Lidt nyt i sagaen "Tulle & Thomas"
Fra : Fie

Dato : 24-08-01 08:05

Hej igen

Lidt nyt om Thomas og Tulle :

Størstedelen af tiden går det fint med de 2 vandaler Der er ikke lagt op
til de store kærligheds-seancer endnu med nus og putte sig ind til hinanden,
men det kan man vist heller ikke forvente på 2.dagen

Efter den helt forfærdelige første nat, hvor jeg konstant havde en Thomas i
hovedet, prøvede vi i nat at have dem sammen. Tulle havde godt nok om
aftenen kommet hen og givet Thomas et ordetligt dask over nakken, fordi
kæresten havde nusset for lang tid med ham *suk* Hun er godt nok besidderisk
den lille dame! Vi prøve at overnusse Tulle og det går også bedst mellem
dem, hvis man sidder og nusser Tulle og Thomas kommer hen og gnider sig op
af hende. Hvis det er omvendt er der tæv! Men natten gik vist fint (jeg
sov!).

Jeg har prøvet at lure dem lidt af for at finde ud af, hvad de synes om
hinanden, men det er lidt svært *GG* Thomas er nemlig den slags kat, der
leger, spiser og charmerer, og Tulle er vant til den mere komplekse og
stille Tilde (som vi stadig savner meget), så hun er lidt tilbageholden
indtil videre, men kæresten havde da grebet hende i at vaske Thomas lidt

Ok, så lige et spørgsmål : er der en dybereliggende grund til Tulle
konstante trang til at vaske Thomas' numse? Er det en slags
dominans-handling oder was?

Tilbage står så det evindelige problem : Tulle vil helst spise Thomas'
vådkost og han er mest interesseret i hendes light tør kost....typisk!!

Der er desværre ingen billeder endnu (kæresten glemte digikameraet på
arbejdet!)men de skulle være der iaften

Ha' en god fredag allesammen - om lidt er det weekend

Hilsen
Fie

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-08-01 09:17

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"Fie" <fiehein@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ok, så lige et spørgsmål : er der en dybereliggende grund til Tulle
> konstante trang til at vaske Thomas' numse? Er det en slags

Mon ikke hun er ved at gøre sig bekendt med Thomas lugt, det er min teori.

> Tilbage står så det evindelige problem : Tulle vil helst spise Thomas'
> vådkost og han er mest interesseret i hendes light tør kost....typisk!!

Hvorfor får Thomas vådkost?? Det er da meget lettere med tørkost, og
billigere.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Fie

Dato : 24-08-01 10:55

Hej Nina

-altid dejligt at få lidt råd fra dig

> Mon ikke hun er ved at gøre sig bekendt med Thomas lugt, det er min teori.

Jo, det var også min tanke Hun gjorde det dog også altid med Tilde, så
jeg tænkte, der var en anden årsag.

> Hvorfor får Thomas vådkost?? Det er da meget lettere med tørkost, og
> billigere.

Jep, det er lettere og billigere, men han havde fået det sammen med tørkost
på kattensværn og derfor ville jeg lige lade ham få det i starten. Han er
dog aldeles uinteresseret i det, så jeg tror ikke han får mere efter den ene
dåse, som jeg fik med i onsdags. Den ene dåse tjente også mere det formål at
han skulle have sin ormekur, som blev opblødt i vand og hældt over
vådkosten. Så mon ikke jeg kan lade være med vådkosten ?

Hilsen
Fie

Fra : Kate

Dato : 24-08-01 12:00

Selvom Johan og Sofie er 11 år så snuser de altså hinanden i numsen med
jævne mellerum. Specielt Oliwer og Sofie snuste, næsten dagligt helt op
til kort før Oliwers død. Jeg må indrømme at jeg tit undrede mig over
det, men jeg læste i en kattebog (spørg ikke hvilken for det har jeg
glemt) at det var en måde at genkende hinanden på og da Sofie og Oliwer
jo levede i en konstant våbenhvile var de måske en måde at holde styr
på hinanden på.
Bare et gæt for jeg ved det ærligt talt ikke.

Det er altså rigtigt godt at høre at det går så godt mellem Tulle og
Thomas.
Jeg må ud på nettet of se om jeg kan finde dk.binaer et eller andet
sted.
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-08-01 13:16

d. 24/08/01 13:00 skrev Kate på oliwer@wanadoo.dknoget i artiklen
ftqh7.1031$Q54.146377833@news.orangenet.dk:

> [...]
> på hinanden på.
> Bare et gæt for jeg ved det ærligt talt ikke.

Hej Kate

Jeg tror det handler om at hilse pænt og om at genkende hinanden. Jeg har
engang læst, at kattes normale måde at hilse på er, at først stikker man
ansigtet hen til den man vil hilse på - og så vender man rundt og vender
bagdelen til, så man kan blive snuset bagi
Katte gør meget ofte det samme når de vil hilse rigtigt på os. Og som der
stod i bogen må de anse os mennesker for yderst uhøflige, for vi vil som
regel ikke være med til den sidste (og måske vigtigste?) del af
hilseceremonien . Det svarer lidt til at vi rækker hånden frem til goddag
og den man hilser på så ikke vil tage den...
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 25-08-01 10:26

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@c.dk> wrote in

> [...]
> måske vigtigste?) del af hilseceremonien . Det svarer lidt til
> at vi rækker hånden frem til goddag og den man hilser på så ikke

Jamen, du har jo ret. Specielt Oliwer gjorde det altid. Han snuste til
min ånde og så vendte han numsen til. Jeg plejede faktisk at nusse hans
halerod og så vendte han sig mod mig igen og fik alle de kys han skulle
ha'.

Fra : Trine

Dato : 25-08-01 09:29

Hej Kate

Jeg har sendt alle billederne fra dk.binaer (altså alle dem af katte*gg*)til
din mailadresse

Synes også du skulle kunne følge med *ss*

/Trine

Fra : Kate

Dato : 25-08-01 10:27

"Trine" <musen@kirstein.dk> wrote in

> Hej Kate
>
> Jeg har sendt alle billederne fra dk.binaer (altså alle dem af
> katte*gg*)til din mailadresse
>
> Synes også du skulle kunne følge med *ss*

Tak Trine.

Jeg har lige siddet og nydt dem.

Fra : Birgitte

Dato : 25-08-01 11:05

Endelig kan jeg også følge lidt med en stor tak til TRINE.
Sikke dejlige katte, det er nemt at se at de alle stortrives
I skal alle være velkommen til at kigge på vores katte www.truetrust.dk
skriv gerne en
lille hilsen i vores gæstebog, det er så skønt med små hilsner.
Mange miauuer fra Birgitte.
DK. True Trust
www.truetrust.dk

---