, kun 1483
bridged og PPPoA. Sorry.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Trust me. I know what I'm doing."

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 29-08-01 11:13

While on a major caffeine high Martin Højriis Kristensen started typing and
granted us this pearl of wisdom:

> Derudover kører 677 PPPoA

Der er også understøttelse af bridget rfc1483 indbygget i Cisco 677

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

Lars Kyndi Laursens sarkastiske indlæg grænser til det stupide og skal
ikke yderligere kommenteres. - Stefan i dk.edb.sikkerhed

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-08-01 11:40

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Der er også understøttelse af bridget rfc1483 indbygget i Cisco 677

Du har ret. Det jeg ville sige var at jeg ikke mente den kørte PPPoE

--
Martin Højriis Kristensen