Eudora, tekst problem
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-08-01 17:50

Hej,
jeg har prøvet EUDORA, og synes godt om den, men
når jeg saver en mail ser det forfærdeligt ud, og det er
ligemeget om det er en mappe jeg selv har lavet, eller
jeg bruger den som programmet selv opretter, er der
en som kan hjælpe ?
mvh Ebbe

en lille prøve:
Subject: hvor er du
Date: Fri, 24 Aug 2001 22:23:35 +0200

<x-html>
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=iso-8859-1" http-equiv=Content-Type>
<META content="MSHTML 5.00.2314.1000" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Jeg synes ikke vi har hørt meget fra dig i dag, er
det hele gået ned eller hvad sker der-------

når jeg modtager mailen, ser det godt ud, men når jeg vil gemme den, uha

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-08-01 18:38

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> writes:

> <x-html>
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

Bvadr! Det er fordi mailen er HTML-formatteret.

Et eller andet fjols fandt engang på at det var helt vildt smart at
kunne skrive med grøn tekst og hvad ved jeg i emails. Det gør man så
ved at formattere det som HTML.

Det du ser er HTML-kode. Jeg ved ikke lige om du kan få Eudora til at
strippe de fra mails du gemmer (i så fald vil du i hvert fald miste
noget formattering). Det bedste ville naturligvis være at fortælle
dine venner og bekendte at HTML i emails er en skidt ting. Hvis de har
lavet en eller anden fin HTML-ting, så kan de lægge det på en
webserver, og så kan du surfe forbi med din browser, hvis de sender
dig et link.

--
Jacob - www.bunk.cc
The real world is a special case.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-08-01 19:22

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse news:m3y9o5csjs.fsf@paven.bunk.cc...

> Bvadr! Det er fordi mailen er HTML-formatteret.
[Klip]

Mange tak for svaret, det er netop en som er på nettet
for første gang.
sagen er beaf.
mvh Ebbe