ComOn.dk artikel: "Danske firmaer betaler ~
Fra : Charbax

Dato : 24-08-01 16:53

http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=9241

igen vil jeg se om man kan debattere om endnu en comon artikel.

Holder det at virksomhederne I Danmark betaler op til 40 gange mere end
nødvendigt for bredbånd?

Altså at TDC sælger 2mbit/2mbit fastforbindelser 40 gange dyere end det
burde være værd? Altså at sådan forbindelse ikke burde koste ca. 15000 kr om
måneden som det gør idag med kun 375 kroner?

Holder det at de danske priser for 2Mbit/s, 34Mbit/s og 155Mbit/s er de
højeste i Europa??

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-08-01 17:07

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

> Holder det at de danske priser for 2Mbit/s, 34Mbit/s og 155Mbit/s er de
> højeste i Europa??

Er de da det?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : Charbax

Dato : 24-08-01 17:56

> Er de da det?

det ved jeg jo ikke.. jeg ved ikke lige hvor man kunne sammenligne priser
med andre lande i europa eller ikke i europa.. man kunne vel prøve at surfe
på f.eks. France Telecom, Deutches Telecom osv.. sider og kigge under
fast-internet forbindelser på 2mbit/s 34mbit/s og 155mbit/s og så bruge
http://xe.net/ucc/ for at se om det er dyere eller billigere end i danmark..
jeg har prøvet at se lidt på swisscom og et par andre ADSL-udbydere i
svejts, og det ser ihvertfald ikke imponerende derovre.. det bedste jeg har
fundet var en 512kbit/128kbit forbindelse til 150 svejtser frank om måneden
= 735 dansker kroner.. og man skulle også hælde ud for oprettelse og modem
indkøb 200 sfr = 980kr.. og det er kun i få store-byer i svejts man kan få
ADSL.. og i frankrig ser det ud til at de bedst kan få 1024kbit download og
256kbit upload.. men det er godt nok en del billigere i frankrig.. en
512kbit/128kbit koster 200franske frank om måneden = 226 kroner.

men det var hellere ikke lige ADSL det handlede om.. det handlede om
fastinternet forbindelser til "firmaer". det ved jeg ikke hvordan man søger
priser for.. heller ikke for hvad det koster i danmark..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-08-01 19:10

> det ved jeg jo ikke..

Hvorfor siger du det så?

> [...]
> på f.eks. France Telecom, Deutches Telecom osv.. sider og kigge under
> fast-internet forbindelser på 2mbit/s 34mbit/s og 155mbit/s og så bruge

Det kan du godt glemme. 2 Mbps og opefter får man normalt kun priser
på efter tilbud.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 24-08-01 21:57

On 24 Aug 2001 20:09:35 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Det kan du godt glemme. 2 Mbps og opefter får man normalt kun priser
>på efter tilbud.

Og det skal siges, at konkurrenterne som regel kan mønstre et meget
bedre tilbud for at stjæle en kunde, når man har fået smidt en
forbindelse fra en anden udbyder :)

Daniel Stjernholm Andersen - maria@hirse.dk
http://maria.hirse.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-08-01 06:32

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor siger du det så?

Det gør han jo heller ikke, han stiller det som spørgsmål, for at finde ud
af om de er det.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email, remove *spammer* in address

Fra : Peter Juhl

Dato : 24-08-01 18:52

"Charbax" wrote...

> Holder det at de danske priser for 2Mbit/s, 34Mbit/s og 155Mbit/s er
> de højeste i Europa??

Hvem sammenligner du med ?

Hvilke priser hos hvilke selskaber ?

/Peter

Fra : Charbax

Dato : 24-08-01 19:03

> Hvem sammenligner du med ?
>
> Hvilke priser hos hvilke selskaber ?

jeg sammenligner ikke.. det er Yankee Group Europe (yankeegroup.com) der har
sammenlignet priserne og solgt denne her undersøgelse til ebone.com..

jeg ønskede egentlig gerne at der fandtes mere af stilen med det som mint.dk
engang var.. sammenlignede danske priser og snakkede lidt om udenlanske..
findtes der egentlig gode links til lignene?

Fra : Peter Juhl

Dato : 24-08-01 19:12

"Charbax" wrote...

> det er Yankee Group Europe (yankeegroup.com) der har
> sammenlignet priserne og solgt denne her undersøgelse
> til ebone.com..

Det var vist ebone.com, der bestilte undersøgelsen - hvilket
jo burde betyde at man ikke skal tage resultatet alt for
seriøst.

/Peter

Fra : O. Skjold

Dato : 24-08-01 23:44

"Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> Det var vist ebone.com, der bestilte undersøgelsen - hvilket
> jo burde betyde at man ikke skal tage resultatet alt for
> seriøst.

Er det som regel ikke sådan, at alle disse undersøgelser om
alverdens ting aldrig går imod det, som den der bestilte den
forsøger at bevise?

--

Mvh.
O. Skjold

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-08-01 23:53

"O. Skjold" <olas@sol.dk> writes:

> Er det som regel ikke sådan, at alle disse undersøgelser om
> alverdens ting aldrig går imod det, som den der bestilte den
> forsøger at bevise?

Skal vi nu ikke være rimelige overfor de sandsynligvis kompetente og
seriøse konsulenter, der laver disse analyser og blot sige, at de
undersøgelser _vi_ _hører_ _om_ aldrig går imod det, som den, der
bestilte den, forsøger at bevise. Man offentliggør vel ikke en
rapport, der kan komme en til skade.

Fra : O. Skjold

Dato : 25-08-01 00:13

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> undersøgelser _vi_ _hører_ _om_ aldrig går imod det, som den, der
> bestilte den, forsøger at bevise. Man offentliggør vel ikke en

Jo, fuldstændig enig. Det jeg mener er at når man ser resultatet af en
undersøgelse, bør man altid se hvem der har bestilt den og vurdere
hvilken interesse de har.

Selvom der selvfølgelig er forskel på bestillerens seriøsitet, har jeg nu
aldrig set noget der der går imod, det er da uanset om det er et
kommercielt selskab, et politisk parti eller en græsrodsbevægelse
der har bestilt en undersøgelse...

--

Mvh.
O. Skjold

Fra : Claes P. Varming

Dato : 28-08-01 23:52

> Der er jo nok en forskel....
> Da du kan købe en 2 Mbit for 15.000 kr. md. det burde nokt fortælle dig at
det nok ikke er A D S L.
> ADSL er betegnet ved at være et produkt til masserne (¨folket¨)
> Derfor koster det ikke det samme.
> Som virksomhed skal man kunne forlange en service der hedder 7x24x365.
Router ændring, config, update af firmware osv. skal du ikke betale for, da
dette er inkl.
> Og så er det nok en ide at sikre sig at forbindelsen ikke er solgt i
forholdet 1/100.

> Mere om dette da min download er færdig på min ÆGTE internet
forbindelse....

> Hatten af for ADSL, bare den blir på mit hoved.
>
> Og til Hr. Skriver og andre kampfæller, der er ligeså ivrige i forsvar af
deres job.
> Kom ind i kampen...:)
> Og jo jeg taler for mig selv og mig selv og måske et par kollegaer i
.........? lad mig sætte uret på hvor lang tid der går inden i bitcher mig
BIG TIME.

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 29-08-01 00:28

dit indlæg er selv med god vilje ulæseligt - man quote

--
Soeren Schroeder
SysAdm