DvD Fra Pc til Tv ??
Fra : britta

Dato : 24-08-01 17:43

Hej
Hvordan og hvad skal jeg bruge for at tilslutte mit DVD drev fra min Pc
til mit Fjernsyn ??
Kan det overhovedet lade sig gøre ?? Hvad nu hvis Filmene er "Kopier" ?
Det ville jo være rart at se Film på en 28" skærm fremfor en 17" skærm
;--)
Britta.

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Steen

Dato : 24-08-01 19:17

Det "eneste" du sådan set behøver, rent hardwaremæssigt, er et grafikkort
med TV-udgang. Jeg har aldrig selv prøvet, men det skulle så være muligt at
fyre en ledning fra TV-udgangen til dit fjernsyn. Stikket følger vist med de
fleste gode grafikkort??

Morten

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-08-01 13:40

Morten Steen wrote:

> [...]
> fyre en ledning fra TV-udgangen til dit fjernsyn. Stikket følger vist med de

Og det kan fint lade sig gøre. En anden mulighed er at bruge et Mpeg
dekoder kort. Dengang (for et par år siden) da jeg brugte mpeg dekoder
kort hed de gode mærker Hollywood+ og reatives DXR3, den dag idag ved
jeg ikke rigtig hvordan markedet ligger.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 25-08-01 13:48

Hej !

> [...]
> kort hed de gode mærker Hollywood+ og reatives DXR3, den dag idag ved
> jeg ikke rigtig hvordan markedet ligger.

Siden de fleste nye grafikkort idag har indbygget MPEG dekoder, bl.a.
mit eget 3D Prophet II, er markedet vist ikke blevet kastet så meget
rundt med, sidst jeg undersøgte sagen var det stadig Hollywood+ og DXR3
der var "in"......... Men som sagt er funktionen indbygget i mange nye
grafikkort, så det er noget nær overflødigt tror jeg.........

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 26-08-01 11:06

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> wrote in message

> [...]
> der var "in"......... Men som sagt er funktionen indbygget i mange nye
> grafikkort, så det er noget nær overflødigt tror jeg.........

Det er korrekt at de fleste nye grafikkort har indbygget MPEG dekoder, men
så skal man også have et lydkort med dekoder til lyden. Det er defor, efter
min mening bedre at gå ud at købe et brugt DXR3 eller Hollywood+ kort til
350,- og få både lyd og billed dekodet. Endnu en fordel er at der kan bruges
fjernbetjening til disse dekodere. Jeg ved godt at der kan bruges
fjernbetjening til et almindeligt grafikkort, men det er altså noget mere
bøvlet.

--
/mathias

Fra : Jeppe Møller

Dato : 26-08-01 18:41

Kan man købe et kort "kun" med TV-out? altså et ekstra kort...
-så var jeg jo fri for at skifte mit grafikkort som jeg er godt
tilfreds med

/Jeppe

Fra : stonor

Dato : 25-08-01 15:55

On Fri, 24 Aug 2001 16:42:31 GMT, "britta" <britta.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej
> Hvordan og hvad skal jeg bruge for at tilslutte mit DVD drev fra min Pc
>til mit Fjernsyn ??

Også mit GeForce 3 grafik-kort klarer sagen fint. Mange grafik-kort
laver desværre en sort kant rundt om billeder. Hvis du vil være fri
for kanten, findes også flere programmer, hvormed du kan justere
tv-outputtet.

Anton

---
Propaganda - skarpe kommentarer om film og tv
http://p.giraffen.dk