FP2002 ext.
Fra : Torben Brøndum

Dato : 24-08-01 09:33

hej,

Har lige talt med Tiscali og fået oplyst, at de ikke p.t. understøtter
Fp2002 ext. - skulle komme senere. Har nogen af Jer derude et bud på, om
andre ISP´er har det nu. Men det er der tilsyneladende ikke, da man venter
på noget software fra MS hos ISP´erne. Har I en kommentar hertil (Evt. Jens
Peter Karlsen ?)

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-08-01 10:39

For tiden venter mange på en opdatering af FP2002 Extensions da der
har vist sig nogle fejl ved de første der kom.
Du kan sagtens bruge FP2002 alligevel. Du kan bare ikke bruge nogen af
de ting der kræver de nyeste Extensions.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 24-08-01 10:52

hej "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org>

> [...]
> Du kan sagtens bruge FP2002 alligevel. Du kan bare ikke bruge nogen af
> de ting der kræver de nyeste Extensions.

Tak for dit svar. ville anvende nederste fælles kanter med et af
navigationspanelerne (bla. frem og tilbage), men det kan jeg så ikke indtil
videre.
Gad vide, om dette specifikke nav. panle skal understøttes af disse Fp2002
ext.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-08-01 02:32

Sagtens. Fandtes også i FP2000 og tidligere. Desuden kræver det ikke
Extensions.

On Fri, 24 Aug 2001 11:51:55 +0200, "Torben Brøndum"

Fra : Torben Brøndum

Dato : 25-08-01 20:22

Hej "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org>

> Sagtens. Fandtes også i FP2000 og tidligere. Desuden kræver det ikke
> Extensions.

Navigationspaneler i højre "fælleskant2 fandtes ikke i
FP2000 ? Har lige inst FP2002 og slettet FP2000, men mener som sagt
ikke det var muligt i FP2000.

Men problemet i Fp2002 er nav. paneler i højre fælles kant samt
webkomponentet
"panel med hyperlinks til forrige og næste" - dette virker ikke korrekt i
FP2002:
Insættes dette panel, så fåes meddelelsen, at det sandsynligvis ikke vil
vises korrekt,
da webstedet ikke understøtter denne funktion. Jeg have så en ide om, at det
var FP2002
ext. som var problemet, og disse fp2002 ext. er der ingen ISP´er det pt.
understøtter.

Det der vises i den nævnte højre og nederste fælles kant, hvor det indsatte
panel er placeret,
bliver så fejlagtigt det panel, der er valgt i venste fælles kant, som i mit
tilfælde er "samme
niveau". JPK (eller andre) - håber du/I kan følge mig. Ven venligst tilbage.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-08-01 21:35

En navbar kan indsættes præcis hvor du ønsker det på siden
tilfældigvis er default at indsætte den i venstre side når der bruges
fælles kanter.
Du kan ikke bruge de specielle toolbars i FP2002 da disse kræver
Extensions du kan kun bruge standard toolbar'en og selv med denne kan
du ikke vælge andet end "Current Theme for this Web" eller tekst.
Denne toolbar giver også mulighed for frem og tilbage links.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 25-08-01 21:57

Hej igen Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org>

> [...]
>du ikke vælge andet end "Current Theme for this Web" eller tekst.
>Denne toolbar giver også mulighed for frem og tilbage links.

Skal lige helt på plads: Specielle toolbars er det bla. Webkomponentet:
Hyperlinkpanel, der så skulle kræve FP ext. Er det så FP2002 ext. ?
Og så er jeg måske alligevel tilbage ved mit udgangspunkt, at Tiscali m.fl.
ndnu ikke har disse FP2002 ext. på deres servere da som sagt min
fejlmeddelelse er at funktionen ikke vil blive vist korrekt på webstedet ! ?

Mvh Torben Brøndum

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-08-01 11:17

Hvad de har kaldt dem på dansk er jeg ikke klar over men det lyder
rigtigt.
Og ja de kræver FP2002 Extensions. Altid når det er noget nyt er det
de seneste Extensions der kræves.

On Sat, 25 Aug 2001 22:56:47 +0200, "Torben Brøndum"

Fra : Torben Brøndum

Dato : 26-08-01 12:31

> [...]

> rigtigt.
> Og ja de kræver FP2002 Extensions. Altid når det er noget nyt er det

Glad for at du holder ved tråden endnu. Kan jeg så få disse FP2002 ext. til
en
win2Ksrv. Har seet på www.microsoft/frontpage men kan ikke finde det rigtige
undersite hertil kan du hjælpe.

Anvender MS IIS 5.0 hvor jeg har problemer med selv FP2000 Ext. Disse er
inst.
sammen med IIS´en. Men selv ved en indsættelse af en webstedssøgeformular
får jeg fejlsiden med, at der ikke er inst. ext. of det fatter jeg ikke. Jeg
kan jo se
en masse "_mapper", men hvorfor virker det så ikke. JPK (eller andre) har
du/I
en checkliste til test af om ext. virker ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-08-01 22:28

1. Ja findes på din Frontpage 2002 CD og installeres hvis en
supporteret server er installeret.

2. Det er ikke nok at have serveren installeret du skal også bruge
den. Altså http://localhost/ og ikke C:\whatever.

On Sun, 26 Aug 2001 13:31:13 +0200, "Torben Brøndum"

Fra : Torben Brøndum

Dato : 27-08-01 09:18

Hej "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org>

> 1. Ja findes på din Frontpage 2002 CD og installeres hvis en
> supporteret server er installeret.

Har jeg fået inst. Vil der være et sprogproblem med en Engelsk Win2Ksrv mod
dk ext. ?

> 2. Det er ikke nok at have serveren installeret du skal også bruge
> den. Altså http://localhost/ og ikke C:\whatever.

Skal jeg browseren skrive Localhost eller skal det være mit servernavn og så
til sidst:
hvad skal jeg anføre efter localhost/......... er det evt. "bare" startfilen
eller hele stien
til den mappe (eks. E:\inetpub/wwwroot.startfil.htm).

Mange tak for alt din hjælp.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-08-01 13:18

1. Nej.

2. http://localhost/subwebnavn/sidenavn.htm

On Mon, 27 Aug 2001 10:18:06 +0200, "Torben Brøndum"

Fra : Helle Dejligbjerg

Dato : 19-09-01 09:42

Escom Data i Hjørring (http://www.escom.dk) har Fp2002 ext, som virker
fint.