Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
- - - Nyt Grafikkort ? - - -
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-08-01 10:21

Hej
Jeg ved godt at der er cirka 10000 posts om grafikkort, men jeg syntes ikke
lige jeg kunne finde nogle som besvarede mine spørgsmål!
Jeg står og skal købe et nyt grafikkort, med tv-out, derfor havde jeg tænkt
på et

PixelView GeForce2 MX400 (NVMX400A) med tv-out

da dette har fået gode anmeldelser på Tom's, men ....

- Er der nogen måde hvorpå jeg kan koble dette til mit meget gamle fjensyn
som sikkert ikke understøtter s-vhs, udover hvis jeg bruger komposit
udgangen på kortet ?

- Hvis man kun kan sende signalet til tv'et gennem komposit udgangen, hvor
meget ringere bliver signalet så (cirka 10 meter, men med kvalli kabel)?

- Er der nogen der har nogle erfaringer med at bruge nyere AGP kort i et
gammelt Asus P2B bundkort ?

Håber der er en venlig sjæl som gider svare på mine spørgsmål.

MVH Jesper

Fra : Henrik Jensen

Dato : 24-08-01 10:28

Hvis dit tv ikke understøtter S-vhs, er der stor sandsynelighed for at du må
nøjes med et sort/hvid billede. Det har jeg i hvert fald erfarret

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-08-01 16:53

"Jesper Nielsen" <jkn_fax@hotmail.com> skrev:

> PixelView GeForce2 MX400 (NVMX400A) med tv-out

Har selv et magen til, bare MX i stedet for MX400.

> [...]
>
> - Er der nogen måde hvorpå jeg kan koble dette til mit meget gamle fjensyn
> som sikkert ikke understøtter s-vhs, udover hvis jeg bruger komposit

Det tror jeg ikke.

> - Hvis man kun kan sende signalet til tv'et gennem komposit udgangen, hvor
> meget ringere bliver signalet så (cirka 10 meter, men med kvalli kabel)?

Jeg er rimeligt tilfreds med kvaliteten gennem et 6-7 m antennekabel.

> - Er der nogen der har nogle erfaringer med at bruge nyere AGP kort i et
> gammelt Asus P2B bundkort ?

Ja - det er lige det jeg gør. Det virker ganske fint.

> Håber der er en venlig sjæl som gider svare på mine spørgsmål.

Det er forsøgt

/Jakob

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-08-01 09:49

Perfekt, det var lige det jeg ledte efter
Et sidste spørgsmål er : Det ser ud som om de nye Geforce kort har et lidt
anderledes AGP stik.... er det noget der betyder noget ?

MVH Jesper